Annons:
Etikett10-foder
Läst 2399 ggr
elmt
2013-11-24 19:20

Torrfodertips!?

Min exot får sedan en vecka tillbaka Applaws men hon spyr och mår riktigt dåligt utav den. Idag har hon mest sovit och jag har fått handmata henne med den gamla maten jag hade och hämta vatten åt henne så att jag ser att hon får i sig.

Den förra maten jag gav henne innehöll spannmål vilket jag nu ville försöka utesluta, men vad ska jag ge henne om hon inte tål mat som Applaws. Vad är det hon är känslig mot?

Under denna vecka med Applaws så har jag ju självklart blandat nya med gamla för att få en mjuk övergång.

Bör jag göra något mer för att hon ska piggna till!? Blir orolig och veterinären går inte att få tag på föräns imorgon.

Mvh Elenor

Annons:
mallabralla
2013-11-24 19:37
#1

hon är antagligen uttorkad precis som vi blir av magsjuka. Om du har termometer så kolla så hon inte har feber. 38,5 är normal temp. 

låt henne fasta en dag, ge vätskeersättning ( koka vatten, salt och druvsocker) ge henne detta ofta. Efter dagsfasta kokar du lite vit fisk till henne och ger. inget torrfoder. ge fisk och vätskeersättning till hennes kräkningar slutar och smyg sakta in torrfoder, jag rekommenderar Acana till katter som spyr mycket. om hon har feber eller om kräkningarna inte avtar kontakta då veterinär!

Sajtvärd på Perser iFokus

[silkesnosen]
2013-11-24 20:06
#2

James Wellbelowed räddade min katts mage och tarm:)

elmt
2013-11-24 20:51
#3

Tack så jätte mycket för tipsen! Hon fick i sig en hel del vatten då jag tog med skålen till henne så nu är hon iallafall vaken. Får fixa termometer imorgon, så kör vi igång fastan nu iallafall.

Stackarn, man blir så orolig.

mallabralla
2013-11-24 21:26
#4

#3

klart man blir orolig! men det är oftast inte värre än när vi har magsjuka. kom ihåg att vätskeersättningen inte ersätts av vatten, den innehåller salt och socker som kroppen behöver.

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: