Annons:
Etikett10-foder
Läst 2181 ggr
mallabralla
2013-05-18 20:28

Standardt kosttillskott

hej, är det någon som testat serien med Standardt kosttillskott?

det finns ju allt möjligt att välja mellan.

http://animail.se/standardt-pals-b-vita-250-g.html

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
mallabralla
2013-05-19 18:32
#1

ingen som testat eller hört något om produkterna?

Sajtvärd på Perser iFokus

castilla
2013-05-19 22:48
#2

Hej, Standardt har bra produkter. Har sålt mycket av det när jag jobbade inom den branchen. Tog in det i sortimentet, efter många nöjda kunder frågade efter det. Har själv bara använt det till hund för många år sen.

Gitt

mallabralla
2013-05-20 13:54
#3

#2

tack för svaret! finns det något av dem som man kan använda som täcker alla behov? eller skall man köpa flera olika och ge samtidigt?

Sajtvärd på Perser iFokus

Mullemu
2013-05-20 14:14
#4

Jag använder Standarts benmjöl till min katt som äter barfkost. Han är inte så förtjust i att äta ben så då har det varit ett bra alternativ.

För övrigt har han inget behov av andra tillskott för han får det han behöver via den vanliga maten.

Silvestris
2013-05-21 10:25
#5

#3

Med vad avser du "täcker alla behov"? Om tillskott är bra beror ju helt på vad katten äter och på individuella faktorer. Jag BARFar och ger Standardts Blodpulver+ för att få upp vissa mineralhalter som är ganska lätta att hamna lågt i. Dock skulle jag gärna vara utan de tillsatta fettlösliga vitaminerna, men än så länge är detta det tillskott jag hittat som uppfyller mina katters behov.

mallabralla
2013-05-21 16:39
#6

#5

jag ger mina katter allkost, alltså, torrt, blött och färskt.

det jag menar med täcker alla behov är päls, mage, aptit etc. eftersom jag har 7 katter har dem olika behov och om ett kosttillskott kan täcka flera områden än ett vore det bra så man slapp köpa flera olika burkar. om du förstår hur jag menar.

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
Silvestris
2013-05-21 20:49
#7

#6

Okej, du tänker så. Det kan vara svårt att hitta ett tillskott som passar 7 olika behov, om nu behoven är väldigt olika. Oftast skiljer sig inte behoven så himla mycket åt. Om man tänker tex. Standardt Aptit och Päls så kan man tänka sig att Päls även kan vara aptitstimulerande eftersom det innehåller mycket B-vitaminer (vilket även Aptit gör) som är aptitstimulerande. 

Deras Laga mat är antagligen det som är mest "allround", men man får vara försiktig med doseringen eftersom det innehåller fettlösliga vitaminer som kan överdoseras.

mallabralla
2013-05-21 20:52
#8

#7

ok! tusen tack för tipsen!

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: