Annons:
Etikett14-sverak-eller-wcf-anknutna-frågor
Läst 3525 ggr
mallabralla
1/2/14, 7:22 PM

Avstängning från SVERAK

Jag startar en ny tråd i ämnet att bli avstängd från SVERAK, då jag anser detta vara en intressant diskussion men bör hållas på ett allmänt plan och ej handla om en enskild person.

Jag lägger in dem senaste inläggen som berör ämnet från den andra tråden, dock med viss moderering för att ej vara för personliga.

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
mallabralla
1/2/14, 7:23 PM
#1

 MonicaLagerquist 

Är man avstängd från alla SVERAK verksamhet får man inte utan dispens sälja katt från egen uppfödning som är över 10 månader.

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
1/2/14, 7:24 PM
#2

silkesnosen 

Alltså om man är avstängd, så verkar det ju märkligt att man måste söka dispens från dem, är man inte utanför då? Jag tänker på alla som säljer och köper katter, kors och tvärs.

Sajtvärd på Perser iFokus

Tjeja
1/2/14, 7:27 PM
#3

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

MonicaLagerquist
1/2/14, 8:20 PM
#4

Det kan kanske tyckas märkligt men så är reglerna.

Mer info finns på SVERAKs hemsida,

Avstängd person

  • tillåts vara huvud-/ familjemedlem - men ingen SVERAK-aktivitet

  • tillåts vara stödmedlem - men ingen SVERAK-aktivitet

  • tillåts prenumerera på Våra Katter

  • tillåts beställa SVERAK-material - såsom stadgar och regler, kompendiet Att ha katt och liknande. Observera att som SVERAK-material avses inte stamtavlor, stamnamn och liknande

  • tillåts använda sig av SVERAK-blanketter

  • tillåts ägarändra/begära transfer för katt från egen uppfödning om katten är
    under 10 månader

  • ska av SVERAKs styrelse begära dispens att ägarändra katt från egen uppfödning
    om katten är äldre än 10 månader

  • tillåts att utan dispens/påföljd registrera kull/kullar från egen uppfödning om de är ”tillverkade” innan avstängningen trädde i kraft

  • tillåts inte att aktivt göra PR för sin uppfödning/verksamhet i SVERAK-sammanhang som vid utställnings- och avelsverksamhet.

  • tillåts inte att annonsera i SVERAK-sammanhang/publikationer såsom SVERAKs förbundstidning Våra Katter såvida inte pressläggningstid gör det oundvikligt. Förbokade annonser tas bort vid avstängningsbesked och ev återstående inbetald annonsavgift återbetalas. I möjligaste mån ska även fotografier och liknande undvikas. Styrelsens representant i redaktionen bevakar.

Stolt ägare till fem La permer

[ElisabethYL]
1/2/14, 10:32 PM
#5

Vad händer om en avstängd person bryter mot reglerna? Det lär ju knappast finnas något mer "straff" för SVERAK att dela ut.

dramaQ
1/2/14, 10:33 PM
#6

#5 de kan ju alltid förlänga avstängningen ;-)

/D

Annons:
KungBores
1/3/14, 10:46 PM
#7

En följd kan bli att återinträdet kan beviljas efter ett visst datum antingen av Sveraks årsmöte eller styrelse. Vet i alla fall en avstängning som förlängdes och årsmötet beslutade att styrelsen skulle besluta om återinträde i Sverak igen.

OberonsMatte
1/4/14, 10:15 AM
#8

Hur länge gäller en avstängning, avgörs det från fall till fall eller finns det en standardtid?

Kan man ansöka om återinträde efter avstängningens utgång?

Sajtvärd Katter iFokus

KungBores
1/4/14, 1:01 PM
#9

I de fall där jag sett att årsmötet eller styrelsen ska bevilja återinträde så står det att återinträde kan ske tidigast efter ett visst datum. Dessa avstängningar är ofta väldigt långa från första avstängningsdag fram tills dess att återinträde kan beviljas.

Tjeja
1/4/14, 1:10 PM
#10

Bara ren nyfikenhet.

Vad är syftet med den här tråden? Vad avser den att komma fram till?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

mallabralla
1/4/14, 4:53 PM
#11

#10

syfte? det är en diskussionstråd angående SVERAKs regler för avstängning, då frågeställningar uppkom kring ämnet i en annan tråd.

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: