Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1574 ggr
Fridaaaa
12/19/14, 11:20 PM

Ang färger

Vad är skillnad på svart golden shaded och golden shaded?

För reggade vår husis på Sverak och de ändrade det till svart golden shaded trots att jag skrivit golden shaded. Så blev fundersam.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
New
12/20/14, 12:33 AM
#1

Det är egentligen ingen skillnad, bara att svart är mer specifikt och anger att kattens grundfärg är svart, så att den yttersta delen av de färgade hårstråna är svart.

Fridaaaa
12/20/14, 9:48 AM
#2

 #1 Ok. för jag har frågat olika och alla har sagt golden shaded. Och Sverak har inte ens sett bild på henne men ändrade till det ändå?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mallabralla
12/20/14, 9:12 PM
#3

man brukar förkorta svart golden shaded till golden shaded, så de antog nog att hon var svart, annars hade du skrivit blå golden shaded. om jag inte minns fel så finns det bara de två varianterna av shaded, blå är relativt ny så förr fanns bara svart golden shaded och då sa man rakt av golden shaded iom det var ända varianten som fanns, tror det lever kvar bland många.

Sajtvärd på Perser iFokus

Fridaaaa
12/20/14, 9:15 PM
#4

#3 Aha ok för när jag googlat får jag upp betydligt mer på golden shaded än svart shaded nämligen. Så blev lite komfunderad

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

New
12/21/14, 1:14 AM
#5

Ja, i princip skulle hon kunnat vara både blå, röd, creme eller sköldpadd golden shaded, och en huskatt får ju ha vilken färg som helst.

Fridaaaa
12/21/14, 9:56 AM
#6

#5 Har som sagt frågat flertalet personer och alla har sagt golden shaded. Tyckte bara det var konstigt att de ändrade färg utan att fråga och utan att ha sett bild ens.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
mallabralla
12/22/14, 12:30 PM
#7

#6

jag tror som sagt att det är för att man rätt och slätt brukar kalla black golden shaded för enbart golden shaded för det är "original" färgen

Sajtvärd på Perser iFokus

Fridaaaa
12/22/14, 12:49 PM
#8

#7 Okej 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AgnetaB
12/22/14, 8:14 PM
#9

En bild vore kul på en huskatt med den färgen :)

Fridaaaa
12/22/14, 8:15 PM
#10

#9 Finns flera bilder i "välkommen till familjen"tråden 🙂

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AgnetaB
12/22/14, 8:23 PM
#11

Ok såg nu o förstås är perser inblandat pga färgen, så  långt tänkte jag inte :)

Fridaaaa
12/22/14, 8:26 PM
#12

#11 🙂 Ja går inte att ta miste på att det måste vara perser i henne trots att vi inte vet bakgrund. En av få huskatter det går att göra det hehe.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: