Annons:
Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1150 ggr
Josify
2014-07-08 00:51

Perser och Cornish rex

Hej alla!

Jag går i tankar att skaffa ännu en katt här hemma, har sedan innan en ettårig cornish rex-hanne som skulle glädjas mycket över ett "småsyskon" :) Innan jag beslutade mig för att välja just en cornish rex var jag mycket inne på perserrasen (olikheterna raserna emellan till trots :) ) Jag har dock aldrig släppt perserdrömmen och undrar nu hur ni skulle ställa er till att ha dessa två raser ihop? Skulle det fungera med rätt individ? Min kille här hemma är väldigt aktiv och busig, leksam men snäll, absolut inte aggressiv. Skulle en balans kunna infinna sig mellan honom och ett eventuellt perser-syskon, eller är de senare så lugna av sig att det skulle uppstå problem när min cornish vill leka mycket och ofta? Vill gärna ha svar på detta då jag tycker att perser-rasen är så förtjusande :)

Tacksam för svar!

/J

Annons:
Sidentassen
2014-07-08 08:56
#1

Jag  kn inte tänka mig annat än att det ska gå bra:-)

Hade själv för några år sedan en Sphynxhona och dom bara älskade varandra, hon och alla mina perserkatter. Ofta kröp hon ihop med dom, antagligen för att få värmen, och man såg riktigt hur dom mös tillsammans.

Jag kan bara önska dig lycka till :) Hr du hittat någon perser då?

Kan ju berätta att jag har kattungar hemma och väntar även fler kulla :-)

Hälsar Lotta P

'S*Sidentassen perser

www.sidentassen.com

mallabralla
2014-07-08 16:16
#2

Det brukar inte vara några problem, perserkatter tycker om att leka de med och vill de inte så visar de nog det för kompisen. Perserkatter är väldigt tålmodiga och snälla så de brukar funka bra med andra individer!

Sajtvärd på Perser iFokus

Josify
2014-07-08 19:41
#3

Hej igen! Tack, vad kul att det verkar möjligt att kombinera de två raserna :) Lotta, jag har inte hittat någon än, och tänkte väl inte slå slag i saken förrän om ett litet tag. Ville mest höra mig om med kunniga inom rasen innan jag började leta :) Men du har några väldigt söta pälsbollar, det ser jag :) Ska definitivt ha dig i åtanke när det blir dags! :)

Upp till toppen
Annons: