Annons:
Etikettot-allmänt-prat
Läst 1525 ggr
[Mustangcab]
2013-11-18 08:13

Djurakuten

"Svensk realityserie från 2013. Säsong 3. Avsnitt 1 av 24. Hunden Ramsey gillar matte Alexandras hästar så mycket att en av dem har sparkat honom i huvudet, när han kom för nära. Blandrasen Rambo har fått en pinne i halsen. Fölet Driva har, trots en blygsam ålder på 24 dagar, redan så mycket spring i benen att sårrengöring blir ett stort projekt.

Svensk realityserie från 2013. Säsong 3. Avsnitt 2 av 24. Halvblodet Rock Aveny har brutit benet och är inne på Strömsholm för vård. Ägaren Kerstin och hennes kompis Mattias gör allt för att sjukhusvistelsen ska bli så trevlig som möjligt. Hunden Molle har problem med andningen och ska göra en gastroskopi. Dessutom får vi lära känna en djungelpytonorm som drabbats av ett blodsugande kvalster. " Källa tv.nu

Ikväll TV 3 kl 19.00 och kl 19.30

Annons:
AgnetaB
2013-11-18 21:51
#1

Hann bara se en snutt tyvärr :)

_Line_
2013-11-18 22:42
#2

Tyvärr stämmer serien inte med verkligheten… Inte enligt mina erfarenheter.

[Mustangcab]
2013-11-18 22:46
#3

# 2 På vilket sätt då?

[Mustangcab]
2013-11-19 06:17
#4

"Perserkatten Felicia har kommit in akut med ett blödande och rinnande öga. Det är inte första gången det händer, och nu måste ett svårt beslut tas. Ska Felicias öga opereras eller tas bort helt? Ridgebacken Waldo har fått en knöl på ryggen, och på Roslagstull träffar vi Miriam som kommit in med sina lusdrabbade råttor." källa tv.nu 

Ikväll i TV 3 kla 19.00.

Lägger in detta då de kan vara de som har en TV-tidning där det inte ståtr att det är Djurakuten.

_Line_
2013-11-19 23:28
#5

I verkligheten saknar många av medarbetarna empati för djur och djurägare. De jag har träffat de senaste gångerna har inte visat att man är intresserad av djur. Ingen respons när djuret ligger inne eller när djuret kommit hem. Slarv med journaler. Drar ut på behandling för att kunna ta mer betalt och tar alltid en "extra" röntgenbild som man får betala för. Jag skulle kunna skriva en lång lista, finns säkert de som upplevt sitt besök annorlunda. På deras fbsida kan man bla läsa ett inlägg från en kvinna som tyckte personalen var mer intresserad av att vara med på tv än att behandla djuren… Jag tror att det tyvärr är så. Har noll förtroende för dem och kommer aldrig mer åka dit. Jag önskar att de hade varit lika bra som de verkar på tv.

[Mustangcab]
2013-11-20 17:30
#6

# 5 Jaha det var ju en syn på saken. Att de gärna vill ha betalt förstår jag då det inte någon verksamhet som drivs med god vilja utan av vinstintresse.

Annons:
mallabralla
2013-11-20 17:57
#7

Jag har ingen erfarenhet av strömsholm så kan inte uttala mig om dem, men besökte frekvent roslagstull när jag tidigare hade marsvin och jag blev alltid väl bemött och hjälpt.

Sajtvärd på Perser iFokus

_Line_
2013-11-20 20:45
#8

Klart att de ska ta betalt! Jag betalar gärna för veterinärvård, men att man drar ut på undersökningar bara för att kunna hålla kvar djuret längre är inte ok. Särskilt inte då många djur blir stressade av att vara hos veterinären och vill komma hem. Men som sagt, hade det varit som på serien hade jag inte klagat… Men det är min uppfattning. Om du har en annan är det bara att gratulera.

mallabralla
2013-11-20 21:10
#9

#8 

jag tror det finns bra och dåliga erfarenheter av alla djursjukhus och kliniker beroende på det bemötande och hjälp man fick. Vissa får en jätte dålig vistelse på detsamma sjukhus som någon annan fick ett topp bemötande. Jag har varit med om både ock på en och  samma klinik. Ibland får jag en vet som jag klickar med och som jag känner att jag kan ha en konversation med, ibland får jag en vet där vi helt och hållet inte förstår varandra. det är viktigt att hitta en veterinär som man trivs med och kan ha en bra relation med och hålla fast vid denna!

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: