Annons:
Etikett12-pälsvård
Läst 1578 ggr
Minisen
1/30/13, 6:44 PM

Så svårt att få vitt!

Som ni vet var/är ju min katt Saga missfärgad runt ögonen och på tassarna. Tassarna har jag fått bort det på men runt ögonen blir jag vansinnig på! Jag har klippt ner 3 gånger nu runt ögonen och stryker på Eye Evy åtmindstonde varannan dag.

Tvättar runt ögonen 2 ggr om dagen med vatten och schampoo för barn. Men det händer inget?!
Jag blir tokig! Hon ska ställas i början av mars, vad kan jag mer göra för att få bort deta gula? (Givetvis är det mindre missfärgat nu men det är fortfarande inte helt vitt!).

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Annons:
krasivis
1/30/13, 9:56 PM
#1

Använd Eye Envy Puder och vätska minst två ggr/dag.

yadhayezibas
1/31/13, 11:48 AM
#2

Men om du klippt tre gånger redan då har du nog inte klippt/trimmat så mkt som jag menade. Glad ALLT ska bort första gången även om det så kräver att katten blir pälslös ett litet tag Flört  Det är därför man måste göra det i god tid innan utställning.

Sedan eye envy minst 1 gång per dag gärna 2. Så kommer hon bli jättevit o fin. Glad

Minisen
1/31/13, 8:18 PM
#3

Ok, det stod på flaskan 1 ggn om dagen i 5 dagar så jag har inte vågat ha på för mkt. Kan ju inte klippa för nära huden heller känner jag, jag har verkligen försökt men igår råkade jag nästan klippa i huden och det känns bara superläskigt. Tycker pudret kletar sig jättemycket och tycker det är svårt att lägga på även om jag lägger på det när hon är torr under ögonen, vad gör jag för fel?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

yadhayezibas
1/31/13, 9:18 PM
#4

Men torka med vätskan först, se till att det blir torrt och sedan pudret. Rinner ögonen mkt?

Minisen
1/31/13, 9:22 PM
#5

Nej jag tycker inte det rinner så mkt. Hon har lite som torkat in i pälsen när jag kommer hem för dagen men inte mer. Trots att jag lägger pudret när det torkat tycker jag det kletar. Visst ska det ligga i pälsen rakt under ögonen?

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

yadhayezibas
1/31/13, 9:24 PM
#6

Japp men inte för nära ögonkanten :)

Annons:
Minisen
2/1/13, 10:28 AM
#7

Ok, kämpar på! :)

Föder upp:

Eurasier
www.godmode.se

Birma och Perser
www.minitassens.se

Upp till toppen
Annons: