Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1822 ggr
19Mikaela93
2015-02-10 15:58

Låna hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!

Har under en längre tid funderat på att ta en kull på min "Emmiz" (S*Categoris EmmaLi) och jag tänkte kolla om det är någon i Dalarna med omjed som har en perserhane att låna ut.  Emmiz har bra kvalitéer som bla ögonfärgen, pälsfärgen och ett helt underbart temperament och psyke, hon är inte rädd för något i stort sätt och tycker om att följa med på det mesta :) 

Anledningen till kullen är att jag själv vill ha en kattunge efter henne och ev nånting att avla vidare på och kullen kommer att registreras i SVERAK vilket man får göra med en kull utan uppfödarnamn.  Länk till Emmiz stamtavla, http://stambok.sverak.se/Stambok/Visa/264757
Hon har för mig en väldigt intressant stamtavla med mamman som är en Ungersk import och pappan med dom traditionella "svenska" linjerna men farfar är dock importerad.

Mvh Mikkiz

Annons:
mallabralla
2015-02-12 00:18
#1

bara varar lite för såg hon är 5 år, har hon inte haft kull förut är hon lite väl gammal för en första kull då bäckenet är stelt. man brukar säga att en hona bör ha sin första kull innan 2 år fyllda. detta vore en risk förlossning så du är medveten om detta.

jätte fin tjej annars och bra du kollat upp och vill göra allt rätt!

mvh//malin

Sajtvärd på Perser iFokus

19Mikaela93
2015-02-13 11:26
#2

Hon fick en kull hos sin uppfödare vid 3års ålder som tyvärr inte klarade sig så det är inte hennes första kull. Glömde skriva det :)

MonicaLagerquist
2015-02-13 18:10
#3

#2 Varför klarade sig inte kullen?

Det kan ju vara så att katten inte lämpar sig för avel helt enkelt.

Stolt ägare till fem La permer

mallabralla
2015-02-14 17:10
#4

#2

då borde det inte vara någon fara ang förlossning även om det såklart kan inträffa saker. att kullen inte klarade sig är ju självklart en undran om det berodde på hennes moderskap, men det kan ju ha rört sig om sjukdom etc så kan ju vara bra att ta reda på inför

Sajtvärd på Perser iFokus

19Mikaela93
2015-02-16 12:12
#5

Kullen var född för tidigt, men jag vill gärna chansa och se om det lyckas nu. Bara för att just den kullen blev för tidigt född behöver det ju inte betyda att denna blir det, har jag lärt mig.

mallabralla
2015-02-16 17:20
#6

#5

nej självklart inte, det kan ha inträffat saker under dräktigheten som orsakade detta.

det finns ju annonser på Spexus hemsida med hanar som lånas ut för parning.

har du kollat där?

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
19Mikaela93
2015-02-17 12:04
#7

Har inte riktigt fastnat för någon utav dom… :)

Upp till toppen
Annons: