Annons:
Etikett06-till-salu
Läst 4385 ggr
Chillas
11/11/13, 3:03 PM

Kastrerad 3-årig perserkille söker nytt hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hjälper en lite äldre kvinna att hitta nya hem till några av hennes katter. Pga. hälsoproblem kan/orkar hon inte ha dem kvar. Nu är det bara Linus kvar som behöver ett nytt hem. När jag känner att jag har hittat den perfekta köparen till honom så kontaktar jag ägaren så ni får pratas vid.

Linus som han heter till vardags, heter S*Myråsens Spinn Pieris i stamtavlan och har färgen ns 11, shaded silver. Han är född 2010-04-22 och är fortfarande en ungkatt i sinnet. Frisk och fin. Han har den mer klassiska typen och har stora jättefina ögon som är helt rinnfria. Han är mycket välskött.

Linus bor i Kolsva, en bit ifrån Köping, som ligger i Västmanland.

Han är försäkrad i Agria och den går att tas över så man slipper karens.

Linus har bott tillsammans hos den här personen sedan han var kattunge. Han är en lugn och mycket kelig kille men hemmet vi söker till honom ska vara lugnt och det ska vara ett äldre par eller en ensamstående person med kattvana.

Han ska bli ensamkatt. Det ska alltså inte finnas några andra katter eller absolut inte några hundar i det nya hemmet.

Han ska fortsätta äta samma kvalitetsfoder som han äter nu (Royal Canin), ha sin årliga vaccination och försäkringen ska övertas av nya ägaren. Han har stamtavla från Sverak. Du behöver vara van vid pälsvård och vara lyhörd för hur Linus vill ha det. Linus är absolut ingen problemkatt utan sköter sig som en katt ska göra. Rumsren och van vid att klösa på klösträdet.

När Linus flyttar får han med sig en hel del mat som han är van vid och sin egen transportbur plus lite fler favoritsaker.

Pris: 1000 kr.

Vi söker ett livslångt hem till Linus så han slipper flytta en gång till, så tänk till både en och två gånger innan du mailar mig en utförlig beskrivning om dig själv. Glöm inte uppge namn och var du bor i mailet! Maila till ma_chillas@hotmail.com

Annons:
Chillas
11/24/13, 3:15 PM
#1

Vi har ännu inte hittat Linus framtida hem så om Ni är intresserad så tveka inte att ta en kontakt.

_Line_
11/25/13, 10:19 PM
#2

Håller tummarna att ett bra hem snart dyker upp till den lilla sötnosen!

Chillas
12/1/13, 7:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Så här gillar han att ligga och mysa i soffan :)

Amorstroll
12/7/13, 11:14 PM
#4

Han är verkligen söt och välskött!

Hoppas verkligen att du hittar ett bra hem till honom!

Håller tummarna!

Hälsningar

Gun-Lis

S*Amors Troll

Perser & exoter

Polarisswitchback
12/14/13, 1:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vilken snygging, har själv en omplacerad chinchilla som tyvärr inte uppskattar sällskap.

nisanTh
12/16/13, 8:51 AM
#6

Vilken söt liten kille! Påminner lite om min egen persertjej i ansiktet även om hon ät svartvit till färgen ;-) Synd att han inte kan få hamna hos ett hem där det redan finns en katt, bor ju i Västerås och själv i ett lugnt hem! Hoppas linus hittar ett bra hem snart! ;-)

Annons:
Djurälskaren87
12/21/13, 3:06 PM
#7

hur går det?

Chillas
12/21/13, 10:12 PM
#8

#7 Fina killen bor kvar hos sin matte än så länge. Vi ligger lite lågt över julen och så får vi se om vi börjar annonsera på det nya året igen.

Chillas
3/26/14, 12:34 AM
#9

Killen finns kvar och vi ska nu ta upp sökandet på ett nytt hem till Linus igen.

Chillas
3/31/14, 6:36 PM
#10

Vid seriöst intresse för den här killen så går det bra att maila mig på ma_chillas@hotmail.com

Chillas
4/4/14, 7:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här kommer en ny bild på Linus.

Chillas
4/4/14, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Och här kommer en till….

Chillas
4/13/14, 7:10 PM
#13

Han har nu flyttat till ny familj.

Annons:
SaraGutis
4/13/14, 10:08 PM
#14

Grattis till Linus och hans nya ägare. Önskar dem all lycka!

mallabralla
4/14/14, 1:24 AM
#15

härligt att höra!

Sajtvärd på Perser iFokus

Coolgrim
4/15/14, 12:45 PM
#16

Va härligt att killen har fått ett nytt hem.

Chillas
4/16/14, 10:16 PM
#17

Ja det känns skönt att han kommit till en bra familj där han förhoppningsvis får stanna resten av sitt liv.

Upp till toppen
Annons: