Annons:
Etikett11-utställning
Läst 2189 ggr
mallabralla
11/15/14, 8:02 PM

Missa inte CFA show i Januari!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I Januari blir det CFA show!

CFA är världens största kattförbund och Svenska CFA klubben tillhör region 9 som är den europeiska regionen! I Sverige anordnas i regel 2 CFA utställningar per år.

I FIFe som är vanligast i Sverige blir din katt bedömd av 1 domare, CFA bedöms den av flera under samma helg, i Januari är det så många som 12 ! domare under helgen som dömer din katt, med andra ord 12 chanser att ta dig till final, det krävs 6 bedömningar och godkännanden av din katt för att den skall ta sin Champion titel, med andra ord kan du åka hem efter en helg med en sprillans ny Champion! Självklart kan även kastrerade katter tävla.

Du behöver inte vara medlem i CFA för att få tävla, du behöver heller inte ha din katt registrerad i förbundet för att få delta, dock kan du inte få ut din titel på katten utan ett registrerings nummer inom CFA, detta går självfallet att fixa väl på plats och de som arbetar med showen hjälper dig att visa hur du fyller i blankett för att få ut både registreringsnummer och titel! du behöver alltså inte ha ett stamnamn registrerat i CFA utan det går bra att åka dit, ställa ut och registrera enstaka katt i samband med showen!

På showen möter du mycket nytt folk då det kommer utställare från hela europa, många kända katterier och vackra katter kommer för att slåss om vinnar band och top placeringar så det finns mycket vackert att titta på! och självklart mycket trevligt folk att prata med! I CFA är Perser ohotat den populäraste rasen tätt följd av Exotic, detta syns även på showerna där dessa raser utgör ca 90 % av katterna. För er som är osäkra finns självklart "veteraner" på plats och kan hjälpa er under helgen!

Väl mött!

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
Solitaire
11/19/14, 1:57 PM
#1

Jag kommer med en kattunge på lördagen!

mallabralla
11/19/14, 2:20 PM
#2

#1 åh vad roligt! så länge sedan vi sågs! jag är där bägge dagar med vuxen hane, gissa vem …. hihihi

Sajtvärd på Perser iFokus

TrubbnosLover
1/10/15, 12:09 AM
#3

Hej! Om jag blivit bättre i influensa på söndag skulle jag vilja besöka CFA-utställningen på Arlanda! Var kommer den att hållas, mera bestämt?

mallabralla
1/11/15, 7:26 PM
#4

#3

nu missade jag din fråga, den hölls i Kolsta hallen vid arlanda stad, hoppas du hittade dit i alla fall!

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: