Annons:
Etikett12-pälsvård
Läst 3657 ggr
Erna
2013-10-21 12:17

Trimfläkt - några tips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu äntligen ska jag köpa in en ny trimfläkt. Jag är lite osäker på vilken modell som är bäst. Jag hade tänkt köpa en Metro Airforce Commander, men det finns flera olika modeller av den. Jag antar att AFD 3 har fler lägen än AFD 1? En av dem anger 220 V, har inte alla det? Kan jag råka ut för att den inte funkar i Sverige? Lägsta pris är på ebay = 1.106:- kr. frakt + importavg 656:- = totalt 1.762:- kr I svensk nätbutik kostar den 3.615 + frakt, så jag tänkte köpa på ebay. Är det någon som har erfarenhet och kan ge ett tips?

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annons:
rosensilver
2013-10-21 12:52
#1

Hör med Monica N. jag tror att hon köpte denna trimfläkt …. om den är bra.

Finns att köpa i Bandhagen i Stockholm
http://www.parma.se/hundfon_hundbad/phoenix/

Anita/Rosengångens

Chillas
2013-10-21 14:18
Solitaire
2013-10-21 19:55
#3

Hej Erna, jag köpte en av Carina Avemark på utställning. Modellen heter Phoenix. Jag är väldigt nöjd med den. Kostade 2700 kr.

dramaQ
2013-10-21 20:42
#4

Hej Erna
Eftersom du uppger importavgift förmodar jag att det är USA du tänker ta in från. Där har dom ju "bara" 110 volt i uttagen och en sådan fön kommer inte fungera här hemma.
Normalt sett är de med 220V dyrare. Enligt mig är Metro fönarna alldeles för hög ljudnivå, och de brukar inte vara med ställbar lufthastighet utan bara på/av.

/D

Solitaire
2013-10-21 21:14
#5

#4 Phoenix har ställbar lufthastighet. Den är väldigt kraftfull, så det räcker att man har på lägsta nivån för en bra effekt.

dramaQ
2013-10-21 21:21
#6

#5 Men det var en Metro som Erna funderade på att köpa?

/D

Annons:
Solitaire
2013-10-21 21:50
#7

#6 Absolut, jag menade det bara som en upplysning till Erna om hon funderar på andra modeller.

EllaLind
2013-10-22 14:21
#8

Hej!

Vi har en sån där Metro Airforce Commander. Det står 220 V på den samt 4.0. Har för mig att det fanns en med starkare motor men den var ämnad för större hundar. Man kan ställa lufthastighet på vår och vi använder bara lägsta effekt på katterna. På hunden, beardis, kör vi på högsta hastigheten. Den lever om, men jag har aldrig testat någon annan trimfläkt så jag har inget att jämföra med. Vi är väldigt nöjda med den i alla fall.

Erna
2013-10-23 12:06
#9

Jag är öppen för alla förslag. Den måste ha flera hastigheter, 220 V och helst inte väsnas för mycket. Fast jag kan bygga in den i en låda med luftintag i värsta fall. Helst inte över 3000:-. Jag tycker att det är onödigt att kosta på mera. Jag har klarat mig i 36 år med många perser, har mest EXO numera, men några PER fortfarande. Framförallt är meningen att avlasta händerna och korta torktiden. Nu åker jag snart på utställning och kommer inte att kunna kommentera förrän i nästa vecka.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
2013-11-04 13:04
#10

Tack för alla tips! Nu har jag beställt en fön, inte Metro, som förhoppningsvis kommer om en vecka. När jag provat den ska jag återkomma med kommentarer.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
2013-11-04 13:04
#11

Tack för alla tips! Nu har jag beställt en fön, inte Metro, som förhoppningsvis kommer om en vecka. När jag provat den ska jag återkomma med kommentarer.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Erna
2013-11-27 13:27
#12

Nu har jag provat den nya fönen. Det går jättebra, men katterna måste nog vänja sig vid det annorlunda ljudet. Dom som har fått prova den nya tyckte att det var OK men vill förstås helst slippa.

Fönen har steglös hastighet, vilket är toppen.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Upp till toppen
Annons: