Annons:
Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1899 ggr
Xanthippe
2016-09-04 11:41

Hjelp mot tårer?

Pus har veldig rennende øyne, og jeg lurte på om noen her har forsøkt noen remedier som kan hjelpe mot dette? 

Jeg har googlet meg frem til diverse "tear stain removers". Det meste ser ut til å være kosmetisk, men jeg har funnet frem til noen som også påstås å fjerne bakteriene i tårene slik at det i det minste ikke lenger vil renne rustrødt fra øynene, men kun klare tårer. Kan det vært verdt et forsøk? Er det noe annet jeg kan gjøre for å minske problemet?

Jeg håper så inderlig at pus ikke plages for mye av øynene sine. Han er tålmodig og lar meg tørke ham flere ganger om dagen, men det er fortsatt veldig uvant for meg å se en katt med mer eller mindre konstant rennende øyne (jeg adopterte ham for under tre uken siden, og har ingen erfaring med rasen fra før).

Annons:
[silkesnosen]
2016-09-04 11:52
Honestyisdead
2016-09-04 11:55
#2

Katters tårar blir bruna när de kommer i kontakt med syre. Det kommer man inte ifrån.

Har läst att "Eye envy" ska vara bra.

Xanthippe
2016-09-04 12:27
#3

Takk, det skal jeg lese mer om og sannsynligvis forsøke.

aloizias
2016-09-10 22:07
mallabralla
2016-09-10 22:48
#5

här hittar du lite allmänna skötselråd bland annat om ögonvård

http://www.spexus.se/perser-exotic/skotselrad/

Sajtvärd på Perser iFokus

Xanthippe
2016-10-04 20:59
#6

Jeg tenkte bare jeg kunne oppdatere litt her, i tilfelle noen lurer på det samme. Vi forsøkte Eye Envy i en uke, men det fungerte ikke så bra. For det første synes jeg ikke effekten var noe bedre enn bomullspads med vann/saltvann, og for det andre mislikte pus helt tydelig å få Eye Envy i ansiktet. Han har aldri trukket seg unna meg i forbindelse med øyestell før, men den siste gangen vi brukte Eye Envy, gjemte han seg til og med under sengen. Altså var det ikke noe særlig vellykket.

Annons:
mallabralla
2016-10-05 12:53
#7

har du testat Jean peu ögonvatten?

Sajtvärd på Perser iFokus

[silkesnosen]
2016-10-05 19:32
#8

#6 Du ska använda pulvret och massera in det kring ögonen! Sedan är ovanståendes tips väldigt bra, men använd inte vattnet i ögonen..bara runt!

Xanthippe
2016-10-05 22:22
#9

Ja, jeg brukte pulveret etter å ha tørket ham med den flytende vasken, og jeg passet på så godt jeg kunne at han ikke fikk noe inni øynene sine, men han likte det ikke likevel og ble sittende å vaske og stelle øyne og ansikt etterpå.

Jean Peau har jeg ikke hørt om før, takk for tipset!

Upp till toppen
Annons: