Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 2292 ggr
Killen
11/27/15, 1:21 AM

Ej intresserad av honor

En undran, hur ofta brukar okastreade hanar inte vara intresserad av honor, speciellt vid höglöp?

kissmekate.blogg.se

Annons:
mallabralla
11/27/15, 12:39 PM
#1

det r rätt vanligt och kan bero på olika saker men två vanligaste är:

1. Han är inte redo ännu (för omogen)

2. Han gillar inte just den/de honorna, vissa hanar vill bara para en och samma hona.

Sajtvärd på Perser iFokus

Killen
11/27/15, 1:18 PM
#2

Ja han är 10 år nu och fortfarande inte intresserad av honor. Fast det gör inget nu, men bara så roligt att se när han tassar förbi" jag ska bara gå och dricka lite vatten jag". Så om någon frågar mig så brukar jag säga att mina hanar är kastrerade , räknar han som det

kissmekate.blogg.se

mallabralla
11/27/15, 1:22 PM
#3

Ha ha, ja du, assexuell?

Sajtvärd på Perser iFokus

Killen
11/27/15, 5:47 PM
#4

Tydligen ;-) Har ju haft 3 honor som löpt (flera gg) men ingen lockar (har dubblekollat flera gg att han har kulor :-p ) Det enda han älskar är vatten

kissmekate.blogg.se

mallabralla
11/27/15, 6:15 PM
#5

låt han bli kastrerad och skaffa en ny hane, det är ju inte så bra att honorna löper tomma! Kanske kan du höra med hans uppfödare ang ersättnings hane iom hon sålt en obrukbar hane för avel, skulle jag gjort för länge sedan

Sajtvärd på Perser iFokus

Killen
11/27/15, 6:45 PM
#6

Fast nu har ja slutat med perser (blev aldrig en kull och min tänkta avleshona finns inte kvar). Och tror inte uppfödaren finns kvar, har googlat. Han är Från hennes första kull. Fast jag har tänkt kastrera honom men eftersom han inte stör (strilar eller är intresserad av honor) så har det ej blivit av. Ska sterilisera min nuvarande hona (annan ras) oxå då hon inte ska ha fler kullar .

kissmekate.blogg.se

Annons:
mallabralla
11/27/15, 6:48 PM
#7

ok, tänkte iom du skrev han inte intresserade sig för någon av dina tre honor, det lät som du hade ett avelsprogram för perser och var bekymrad att han inte ville para någon av dina tre honor, då hade jag yrkat på det avtal du säkert skrivit med uppfödaren ang avelsdjur och då brukar man ha rätt till ersättning för förlorad katt i avel.

Sajtvärd på Perser iFokus

Killen
11/27/15, 6:55 PM
#8

Ja, jag hade tänkt det i början , avla på perser. Jag får avla på honom men det är inte det som är Viktigast för mig. Nu känns det ändå lite sent att kräva något . Var bara nyfiken om det är vanligt med hanar som inte är intresserade alls

kissmekate.blogg.se

mallabralla
11/27/15, 6:57 PM
#9

jag har inte varit med om det iaf, har haft hanar som endast vill para en hona, men det finns säkert de som är totalt ointresserade (har en vän vars 3 åriga hane inte visar intresse)

Sajtvärd på Perser iFokus

Zastawas
8/4/16, 1:11 AM
#10

Han kanske är homosexuell.

Upp till toppen
Annons: