Annons:
Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 6228 ggr
KattaLotta
2014-02-14 12:39

Info om det vansinniga som hänt i Tyskland !

Härunder kommer ett kopierat inlägg från FB ang upptäckten av 70 vanvårdade perserkatter hos en uppfödare i Tyskland. Katterna har tagits till två djurhem där dom får den vård och skötsel som behövs. ALLA bidrag till dessa djurhem är välkomna. Först en länk till nyhetsinslaget från Tyskland, OBS starka scener !! http://www.sat1bayern.de/news/20140212/tierschuetzer-finden-katzen-horrorhaus/ Om There is currently a very bad Persian rescue situation in Germany resulting from breeder neglect - a breeder that has been showing TICA a lot. Beskrivning Here you can comment the abuse from (namn bortredigerat av sajtvärd), that have make abuse to many many Persian cats. The Gouverment vetenarian, was informed by Police on thursday the 6. February 2014. The Vet Gouverment comes with Animal Rescue and they found 70 cats, 9 need to be eutanized directley, becauses they are so ill, there was no hope, they dont have Food or water, or catlitters. The …house was filled with excrements, and smells awfull. There was also found a hill of dead cats, in the garden, also some dead cat lying in cupboards and were Mummified. Now the animal rescue distributed the living 61 cats in 2 Shelters. Help for the animal rescue is needed. Some cats are pregnant, many cats need require a veterinarian and medical aid for health, others must be hand feeding. Please fill this side with more Information, and comments, I do this for myself the first time, so I beg your pardon, if there are faults, or problems. Thank you. Admins: Helen Zimmer Cornelia Lutz Monika Dany Tealc Vandenabeele Patrick L'Hoir Donations they can under the following details: 1. Tierschutzverein München e.V. Riemer Strasse 270 81829 München info@tierschutzverein-muenchen.de Hypovereinsbank München IBAN: DE 22700202701700037556 BIC: HYVEDEMMXXX Sparkasse München IBAN: DE 26701500000113103253 BIC: SSKMDEMM Postbank IBAN: DE 22700100800006724806 BIC: PBNKDEFF 2. Tierschutzverein Landshut und Umgebung e.V. Heinzelwinkl 3 84174 Eching Postfach 1310 84002 Landshut IBAN und BIC. IBAN: DE81743500000000000604 BIC: BYLADEM1LAH Hälsar Lotta P S*Sidentassen perser

Lotta P // S*Sidentassen perser

www.sidentassen .com


 

Annons:
VildaVittra
2014-02-14 12:48
#1

Något som alltid glöms i sådana artiklar är tyvärr det tragiska människoödet. Mitt hjärta slår ett extra slag för den person som råkat orsaka detta.

Hade jag haft en minsta krona att avvara så hade jag skänkt pengar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mallabralla
2014-02-14 18:16
#2

mycket tragisk och olycklig situation för alla parter, allra minst för katterna. Hoppas dem hittar nya hem och får vara glada familjemedlemmar livet ut ❤️

Sajtvärd på Perser iFokus

lindusfia
2014-02-15 10:31
#3

Stackars små katter.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

Solitaire
2014-02-17 17:12
#4

#1 Mitt hjärta slår då inte det minsta för "det tragiska människoödet" i det här fallet. Den här kvinnan lämnade sina djur att dö en plågsam och utdragen död, att törsta och svälta ihjäl, ensamma och sjuka. Samtidigt åkte hon utomlands på utställningar med några prioriterade katter som hon visade upp. Om det fanns pengar till att åka till Moskva och ställa ut katter så borde det ha funnits pengar till att ombesörja veterinärvård samt kattvakt. Hoppas innerligt att hon får ett kännbart straff samt djurförbud för all framtid.

VildaVittra
2014-02-17 17:24
#5

#4 Jaha, där är vi olika. Jag bryr mig om alla som mår dåligt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Solitaire
2014-02-17 19:07
#6

#5 Hur vet du att vederbörande mår dåligt?

Annons:
krasivis
2014-02-17 19:12
#7

Det finns ingen ursäkt för att vanvårda sina djur på det här sättet. Det är fruktansvärt!!! Jag instämmer helt och hållet med #4. Mår man så dåligt att man inte kan ta hand om sina djur så tycker jag att man ska be om hjälp! Går det att fara runt på kattshower så går det också att ta hand om katterna!!!

VildaVittra
2014-02-17 19:23
#8

#6 För att saknar man förmågan till den graden av empati som att sörja för vatten och mat till sina djur, så mår man inte bra och har svårigheter. Är det någon som misslyckats, så är det samhällets skyddsnät.

#7 Eller så försöker folk sätta sig in i situationen, istället för att sitta och slå sig för bröstet och döma om något de inte har en aning om. 

Att jämställa energiförlusten mentalt mellan två helt olika aktiviteter med varandra är ren okunskap om psykisk ohälsa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

krasivis
2014-02-17 20:10
#9

Jag försöker absolut inte slå mig för bröstet utan tycker att det är mycket, mycket tragiskt och sorgligt för katterna :(

Livandas
2014-02-17 20:38
#10

Jag lider inte ett dugg för den här människan som misshandlat sin djur så här fruktansvärt :(                  
De flesta uppfödare i Tyskland känner till den här personen, och hon har varit på mycket utställningar, och uppfödaren och hennes man har tydligen stulit koppar för att finansiera sitt åkande på utställningar. Hon kan få fängelse för vad hon gjort fick jag höra, och det hoppas jag verkligen…..

Jag förstår verkligen inte hur man kan misshandla sina djur som den här uppfödaren gjort. Och hur hon sen har kunnat gå runt i sitt hem och sett de lidande och döda djuren, och bara låtit dem vara, det är för mig helt obegripligt.

Katter, och alla andra djur ska behandlas med värdighet, och ska få ett bra hem hos sina ägare. De har inte valt att bli vanskötta och inte få mat och vatten. Stackars dessa katter…dem lider jag fruktansvärt med…

Jag hoppas uppfödaren får sitt straff!

Headturners
2014-02-17 20:43
#11

Hen skulle låsas in i en källare utan mat å vatten och dö i sin egna avföring, precis som katterna gjort ……………………..

Solitaire
2014-02-17 21:43
#12

#8 Det är lätt att tänka så, därför att ingen normalt kännande människa skulle behandla sina djur på det sättet. Men det finns dessvärre psykopater som saknar all empati, och de behöver inte må särskilt dåligt för det, tvärtom. Jag skulle kunna räkna upp ett stort antal brottslingar inklusive mördare som begått de mest ohyggliga brott och som aldrig uttryckt minsta ånger eller sagt sig må dåligt själva.

När det gäller sk djursamlare finns det olika sorter, och somliga kan man känna visst medlidande för men inte den här rysliga kvinnan. Hon är uppenbart inte svårt psykiskt sjuk eftersom hon klarat av att upprätthålla en tjusig fasad utåt, åkt på utställningar, köpt in katter osv. Allt kan inte skyllas på "samhället". Vi har som individer ett eget ansvar och den här kvinnan får nu förhoppningsvis betala priset för sitt handlande.

VildaVittra
2014-02-18 05:48
#13

#12 Lätt? Det är snarare lätt att sätta sig till doms över andra baserat på hörsägen och jaga upp varandra. Något mänskligheten gärna gör när de vistas i grupp, det har ett namn, pöbel.

Det svåra är att bibehålla sig objektiv och bedöma situationen i sin helhet med sin empatiska förmåga intakt. 

Vare sig hon är psykopat, yxmördare eller narcissist, så tycker jag synd om henne och anser fortfarande att samhället brustit.

#11 Charmigt. Intressant att sajtvärden lät något så avskyvärt stå kvar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
KattaLotta
2014-02-18 06:35
#14

Jag kan bara hålla med er andra som INTE har något till övers för denna uppfödare och hennes familj !

Hur kan NÅGON bara går runt i sitt hus och se alla dessa lidande , sjuka, halvdöd, döda, mumifierade katter, utan att reagera ??? Nej istället showbadar man en av de som ser OK ut och åker på en weekendresa till ett annat land där det är utställning !!!!

Detta är horribelt, och jag kan än en gång bara instämma i att jag hoppas att hon får ett långt och kännbart straff ! Mina tankar är nog som #11 skriver - öga för öga osv………….

Ni et väl om att ni kan skänka både pengar och annat till de två djurhem som tagit sig an dessa stackars katter. Enklast är ju via pay-pal, då vet man att pengarna verkligen når fram. Jag känner mig rätt nöjd att jag kan hjälpa iallafall på det sättet.

//Lotta P

Lotta P // S*Sidentassen perser

www.sidentassen .com


 

Solitaire
2014-02-18 06:54
#15

#13 Hörsägen? Fallet är ju väl dokumenterat med filmer och vittnesmål som gått ut i tysk media och gjorts tillgängligt på Facebook. För övrigt kan man konstatera att du och jag har helt olika etiska och moraliska referensramar. Du tycker synd om yxmördare och psykopater. Själv värnar jag om offren för dessa "stackars människor".

VildaVittra
2014-02-18 12:42
#16

#15 Var har jag skrivit att jag inte värnar om offren? Skulle du kunna visa det? Eller så läser du vad jag faktiskt skriver, annars blir inte diskussioner vidare givande. Eller gillar du att slänga ut anklagelser utan någon grund? Är det det som det går ut på?

Det är en enorm skillnad på att fördöma en handling gentemot att fördöma människan. Eller att önska livet ur någon pga av att denne med största sannolikhet faktiskt är sjuk.

Sedan när är pressen ett rättsligt underlag? Eller vittnesmål på nätet? Hur många gånger ska häxjakterna pågå?

Jag förnekar inte att det hänt (läser du mitt första inlägg så ser du att jag gärna hjälp till om jag haft möjlighet, vilket jag tror de flesta inser att det är ett tecken på att jag uppfattat situationen), men jag gillar inte hur människor förvandlas till en pöbel baserat på rykten (som pressen och dessa vittnesmål). Har vi inte kommit längre än så år 2014?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

KattaLotta
2014-02-18 13:14
#17

#16 Vill du vara snäll och försöka att inte förstöra den här tråden. Jag skrev om detta för jag värnar om de stackars katterna som omhändertagits. Och jag önskar att så många som möjligt försöker hjälpa de två katthem som åtagit sig att ta hand om djuren. Alla måste ju förstå vilka enorma kostnader det blir när det handlar om så många katter, varje liten krona är välkommen. Jag kan ju också berätta att allt detta uppdagades eftersom kvinnans son hade tagits för snatteri och polisen skulle göra en husrannsakan hemma hos dom…… HUR jag vet det, jo jag har en Svensk väninna som bor i Tyskland och hon har berättat detta för mig……… Jag vet också att det finns uppfödare som träffat kvinnan på utställningar alldeles innan detta upptäcktes………. hur är man egentligen funtad när man lever så??? Jag bara gråter när jag ser filmerna från djurhemmen….

Lotta P // S*Sidentassen perser

www.sidentassen .com


 

VildaVittra
2014-02-18 14:01
#18

#17 Förstör tråden? För att jag påpekar ett beteende kring rykten som florerar på nätet och som är under all kritik? Men visst, ni kanske ska dra uppfödaren till rätta inför inkvisitionen?

Jag har mängder av släktingar i Tyskland, det gör inte mig till en expert, så din kusins bästa kompis fd mans arbetskamrats granne hänger jag inte upp  min tilltro till (visar på vad hörsägen är, då information förvanskas för var led den passerar).

Jag har i alla fall ett varmt hjärta, det klapprar till och med för dig och hoppas att uppfödaren får hjälp till att kunna leva ett normalt liv igen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Solitaire
2014-02-18 15:58
#19

#16, #18 Det är en smula märkligt att se en person som startat ett forum för "Etisk djurhållning" så brinnande gå till försvar för en djursamlare och djurplågare av värsta sort. Ännu mera märkligt att du kommer hit till vårt forum och slår oss på fingrarna för att vi inte har tillräckligt med medkänsla med denna människa.

Du kan själv läsa innantill istället för att anklaga andra för att inte göra det. Du är inte på ditt eget forum nu där du kan slänga ut inlägg som inte behagar dig. Jag har sett tillräckligt av ditt agerande i det avseendet och vet hur du behandlar de som tycker annorlunda än du själv. Du ska nog tala ganska tyst om "häxjakt" här inne.

KattaLotta
2014-02-18 17:18
#20

Snälla ADMIN, kan vi få ett slut på VildaVittras framfart TACK !!!

Lotta P // S*Sidentassen perser

www.sidentassen .com


 

Annons:
mallabralla
2014-02-18 17:32
#21

#20

VildaVittra må ha en kontroversiell åsikt i denna fråga men hon bryter inte mot någon av forumreglerna.

Jag uppmanar dock till att respektera TS om hon önskar att tråden skall hålls fri från personliga åsikter och tillägnas ren info om hur det går för katterna och insamlingen kring dem.

Detta gäller då såklart alla parter.

Sajtvärd på Perser iFokus

vallhund
2014-02-18 23:23
#22

#21 +1 på det!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Denna kommentar har tagits bort.
VildaVittra
2014-02-19 03:01
#24

#19 Hur i all världen kan du lyckas tolka mitt första inlägg till allt detta? LÄS gärna vad det faktiskt står. Sedan är det jag som blev påhoppad av dig för att jag har medkänsla med människor också. 

Visa gärna var jag bedrivit häxjakt på något av mina forum (jag vet dock var din vagel sitter och den sitter i min text om min perserkatt).

Så ja, jag är helt rätt person för mina forum, någon som inte innehar empati för alla parter kan aldrig någonsin vara objektiv.

#21 Hur är empati kontroversiellt? 🤔 Och min första inlägg var helt on topic, ville TS att det skulle vara en skitkastartråd om en sjuk, så skulle denne tagit upp det i TS. Tråden heter INFO… inte Insamling eller domartråden. Det var Solitaire som i inlägg 4 gick på mig, inte tvärtom.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

KattaLotta
2014-02-19 08:54
#25

#24 Detta inlägg har inget att göra med min tråds innehåll, var vänlig håll dig till det eller skapa en egen tråd, det enda du gör nu är skapar irritation och obehag, är det så svårt att förstå ?

Lotta P // S*Sidentassen perser

www.sidentassen .com


 

Solitaire
2014-02-19 10:26
#26

#25 KattaLotta: jag är ledsen att din tråd urartat och att jag bidragit till det. Det här blir förhoppningsvis mitt sista inlägg i tråden.

#24 VildaVittra: att kasta paj är inget som intresserar mig, så du kommer inte att få något mer bränsle av mig för dina provokationer. Du ska få ett sakligt bemötande av några punkter:

- Du säger att jag har gjort ett påhopp på dig i mitt inlägg #4. Ta och följ dina egna råd och läs inlägget en gång till. Jag framför en avvikande åsikt mot din, det är allt. Det måste man kunna få göra i en diskussion.

- Om vi nu ska prata om påhopp så vad tycker du att dina egna inlägg innehåller? Jag och andra här får höra att vi bedriver häxjakt, att vi slänger ut anklagelser utan underlag, att vi har ett beteende som är under all kritik. Det är tydligen helt okay för dig att skriva sådana saker, men när jag skriver att mitt hjärta inte blöder för den tyska djursamlaren då är det ett personligt påhopp på dig.

- Du talar mycket om hörsägen och att vi inte vet alla fakta. Hörsägen är för mig att A säger till B "Har du hört…". I det här fallet har det lagts ut såväl film som bilder som tagits på svårt sjuka och vanvårdade katter. Det är ingen privatperson som lagt ut detta utan informationen kommer via den tyska djurskyddsmyndigheten och organisationen som tog hand om katterna. Bevisen för vanvård finns alltså svart på vitt. Det är ingen hörsägen.

- Inte heller du vet alla fakta i den här saken. Du drar slutsatsen att kvinnan är psykiskt sjuk utan att veta något alls om det. Av den information som kommit fram vet vi att hon har familj och att hon och hennes man rest runt på utställningar i Europa. Det stämmer inte in på bilden av en psykiskt sjuk djursamlare.

- Vad gäller "häxjakt" på ditt forum så vet du precis vad jag pratar om. Med regelbundna mellanrum lägger du ut provokativa artiklar som får folk att reagera, och när du sedan får mothugg svarar du med att redigera eller ta bort inläggen, och även frånta skrivrättigheterna. Flera här från Perser i Fokus har råkat ut för detta, men jag tänker inte dra upp allt det igen eftersom det blir för långt.

- Till sist: du talar mycket om empati, och att jag och andra saknar det för den här kvinnan. Empati betyder att kunna sätta sig in i en annan människas situation och tankevärld. Om du har så mycket empati för andra människor som du vill göra gällande så är det märkligt att du inte tycks ha minsta empati för oss som blir upprörda över de här stackars katternas öde. Det är inte speciellt konstigt att en sådan här historia väcker starka känslor.

VildaVittra
2014-02-20 14:25
#27

#26 Nu återkommer vi till det där att läsa vad som står. Jag skrev INTE att jag blev påhoppad av dig i inlägg 4, men läser du tex ditt inlägg om huruvida jag är lämplig för mitt forum eller att jag inte värnar om offren så hittar du nog vad jag menar på.

Jag UTGÅR hellre ifrån att det finns förmildrande omständigheter, dvs man ska bevisa personens skuld och inte att personen ska behöva bevisa att denne är oskyldig. Det är nämligen så det går till i samhället, de som sitter i fängelse är i regel skyldiga till brottet, skulle man haft det åt andra hållet så hade verkligheten sett helt annorlunda ut. 

Återigen, var har jag skrivit att jag inte har empati med offren? Var har jag skrivit att jag inte förstår att man blir upprörd? Det enda jag uttalat mig om pöbelmentaliteten som är extremt vanlig numera och hoppades med mitt första inlägg att faktiskt förhindra det i ytterligare en tråd.

Det som är hörsägen är det ni själva skrev om sociala medier.

Men jag har förstått nu att detta inte är gruppen för mig

Klart slut!!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
Solitaire
2014-02-20 14:57
#28

#27 Citat från ditt inlägg #24:
"Det var Solitaire som i inlägg 4 gick på mig, inte tvärtom."

Det är väl ganska tydligt tycker jag, men enligt dig har du alltså INTE skrivit att jag gjort ett påhopp på dig i inlägg 4.

Jag ska be att få komplettera med att jag INTE har skrivit att du inte värnar om offren. Jag skrev att JAG värnar mer om offren än om yxmördare och psykopater. Hur du tolkar det är upp till dig.

Skönt dock att vi är överens på en punkt åtminstone, nämligen att detta inte är gruppen för dig.  Så bra att det finns forum för alla smaker här på iFokus, så att inte alla behöver samsas inom ett enda.

mallabralla
2014-02-20 15:18
#29

#24

kontroversiell

  1. som potentiellt strider mot politiska, samhälliga, religiösa eller kulturella normer, värderingar, seder eller bruk och kan orsaka häftig debatt; som orsakar stora motsättningar och häftiga diskussioner

din åsikt skiljer sig från majoriteten här på forumet och skapar en häftig diskussion, därav är den kontroversiell, med det inte sagt att du inte får ha din åsikt eller att den är fel, den skiljer sig bara från majoriteten på detta forum.

vad gäller att du kände dig träffad för jag skrev att ta hänsyn till TS, läs igen att jag skrev att uppmaningen gällde alla och inte endast dig, plus att jag just skrev exakt detsamma som du skrev, att tråden var skapad som en INFO tråd. vem som började eller slutade spelar ingen roll, uppmaningen gäller ALLA!

Sajtvärd på Perser iFokus

KattaLotta
2014-02-21 08:05
#30

Alltså nu tycker jag det får vara NOG, den här tråden handlar om det fruktansvärda som hänt i Tyskland där 70 katter omhändertagits i ett bedrövligt tillstånd hemma hos en uppfödare tillika utställare.

Alltså den handlar INTE om vem som är kontroversiell eller ej, detta tycker jag ni kan ta PRIVAT !!

TACK för att ni förstört mitt försök att upplysa alla mina gelikar om detta tragiska … 😓😢

Lotta P // S*Sidentassen perser

www.sidentassen .com


 

Solitaire
2014-02-21 09:38
#31

#30 Vilka är "ni"?

mallabralla
2014-02-21 15:56
#32

#30

ja jag undrar också vilka "ni" är, varje inlägg jag skrivit har jag skrivit och uppmanat om att respektera TS (alltså dig) och att tråden skall hållas fri från tjafs. 

nu stryker vi allt och börjar om från början. Är det någon som hört något nytt i ämnet?

Sajtvärd på Perser iFokus

New
2014-02-21 18:05
#33

Nytt för idag är väl att katthemmet i München publicerat bilder på 26 av de katter som de tog  hand om där.  De namn som finns vid bilderna är namn som vårdarna gett katterna. 31 st chipnummer finns också på sidan.

http://tierschutzverein-muenchen.de/de/aktuelles-und-service.htm?q=0&aclnews=1000:1000:1402211013286993970:::0:10::::|

Katthemmet informerade för ett par dagar sedan om att de alla var mycket ledsna för att den minsta kattungen hade varit för svag och dött på djurkliniken. 😕

mallabralla
2014-02-21 18:51
#34

usch då det var tråkigt att höra :( stackars lille . jag ber för dem andra katterna att dem skall få lugna hem och bara skämmas bort

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
[EmmiieErixon]
2014-02-22 07:43
#35

fy jag får så ont i hjärtat av detta…hoppas verkligen att de hittar kärleksfulla hem livet ut! 🌺

New
2014-02-22 18:56
#36

Om man går in på Tierschutzverein Münchens Facebooksida idag kan man se inlägg med bilder på några identifierade katter jämförda med hur de såg ut före vanvården. 

Det andra katthemmet har ett fåtal bilder på sin hemsida och beskriver katternas tillstånd med ohyra, snuva, avmagring m m och till och med att två av dem har nekros på halva tungan. 

http://www.tierheim-landshut.de/

Det är ganska otroligt att ingen misstänkt att denna människa var kattsamlare. Med över 70 katter helt eller delvis vid liv och döda katter både inne och ute måste det vara många som sålt till henne under ett fåtal år.

mallabralla
2014-02-22 19:52
#37

ja, och att hon har kunnat åka på show utan att någon märkt något? hon måste haft ett fåtal katter som hon skötte om som hon visade upp. Sedan dem som köpt kattungar av henne, där kan man ju undra vad som finns att förtäljas.

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
2014-02-22 20:08
#38

tittade på bilderna, är sjukt, man ser att det är de katterna, men så fruktansvärt skillnad på utseendet. hur är det möjligt att vanvårda till oigenkännlighet. det ända man kan se att det är samma katter på r mönstret. skulle bara vilja ta dem alla och pyssla om dem ❤️

Sajtvärd på Perser iFokus

New
2014-02-22 20:22
#39

Vad som gjorde mig sömnlös en hel natt var att läsa om det särskilda rummet för döende katter, där hon stängt in dussintalet katter helt utan mat och vatten… Helgen före tillslaget var hon tydligen i Moskva och några veckor tidigare i England och ställde ut, så det fanns de som inte trodde på det.

mallabralla
2014-02-22 20:31
#40

#39

nu har jag nog missat något. hade hon ett dödsrum???

usch nu började jag gråta, låter som ett koncentrationsläger :( mår så illa.

Sajtvärd på Perser iFokus

New
2014-02-22 22:14
#41

Dödsrummet kommenteras på Cat Breeders Rip off Report i en av de första trådarna den 9 februari om tillslaget. Efter vad som framkommit känns det inte som att man har anledning att betvivla det.

Översatt från Münchens djurhems hemsida  http://tierschutzverein-muenchen.de/de/aktuelles-und-service.htm?q=0&aclnews=1000:1000:1402121617355218433:::0:10::::| kan man läsa följande.

"Här hade behöriga veterinärer och polisen företagit en bostadsöppning hos en kvinnlig perseruppfödare. Bostaden återspeglade ren misär. Skeletterade, förmultnade kattlik låg på golvet. Mumifierade katter fann man bakom huset. Centimeterhögt stod urin och avföring från katterna i bostaden. 9 djur måste veterinärerna låta somna in på platsen, eftersom djuren redan befann sig i en plågsam dödskamp. Uppfödaren uppfattade utrymningen som rena trakasserier från tjänstemännen och kunde bara bemöta anklagelserna med oförstånd, då djuren enligt hennes mening hade det bra hos henne."

Hemskt att läsa, men vad vi kan lära oss av det är att man aldrig kan vara nog misstänksam när det gäller vilka man säljer katter till.

Annons:
Mayer
2014-03-03 09:58
#42

Vad fantastiskt omskrivet och långt på nyheterna.Här i Sverige tycker jag knappt dom nämner om det är något sånt här som händer.

lindusfia
2014-03-03 12:14
#43

Har inte läst igenom hela tråden ännu men jag reagerar på:

#13 Vare sig hon är psykopat, yxmördare eller narcissist, så tycker jag synd om henne………

Jag kan då inte tycka synd om en yxmördare hur mycket jag än försöker.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

MonAmiExotic
2014-03-05 11:23
#44

#41 Tack för den översatta informationen, det är fruktansvärt detta. 

"Skeletterade, förmultnade kattlik låg på golvet. Mumifierade katter fann man bakom huset. Centimeterhögt stod urin och avföring från katterna i bostaden. 9 djur måste veterinärerna låta somna in på platsen, eftersom djuren redan befann sig i en plågsam dödskamp."

Detta är en miljö som jag personligen tror ingen, varken människa eller djur, kan må bra av att leva i och ha ansvar över. Det signalerar ohälsa, död och sjukdom på ett rent primitivt plan, vi skyr sådana ställen instinktivt. Tänk lukten, tänk stämningen, tänk ljuden… 

"Uppfödaren uppfattade utrymningen som rena trakasserier från tjänstemännen och kunde bara bemöta anklagelserna med oförstånd, då djuren enligt hennes mening hade det bra hos henne"

Detta stycke är för mig det självklara beviset på att den här människan verkligen inte mår bra, oavsett vad det nu kan bero på. Det står inte rätt till och hon har satt sig själv, sitt hem och sina djur i en situation som är mycket tragisk och obehaglig. 

Det enda som jag personligen känner ro av att fokusera på i den här situationen är det faktum att misären har upptäckts och förhoppningsvis ser myndigheter till att omöjliggöra fortsatt elände genom att kvinnan inte får ett liknande ansvar igen, får förståelse för vad hon skapat och vård för den sjukdomsbild hon eventuellt har. 

Man blir fruktansvärt upprörd och ledsen när man läser sånt här och det är ibland svårt att orka se till svårigheterna och förklaringarna till brottslingens situation. Man tänker på offren, katterna i första hand… allt det hemska de utsatts för och att ens andas om att det kan finnas förklaring till allt det hemska kan kännas äcklande. Man vill inte ens tänka i de banorna när man ser vad de små liven utsatts för.

Jag tror dock att det finns skäl att känna sorg även för kvinnan i fråga, jag har ingen aning om vad som lett fram till detta, hur medveten hon är om vad hon gjort eller något… men jag konstaterar; att det är sorgligt. För alla parter. 

Så tänker jag kring det här. Jag är hemskt ledsen för det jag läst om. 

Kram till er alla kattälskare, älska era små och ta hand om dem! <3

Upp till toppen
Annons: