Annons:
Etikett19-änglar
Läst 2893 ggr
Cambjo
9/6/13, 8:57 AM

En vecka av sorg och saknad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För en vecka sedan somnade min älskade Gizmo in, 15 år och sex månader gammal. Vi fick nästan 7,5 år tillsammans. Det var längre än vad jag vågat hoppas på, men det var alltid en sorg att veta att tiden tillsammans ändå skulle bli för kort. 

Jag önskar jag kunnat ge honom hälften av mina kvarvarande år för att få vara tillsammans för alltid. Han var den som lärde mig vad kärlek är. Han var mitt norr och mitt söder, mitt centrum, min bror och min bästa vän.

Gizmo kom till mig som en omplacering från ett katthem i Umeå 2006. Han hette Brusvehagen Captain of My Heart, men sedan blev det Gizmo. 

Tack för all kärlek, älskade Gizmo. Sorgen och saknaden efter dig är så stor.

Camilla

Annons:
MonAmiExotic
9/6/13, 9:01 AM
#1

Man blir rörd när man läser det du skriver. Det du och Gizmo hade, det är det man önskar sig när man tar in en liten katt till sig. Ta hand om dig… 🌺

mallis
9/6/13, 10:25 AM
#2

Det är otroligt ledsamt när man får släppa iväg sin 

livskamrat  <3  Man har ju dem endast till låns 

Min Nellie och Hubert tar säkert hand om han.

Kram till dig 🌺

Erna
9/6/13, 12:30 PM
#3

När vi själva gått över till andra sidan får vi åter träffa våra kära djur, det är en tröst. De väntar på oss. Det finns åtskilliga berättelser från de som dog, men kom tillbaka levande till jorden helt mirakulöst. Där väntar både familj och våra djur.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

lindusfia
9/6/13, 9:31 PM
#4

Beklagar sorgen.🌺

Vad fin Gizmo var.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

SaraGutis
9/6/13, 10:10 PM
#5

_Line_
9/7/13, 11:48 PM
#6

Jag tänker på dig Cambjo!

Jag förlorade som sagt min älskade katt i tisdags och det har varit väldigt tunga dagar sen dess.

Varför bodde Gizmo på katthem?

Kram på dig!

Annons:
Cambjo
9/22/13, 2:32 PM
#7

Tack, alla! Jag har inte varit inne på just den här posten för det gör fortfarande så ont men nu vill jag säga TACK för era fina ord <3

Jag fick Gizmo från ett katthem här i Umeå. Egentligen skulle jag först ha fått en annan katt, en svart bondkatt, men så blev det akut med Gizmo så de frågade om jag kunde ta honom i stället. 

De hade hämtat honom och en av hans döttrar, en exotic, från ett vanvårdshem utanför Umeå. Det de visste på katthemmet var att en kvinna hade tagit emot flera persrar som inte längre skulle vara i avel. Men, hon hade inte klarat av att ta hand om dem utan bara stängt in dem i ett rum.

Gizmos päls hade suttit som ett skal runt kroppen när han hämtades. Han fick sövas för att veterinären skulle kunna få bort den. Han hade också en gammal skada på ena hornhinnan. Fastän pälsen rakats bort så stank han. Han var också arg/rädd och visade på stress.

Det gör mig så ont att veta att han kan ha tvingats leva under de omständigheterna i upp till fyra år. Något år senare ringde de från katthemmet och frågade om jag kunde ta emot en av Gizmos döttrar, jag sa ja men tyvärr var det redan försent och hon hann precis avlivas av ägaren.

De är så utelämnade åt oss människor, och ändå är de de största och mest älskvärda själar man kan tänka sig.

Upp till toppen
Annons: