Annons:
Etikett08-omplaceringar
Läst 2026 ggr
InEsRi
2018-07-02 21:50

Vi söker en ny familjemedlem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag heter Ingrid, och vi skulle väldigt gärna ta hand om en go perserkatt som kan tänka sig att bo med oss. Min tonårsdotter och jag bor på 90 kvm i Vasastan i Göteborg och här bor även Leif GW, en supersnäll kastrerad perserkatt 7 år som saknar sina relativt nyligen bortgångna två perserkattkompisar. Vi har haft katter i alla år och tagit hand om många vänners katter genom åren, även kattungar, och älskar katter. Jag är hemma mycket och katterna behandlas som våra käraste familjemedlemmar.

Hör av dig om det låter intressant så berättar jag mer! 

Mejla gärna: ingrid.ribelli@lovecat.com

Vi söker främst en ungkatt (kön spelar inte någon roll) utan andningsproblem. Den behöver inte vara registrerad, men snäll och stor med maffig benstomme och stora tassar. 

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px}

Annons:
MonicaLagerquist
2018-07-06 07:57
#1

Varför ska katten inte ha stamtavla?

Stolt ägare till fem La permer

Solitaire
2018-07-07 10:27
#2

#1 Utan stamtavla har du ingen garanti för att det är en renrasig perser du köper. Dessutom räknas katten som huskatt och kan inte ställas ut som perser, om man nu är intresserad av det. Rekommenderar starkt att du köper en katt med stamtavla, registrerad i SVERAK eller annat förbund, av en seriös uppfödare.

InEsRi
2018-07-31 03:00
#3

Har haft kanske tio perserkatter från olika mer eller mindre seriösa uppfödare med registrerade perserkatter, men nu tänkte jag erbjuda mig att ta hand om en som behöver omplaceras av något skäl. Huvudsaken är att katten är frisk.

MonicaLagerquist
2018-07-31 06:30
#4

#3 Hur ska man kunna veta om katten är frisk och inte bär på ärftliga sjukommar om man köper en oreggad katt?

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: