Annons:
Etikett08-omplaceringar
Läst 1960 ggr
RebeccaP
2016-04-25 19:01

Söker en vuxen Perser/ chinchillaperser

Hej, 

Jag heter Rebecca Petersen och är en tjej på 22 år.

Jag har länge velat ha en chinchillaperser eller en perser med lång nos då jag tycker att de är så otroligt fina.

Jag är från Göteborg och har familj där men jag pluggar för tillfället på Linköpings universitet i Norrköping. Jag är oftast bara schemalagd några 2-4 timmar, 2-3 dagar i veckan och är sedan hemma och pluggar så det är inte mycket ensamhetstid för kissen utan den kommer att ha mycket sällskap.

Jag har en katttjej, Ixi, på 7 år. Hon är väldigt social och saknar kattsällskap vilket hon var van vid när vi fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar och deras katter. Både Ixi och jag skulle gärna vilja ha en katt till, men då Ixi är lite medelålders så kan en kattunge bli lite för stojig så en vuxen katt passar bättre.

Jag har en stor katterfarenhet då jag är utbildad djurvårdare samt har fött upp Sphynx och Cornish rex med min mamma. Då både Ixi och min familjs katter nu är lite äldre har vi inte längre någon avel utan katterna är nu våra härliga sällskapskatter. Jag har tidigare även ställt ut Ixi och familjens katter.

En perser kräver ju en del pälsvård, men jag är van att raka familjens gamla Main Coon kille, Kasper, som tyvärr gick bort för några veckor sedan. Han blev väldigt varm i sin tjocka päls på våren-sommaren så jag brukade raka ner honom så mådde han mycket bättre.

Jag hoppas att det finns någon som har en vuxen chinchilla/långnosad perser för omplacering som kan passa hos mig och Ixi.

Vänliga hälsningar,

Rebecca

Annons:
Honestyisdead
2016-04-25 22:28
#1

Om du kollar inläggslistan så finns det en långnosad ute för omplacering. Dock utan stamtavla.

RebeccaP
2016-04-25 22:34
#2

Den annonsen från 2014?

Honestyisdead
2016-04-25 22:40
#3

Oj, såg inte att den var gammal.  Sorry :)

RebeccaP
2016-04-25 22:43
#4

Lätt att missa, väldigt fin katt dock!

Honestyisdead
2016-04-25 22:44
#5

Absolut!

mallabralla
2016-05-01 22:24
#6

hej

tittade igenom rasringens uppfödare och denna har två honor födda i augusti 2015, hon har ibland omplaceringar också i färgerna silver och chinchilla

http://www.qimmipek.se/

Ma´chillas har en chinchilla hona som omplaceras född 2007

http://s-ma-chillas-chinchillaperser.webnode.se/omplacering/

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: