Annons:
Etikett12-pälsvård
Läst 2779 ggr
Simba13
2016-01-03 20:44

Trimmer som fungerar?

Hej!

Har en perser med inte så lång päls eftersom jag klipper honom ibland. Men såfort pälsen växer ut och glömmer att borsta honom en dag så har han fått en tova i princip. Så jag funderar på att köpa en trimmer, eftersom jag ändå inte vill ha honom så långhårig, då det blir både enklare för honom och mig (och katthår slipper fastna exakt överallt)

Har läst lite om olika trimmers och har fattat det som att Oster är det bästa att välja. Men har inte råd att lägga 2000 på en trimmer + dessa skärblad man måste köpa till. Har däremot hittat ett set från märket Oster som är mer i min prisklass: http://vetzoo.se/home-grooming-klippmaskin . Väldigt smidigt då det medföljer skärblad och olja och allt som verkar behövas, då detta är en djungel för mig.

Jag vet att det inte är den bästa att köpa, men skulle bara vilja veta om den ens kommer fungera överhuvudtaget? Spelar ingen roll om den är oergonomisk eller tung. Behöver bara klippa honom typ 3 ggr om året ändå. Men vill inte att det ska göra ont eller något så på katten. 

Så min fråga är alltså: Fungerar den att klippa min perser med? Pälsen är kanske 3-4 cm lång. 

Tack på förhand!

Annons:
mallabralla
2016-01-04 01:12
#1

iom pälsen är så kort så trot jag det funkar bra, det är ju mer om pälsen är lång och tjock som det blir svårt att komma ned  med trimmern. jag kör med vanlig rakaparat för människa.

Sajtvärd på Perser iFokus

Simba13
2016-01-04 22:09
#2

Ja jag tror också att det skulle fungera.. Annars kanske man kan göra grovjobbet med saxen och sen ge sig på trimmern. Så himla svårt att få pälsen jämn och fin med en sax tycker jag.

Funkar det alltså med en vanlig rakapparat för människor? Det vore ju underbart isåfall.

mallabralla
2016-01-05 00:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

för mig funkar det fint :)

Sajtvärd på Perser iFokus

Simba13
2016-01-05 00:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hihi åh vad söt! Då kör jag nog på setet eller människoapparat! :) 

Tack för hjälpen!

mallabralla
2016-01-11 17:38
#5

vilken fin kisse!!! lycka till!

Sajtvärd på Perser iFokus

aloizias
2016-01-12 18:46
#6

Vilken söt katt!

Annons:
Upp till toppen
Annons: