Annons:
Etikett12-pälsvård
Läst 1785 ggr
skimmer
3/25/13, 9:39 PM

goop

Om det ej finns goop att få tag i vilken inpackning rek ni?

lena nybörjare

Annons:
mallabralla
3/25/13, 9:49 PM
#1

jag använder yes diskmedel ;)

Sajtvärd på Perser iFokus

heliotropes
3/25/13, 10:45 PM
#2

Här kommer en hel beskrivning av min variant av perser-rengöring som jag har tyckt fungerat bäst under mina snart 27 år med perser. Tyvärr fanns ju inte biogroom förrän långt senare och det är i mitt tycke det bästa som de kunde komma med,innan hade man bara yes och puder till hjälp😎 

Det kanske är någon som vill ha och behöver en hel beskrivning 😉Goop har jag provat..men den gillade inte jag..🤐

Katten ska vara tovfri och kloklippt…sedan…

http://www.haromi.se/biogroomsupercream-p-128.html 

Gör jag ett 1á bad av,jag löser upp ca.en msk i hett vatten som jag sedan fyller upp till lagom temperatur för katten. Sedan blöter jag igenom hela katten i det,jag tar ren biogroom på feta och missfärgade ställen,en mjuk tandborste kan vara till hjälp.

Sedan sköljer jag noga och efter det tar jag ett mått med ljummet vatten med några droppar original yes i som jag schamponerar katten med,till hjälp använder jag en svamp som jag har klippt till lagom storlek. Till riktigt feta partier som en fetsvans tar jag mer koncentrerad yes. Sedan sköljer jag noga.

Jag avslutar sedan med en shamponering med Dog&Cat shampo utspädd med vatten,även här tar jag svampen till hjälp,det blir ett bra skum då….sedan sköljer jag noga. (Till utställning och på en riktig lortgris kan det behövas ytterligare en shamponering.) Sedan gäller det att torka katten helt. Jag fönar torrt och använder bara en borste för att sära på de blöta håren.

Eva // medarbetare på Perser


yadhayezibas
3/26/13, 11:47 AM
#3

Det står ju goop o det är ju ingen inpackning? Det är ju avfettning..

Jag avfettar med Yes original handdiskmedel 🙂

heliotropes
3/26/13, 12:03 PM
#4

Biogroom löser fett bra🙂då den bla. innehåller vetegroddsolja. Fett löser fett,men sedan är ju yes ett måste för att få bort det. Fördelen är att man inte behöver så mycket yes och att biogroomet är mer "vänligt" att "gnugga loss" överflödigt fett som sitter, t.ex. fetsvans,hakparti mm.

Eva // medarbetare på Perser


dramaQ
3/26/13, 8:00 PM
#5

Jag beställer goop om jag behöver, det finns säkert fler onlinebutiker:

http://satchmosbutik.mamutweb.com/Shop/List/Groomer%60s-Goop/333/1

🤫

/D

skimmer
3/30/13, 4:11 PM
#6

tack för alla svar!!😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: