Annons:
Etikett00-viktigt-nyheter
Läst 3016 ggr
kattbojen
5/16/12, 1:29 PM

Perser i dåligt skick funnen!

Jag driver en verksamhet för hemlösa katter och vart i förrgår uppringd av en kvinna om en perser.. Mager och bara ben, lät som ett tröskverk och varken åt eller drack.. Självklart ordnades leverans och jag tog in henne i verksamheten, vi var direkt iväg till veterinären.. Min första tanke va att hon va bortsprungen.. Inget anmält till polisen och ingen aning hos länsstyrelsen.. Så nu tänkte jag lägga ut ett nödrop här.. Katten är en hona omkring ettpar år upphittad i Huskvarna! Social och ur snäll.. Hon är i så dåligt skick att vi gjort det mest nödvändiga och sen fått henne att börja äta och dricka! Hon var hyper stressad då hon kom, men börjar nu landa i karantän.. Tyvärr får jag inte fotot att fungera men ni ser henne på min hemsidas första sida.. Hur det går kan man följa i bloggen, finns länkad till höger på sidan.. www.kattbojen.n.nu Jag har även insamling till numera döpta Esmeralda, så vill ni kika in på hemsidan och skänk en slant.. Tyvärr hittades för en vecka sen en perser hane i samma område, liknande denna.. Men hans käke var sne och tänder förstörda, organen började lägga av på stackarn, så han togs bort.. Lustigt att ingen saknar dom? Mvh Cissi Kattbojen 073-9702376

Annons:
Headturners
5/16/12, 1:49 PM
#1

Sånt här gör så ont i mig och ögonen fylls med tårar Gråter Ja Huskvarna ligger i mitt län men jag känner inte igen katten. Men jag har mailat till uppfödare i närheten för att höra om någon saknar denna lilla tjejen.

Var hon inte chippad?

MonicaLagerquist
5/16/12, 1:53 PM
#2

Är katten inte choppad så är den ju mest troligen en huskatt.

Hoppas att katten snart mår bättre.

Stolt ägare till fem La permer

Headturners
5/16/12, 2:00 PM
#3

Monica den ser helt renrasig ut.

kattbojen
5/16/12, 2:22 PM
#4

Den stackars hanen va chippad men ej reggad i sverak! Jag är mest ute för bondkatter, men hon är väldigt fin om hon får äta upp sig! Nu är hon bara ett stort huvud och ett skelett! Veterinären kollade efter chip men hittade inget.. Bara det är lustigt på en sån fin katt! Jag har klippt och borstat henne ett evigt arbete.. Men en nödlösning.. Bara hon blir kvitt tovorna.. Det värsta är väl att för alla tovor som hon blir kvitt, så kommer en mager insjunken katt fram.. :-( Det är såå sorgligt och så hemskt om någon med avsikt slängt ut henne!

MonicaLagerquist
5/16/12, 2:27 PM
#5

#3

Jo visserligen ser dne typad ut men tyvärr så finns det gott om oregistrerade katter och en katt som inte är chippad och kan sammankopllas med en stamtavla är ju en huskatt.

Stolt ägare till fem La permer

Headturners
5/16/12, 3:03 PM
#6

#5 Är du fullt allvarlig när du tror att jag inte vet det? Skrattande

Annons:
kattbojen
5/16/12, 3:35 PM
#7

Stamtavla eller ej en ras lik kisse är hon! :-)

lindusfia
5/16/12, 6:03 PM
#8

Det påminner om min ena katt. Hon hittades i en park.

http://hittekatter.ifokus.se/discussions/4d71337ab9cb46222d04b0d1-en-gang-hemlos-perserkatt-soker-hem

Men nu är hon min!

Hoppas Esmeralda hittar ett fint hem. Hon är jättesöt.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

mallabralla
5/16/12, 7:52 PM
#9

:( puttan då….

Sajtvärd på Perser iFokus

Solitaire
5/23/12, 9:20 PM
#10

Hur har det gått med Esmeralda?

Headturners
5/26/12, 8:22 AM
#11

#10 Man kan läsa om henne på bloggen

Cissi på Kattbojen, behöver du tips å råd om hur pälsen och ögonen ska skötas? Vi hjälper dig gärna här Glad

Solitaire
5/26/12, 8:35 AM
#12

#11 Ok, tack.

Vore trevligt om Cissi kunde uppdatera oss här också, eftersom hon startade tråden Glad

kattbojen
5/30/12, 8:45 PM
#13

Ursäkta den sena uppdateringen, har varit massa jobb och arbete med katterna och tyvärr går dom innan forumet.. ;-) Har gått toppen, Esmeralda äter och dricker bra.. Sakterliga går hon upp.. Tovorna är bort klippta och ut borstade.. Jag måste medge att hon har dåligt med under päls, svaansen är tät och fin, så jag har en aning om vidden av pälsvård som kommer att bli. :-) Tyvärr så är hon inte i skick att badas än, men har ni någe bra tips på om man ska bada henne och bara låta pälsen återkomma eller raka? Jag har fått många olika bud.. Hennes ögon har varit skapliga måste jag säga.. Någe särskilda tips? Jag fick i helgen en kvinna som ville adoptera henne! Så får jag bara ordning på henne har hon ett hem som väntar..

Annons:
Headturners
5/31/12, 2:17 PM
#14

Vad skönt å höra att det går bra med Esmeralda , och att en ny ägare väntar Glad

Jag tror nog det är bäst att trimma ner henne så pälsen får börja om ny å fräsch.

Runt ögonen tvättar du när hon är skitig, med en bomullsrondell och ljummet vatten. Man kan också använda ögonvatten eller linsvätska från apoteket.

All lycka till Esmeralda och hennes nya ägare, och tusen tack till dig Cissi som tar dig an dessa katter som andra uppenbarligen har "glömt bort" Gråter

Upp till toppen
Annons: