Annons:
Etikett14-sverak-eller-wcf-anknutna-frågor
Läst 2777 ggr
Headturners
6/5/12, 9:09 AM

Viktigt om ögonfärg FIFe

Lägger ut detta ifall det är fler än jag som har en tendens att missa ny info Flört

Viktigt om ögonfärg - på förekommen anledning

Observera nya registreringsregler från FIFe rörande färger. Alla helvita, samt höggradigt vita katter (01 & 02) skall registreras med ögonfärg. Detta gäller alla raser.

Annons:
Headturners
6/5/12, 10:03 AM
#1

Frågan är om man ska behöva regga om sina katter som inte är reggade med ögonfärg? någon som vet?

Vixxen
6/5/12, 2:11 PM
#2

#1 Det kan jag aldrig tänka mig… …måste gälla nyregistreringar eftersom det är en ny regel, eller? Obestämd

Headturners
6/5/12, 2:24 PM
#3

Hoppas det för annars blir det ett jäkla krångel Obestämd

Razzmatazz
6/5/12, 3:37 PM
#4

man brukar inte ändra i redan utfärdade stamtavlor.

det är konstit för det finns inga nötbruna ögon längre, i allafall inte som man kan registrera?

//Rita

[MonEnil]
6/5/12, 5:24 PM
#5

Konstigt är det inte, eftersom höggradigt vita katter förutom orange eller grön kan få odd eller blå ögonfärg, och det är intressant information när man läser stamtavlor. När det gäller helvita har det väl alltid varit så, åtminstone gällande PER/EXO.

Shahis
6/6/12, 9:51 AM
#6

Sussie

nej regga om behöver du inte. Men du ska uppge det när du reggar nya katter. OCH du ska ta med det i utställningsanmälan t ex PER n 02 62.

Så måste ju de med silvertabby göra efter att det blev tillåtet med gröna eller kopparfägade Glad

Annons:
Firinella
6/6/12, 12:51 PM
#7

Oj måste man regga med ögonfärg när man har silvertabby? Hade ingen aning om detta. Visst om med vita. Konstigt att min stambokförare inte sa något utan skrev ut stamtavla utan att ögonfärgen var inskriven. /Laila

[MonEnil]
6/6/12, 7:35 PM
#8

#7 Du är väl inte ansluten till FIFe? Grönögda silvermönstrade PER/EXO är tillåtet även i WCF, men det finns nog inget krav att ögonfärg anges även om jag tycker det vore en bra idé.

Firinella
6/6/12, 9:02 PM
#9

Ok. Missade att det bara gällde FiFe. Sorry… /Laila

Upp till toppen
Annons: