Annons:
Etikett11-utställning
Läst 1945 ggr
SolgläntansDjurbäddar
1/29/14, 7:29 PM

Kattutställningar

Hur många ifrån Perser i fokus går på kattutställningar?

Kul och lära känna nytt folk! :)

Annons:
Coolgrim
1/30/14, 8:18 AM
#1

Jag är på ny/gammal att gå på utställning men endast i Stockholmsområdet än så länge. Har endast ställt min Bea 1 gång. Hon ska på sin 2:a utställning i mars.

mallabralla
1/30/14, 11:55 PM
#2

jag åker runt i hela sverige och även utomlands, både fife och CFA utställningar.

Sajtvärd på Perser iFokus

Frida_Persnose
1/31/14, 5:33 PM
#3

Vi är nya, men åker runt lite nära Sthlm!

ophelia
2/1/14, 4:48 PM
#4

Vi ska ställa i kristianstad

Cajza
2/1/14, 9:36 PM
#5

Jag brukar ställa i södra Sverige och i Danmark

Vi kommer också till Kristianstad, Min kattklubb. Trevligt att du kommer Sylvia, då ses vi där.

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

ophelia
2/2/14, 9:37 AM
#6

Ja det ska bli roligt Karin.Funderar faktiskt på om jag ska prova och ställa henne Danmark en gång också🙂

Sylvia

Annons:
MissLindiz
2/2/14, 10:22 AM
#7

Jag är en nybörjare på detta men ska ställa i Kristianstad för första gången!

19Mikaela93
2/2/14, 11:22 AM
#8

Jag brukar gå på Dalälvskattens utställning varje år :)

///Mickan

Cajza
2/2/14, 11:38 AM
#9

#6 Ja prova Sylvia. Jag var i Köge förra helgen och det var ca 80 perser & exotic där.

# 7 Så trevligt att du kommer till Min kattklubb. Är det en perser eller exotic du har med dig?

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

MissLindiz
2/3/14, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en perser med mig :)

KungBores
2/3/14, 9:54 PM
#11

Efter en liten paus förra året ska jag i år ställa en hel del. Både i Sverige och utomlands.

Erna
2/8/14, 12:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jag har tävlat sedan 1977, med ett kortare uppehåll under 2 år, då jag fokuserade på avel. Jag har varit medlem i WCF under några år, men är tillbaka i Sverak. Ifjol tävlade jag mycket. Det blir säkert några i år också, även om åldern börjar ta ut sin rätt. Jag blir jätteslut efteråt.

1984 tog jag domarexamen på kat. 1 men sedan jag lämnade FIFe har jag inte dömt där och kommer inte att återuppta dömeriet heller, då det tar för mycket tid. Det är jobbigt att resa så mycket också. Jag vill helst fokusera på aveln, främst silver och golden EXO.

Jag borde sluta med detta men det är lättare sagt än gjort. I första hand tänker jag lägga ner min ytterst blygsamma uppfödning av orangeögda PER och EXO. De grönögda fortsätter jag med, men måste trappa ner från nästa år.

Några nya kattungar blir nog ställda i år antar jag, förutom min avelshane Klasse, shaded golden EXO, som snart är Supreme Champion.

Bilden är på Klasse, som heter GIC Yamacatos Qute Qarate.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Upp till toppen
Annons: