Annons:
Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 2193 ggr
makeupbox
4/17/15, 4:15 PM

Ta bort tandsten

Min kisse har väldigt dåliga tänder med tandsten och jag har insett att en veterinär måste ta bort allt och att jag sedan där efter måste bli noggrannare med att göra rent tänderna kontinuerligt. 

Senast jag var hos veterinären så hade han gjort illa sig så dem rakade honom lite och gjorde rent såret och satte på en tratt, detta kostade 1000 kr. Vilket jag tycker är väldigt dyrt då dem inte gjorde något mer än att kolla lite, raka, tvätta med sårtvätt på 10 minuter… En grej om de hade sytt eller något. Detta var på en klinik i centrala Sthlm.

Vill ha tips på något relativt billigt ställe för att ta bort tandsten på katter i Sthlm. Jag förstår att detta ändå kommer gå på säkert över 1000kr för det är en del men såg priser på 3000 här i forumet då folk tagit bort tandsten hos veterinär vilket jag tycker är galet??

Tipsa om era veterinärer :)

Annons:
Therese
4/17/15, 4:17 PM
#1

I Göteborg har jag tagit bort tandsten för ca 1000:-, då drog de även en tand. Bör finnas liknande i Stockholm, 3000 låter ju jättedyrt!

AgnetaB
4/17/15, 5:59 PM
#2

Jag borstar tänderna varje kväll på de som går o gör du inte det så är det bra o börja. Jag har en jättemjuk liten barntandborste o ibland anv jag kattandkräm.

mallabralla
4/17/15, 6:31 PM
#3

det beror jätte mycket på hur mycket tandsten katten har och om man måste rycka tänder. jag hade gjrt upp en prisplan med veterinären innan där jag sagt vart den ekonomiska gränsen går och fråga vad du kan få för det. dock är det svårt för en veterinr att innan ge ett pris då denne inte alltid kan se hur illa tändern aär förrän vid sövning och inspektion. jag vet att Anivet i haninge stockholm har tre olika tand sanerings paket och att de är billiga. de är även mycket trevliga

http://anivet.se/

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
4/17/15, 6:33 PM
#4

fann i deras prislista att de tar 1400 för tandstens borttagning :)

Sajtvärd på Perser iFokus

Lol V Stein
4/17/15, 8:59 PM
#5

Evidensia Roslagstull tar 1494:- för att ta bort tandsten på katt.

lindusfia
4/18/15, 10:48 AM
#6

Förra sommaren (Sommaren 2014) så var vi och tog bort tandsten på min stora katt. Det opererades även bort en tand men om jag tolkar kvittot rätt så kostade själv borttagningen av tandsten omkring 2000 kronor. Detta var Blå stjärnan i Gbg.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

Annons:
makeupbox
4/19/15, 10:25 AM
#7

Tack så mycket för tipsen av veterinärer! Ska boka tid i veckan. Absolut ska vi börja borsta varje dag nu men till en början måste kisse till veterinär.

Maria
4/19/15, 10:40 AM
#8

Jag tror priset kan variera lite beroende på metod.

På våra katter har man tagit bort tandsten med ultraljud och då är katten sövd vilket också är en kostnad.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

aloizias
5/26/15, 11:24 PM
AgnetaB
5/29/15, 12:11 AM
#10

Evidensia i spånga tog drygt 1800 för o ta bort tandsten med U-ljud. En röntgenbild 520 kr o hela munnen typ 1000kr.

Upp till toppen
Annons: