Annons:
Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1486 ggr
carinaeva
2016-06-22 07:15

Nosoperation

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag vill bara dela med mig av ett så fint resultat efter en nosoperation :) bilden till vänster är innan operation, hon lät nästan som en gris när hon blev exalterad. Och vi kunde höra pip ur nosen när hon andades. Utöver det så hade hon inga besvär. Vi valde att operera eftersom det inte skulle bli bättre när hon växte. Bilden till höger är någon vecka efter operation, nu har hon fina näsborrar! Det fanns ingen missbildning i gom eller näsgångar. Hon opererades på Nacka djurklinik och jag har bara positivt att säga om dom :) Fråga gärna om ni har någon fråga. /Carina

Annons:
Honestyisdead
2016-06-22 13:08
#1

Oj vad trånga dom var!! Vad kostade operationen?  Hjälpte uppfödaren till med kostnaden?

carinaeva
2016-06-22 17:50
#2

Operationen kostade 6000kr och försäkringsbolaget (Sveland) stod för kostnaden. Vi ville inte lägga den kostnaden på uppfödaren då det verkar som om vår katt var den enda med trånga näsborrar. Vi har fortf fullt förtroende för uppfödaren och såg ingen anledning att kräva pengar av henne när försäkringen täckte operationen :) Veterinären ansåg dock att det kunde ses som ett "dolt fel" eftersom hon inte alls var så trång när vi köpte henne, utan att det kom successivt.

Blue Pixel
2016-06-22 22:30
#3

Vilket fint resultat! 😻

heliotropes
2016-06-23 10:55
#4

Tack för att du delar med dej. 🙂 Det är ju jätteskönt att det är operationsbart. Turligt nog så blir det mer och mer ett ovanligt problem då bredderna på rasen blir mer domenanta i linjerna. 😊 Jättesöt misse! ❤️

Eva // medarbetare på Perser


mallabralla
2016-06-23 17:20
#5

väldigt tighta näsborrar på före bilden, kan förstå hon hade svårt få in tillräckligt med luft. 

mycket bra inställning av veterinären också att se det som ett "dolt fel" och inte något vanligt för rasen, för ett fel är det. Det är inte så ofta det blir så tight, men ibland sker det och det är kanon ni har en god relation med uppfödaren och att resultatet blev så oerhört bra! hon måste vara lycklig lite kisse nu ❤️

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: