Annons:
Etikett12-pälsvård
Läst 2765 ggr
SaraGutis
12/1/13, 8:26 PM

Tips på ansiktstvätt

Tänkte för första gången i mitt liv pröva på att ställa ut en av mina katter i vår.

Läser allt jag kan för att få tips om showbad, preparering och trim, vilket inte är helt lätt…

Det som jag funderar mest över är hur ni tvättar era katters ansikten när de ska badas?

Tacksam för alla tips! 🙂

Annons:
mallabralla
12/2/13, 11:16 AM
#1

jag schamponerar allt förutom ögonen när jag badar mina katter, med andra ord tvättar jag kinderna med shampoo

Sajtvärd på Perser iFokus

Headturners
12/2/13, 12:25 PM
#2

Barnängen barnshampoo No tears på babyskumservetter tvättar jag mina med i ansiktet 👍

mallabralla
12/2/13, 1:05 PM
#3

#2

bebis bebis bebis, här är det hårda tag, jag tar rotborsten och skrubbar med bensin

Sajtvärd på Perser iFokus

Headturners
12/2/13, 1:27 PM
#4

#3 Ahahahaha 😃Kan undra vem som gulligullar mest med sina katter jo om inte Mallabralla 😂

mallabralla
12/2/13, 2:27 PM
#5

#4

förstår inte vad du menar 😇

Sajtvärd på Perser iFokus

SaraGutis
12/3/13, 9:44 PM
#6

Tack #1 & #2 för era svar! Jag har köpt Barnängen No Tears och får träna på ansiktstvätt innan jag vågar mig på att tvätta med det vanliga schampot All Systems. Vill inte att hon ska uppleva obehag med schampo och vatten i ögonen bara för att matte är "fumlig"… ;) En annan fråga, vet ni var man kan få tips på trimning inför utställning? Har världens raraste uppfödare, men vi bor inte i samma stad och hon har en uppfödarvännina som hjälper till med hennes katter när det är showdags… Annars förstår jag ju att det bästa är att ta hjälp första gången… Men har tänkt att åka och kika på utställningen som är i Örebro och se om jag kan "se & lära"… Tack! Mvh Sara

Annons:
Upp till toppen
Annons: