Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1866 ggr
SandraN92
10/2/15, 3:24 PM

Perser

Hejsan, jag söker en perser hona till utställning och uppfödning känner ni till någon passande kattunge till salu nu? Jag bor i Norrland men kan tänka mig att åka en bit för att hämta om jag hittat rätt :)

Annons:
SandraN92
10/3/15, 12:19 PM
#2

Vilka sötisar! :D glömde dock skriva att jag söker en som också är lite ljusare i färgen rödtabby, colurpoint, chinchilla, silver mm :) Hade sån otur med kattungen jag tingat och väntat på i någon månad nu så försöker hitta en ny som känns rätt. Är tacksam för alla förslag ni har! :)

mallabralla
10/3/15, 9:57 PM
#3

beror ju lite på vad du ska para honan med, colourpoint och silver får du ju tex inte avla tillsammans, ungarna blir av icke godkänd färg om du får fram colorpoint som är silver. silver och colourpoint är ju två helt olika divisioner, den ena ska ha gröna ögon den andra blå. fundera på vad du vill satsa på för division, annars blir det ett ända hopkok av allt och ungarna får icke godkända färger i stamtavlor.  läs gärna lite kring färg genetik etc innan du startar uppfödning så din avel blir seriös och inte en av många oseriösa backyard breeders.  Jätte viktigt att vara påläst när man skall börja med kattavel och framförallt när man börjar med en ras för att inte fördärva utan istället bidra med något inom rasen. Lycka till!

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: