Annons:
Etikett12-pälsvård
Läst 2752 ggr
Monnus
2014-01-23 14:15

Trimfläkt

Köpte en trimfläkt för några veckor sedan, men den gör ingen succé hos kissarna…. Dom klättrar nästan på väggen så fort jag startar den, vilket jag kan förstå då den låter som en stenkross. Så nu använder vi vanlig fön igen…

Har någon här erfarenhet av att använda trimfläkt. Kan dom vänja sig eller är det kanske helkört?

/Monnus

Annons:
dramaQ
2014-01-24 17:08
#1

Använder trimmfläkt till vuxna och kattungar. De vuxna på nästan fullt blås, och kattungarna på kanske 50%. Inga problem här de bryr sig inte om den, det viktiga är att de får sina treat när de är färdigtrimmade 🙂.
Börja med låg hastighet och fläkten på golvet eller en bit ifrån dem, ge dem något riktigt gott när de är färdiga och varit duktiga.
Själv använder jag gimpet multivitamin som treat.

/D

Oxelbergens
2014-01-25 14:48
#2

När jag köpte min satte jag igång den i ett rum där katterna inte var, men med dörren öppen och där fick den vara igång ett tag. Upprepade i flera dagar och sedan när det var dags för att blåsa katterna, var "blåset" på det lägsta och vartefter höjdes det vid varje tillfälle! Godis fick de under och efter torkningen! Fungerar perkekt nu! Många pratar om ljudet och visst är det högt, men jag har min på golvet och vilket ljud blir det inte med en handblås som man har intill katten…

Monnus
2014-01-27 09:24
#3

Tack för era svar!

M.a.o. skall jag inte ännu ge upp ;)

Upp till toppen
Annons: