Annons:
Etikett18-medlemspresentationer
Läst 2862 ggr
feeorin
2011-07-18 14:04

Ny som exoticägare

Tillsammans med min dotter har jag fem cornish rex varav två bor hos nig - vi har sedan två år gemensamt katterinamn S*Kick'Em men får väl ändå sägas vara nybörjare på katter.

Nu har jag köpt en exotichona och är väldigt nöjd med att det äntligen blivit av. Hon heter S*Degerlidens Pawnee Pathfinder och kallas för "Nowah". Nowah betyder "Hej" på pawneeindianernas språk. Hon är nu anmäld till Scandinavian Winner 2011Flört

Hundar har jag haft i 40 år och jag har varit aktiv i olika klubbar både med tråkiga saker som sekreterare, stadgeskrivning mm och med roliga som hälso & avelsfrågor. Uppfödare av främst pudel i 10 år. Hundarna är dock under avveckling så jag har bara två stycken hemma nu - en toypudel och en chihuahua.

mvh

Ann-Katrin Johansson

www.kickemcattery.com

www.kennelfeeorin.com

Annons:
SussiF
2011-07-18 18:25
#1

Grattis till nyförvärvet och välkomna in i kattvärlden.

Har du någon bild på din nya lilla kisse? (Nyfiken)

Mvh Sussi Formositas

Har även hunduppfödning av rasen russkiy toy

feeorin
2011-07-18 18:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer bild (hoppas jag gör rätt nu Cool)

feeorin
2011-07-18 18:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

YESSSS! Då tar vi en till! Hon är 12 veckor på bilderna så dom är inte purfärska - född 2011-02-10 så hon är idag drygt fem månader.

feeorin
2011-07-18 18:53
#4

#1 Måste naturligtvis också tacka för välkomnandet!

Nowah är utställd 2 ggr i klass 12 och blivit NOM båda gångerna + BIS en gång så hon är kvalificerad för SW dit vi också anmält tre CRX.

Jag har nog varit inne på din hemsida för jag kommer ihåg att jag sett russkisar någonstans bland perser/exotic uppfödarnaSkrattande

FatimaM
2011-07-18 20:32
#5

Vilken söt tjej du köpt! Skölpaddsfärgat är så fint.

[Iwanhoe]
2011-07-18 22:02
#6

Ser ut att vara en lovande liten hona. Tror att jag kanske såg en släkting till henne på JKKs utställning i helgen. Vi ses på SW, förresten. Jag har två ungdjur i klass 11, en vit blåögd hane och en silvertigré/vit hona.

Annons:
feeorin
2011-07-18 22:35
#7

Stämmer - dom var där med bl a en halvsyster Glad

Tyvärr så kommer jag inte att vara på SW själv pga av att jag går på behandling som gör att mitt immunförsvar är skitdåligt vid vissa tidpunkter - och en vecka in i september är en sådan tidpunkt. Tror inte att jag törs vara där just då bland så mycket människor och precis efter skolstart - minsta förkylning kan få stora konsekvenser. Tack o lov är jag klar med eländet och har passerat detta eremitstadium framåt oktober. Det blir min dotter som är där med katterna-….synd, hade ju varit kul att träffa lite rasfolk men jag dyker upp längre fram på fler utställningarFlört

SheLoves
2011-07-19 12:40
#8

Va fin hon såg ut din lilla tjej Glad Lycka till på SW!

S*She Loves chinchilla, shaded silver & golden perser. www.sheloves.se

feeorin
2011-07-19 12:50
#9

Tusen tack!

JessicaN
2011-07-19 23:38
#10

Och halvsystern ni pratar om är S*Degerlidens Quapaw Dreamcatcher (g). Hon ska nämligen flytta hem till mig nästa torsdag och bli vår första avelshona ;)

feeorin
2011-07-20 00:50
#11

# 10 Jag hörde att dom sålt henneFlört Jag kan ju bara säga att Novah är urmysig så jag hoppas syrran är likadan!! Idag har hon släppt loss ordentligt med mina "gamla" katter - min rexhona var ju inte såååå imponerad så hon fräste lite första dagarna men nu går det bra!

Vi kanske ses på någon utställning med tiden?!

mvh

Ann-Katrin

JessicaN
2011-07-20 16:35
#12

#11 Det va bland annat pga hennes temperament och charm vi valde henne :) Hon spann på domarbordet under bedömningen :P Ja, vi kommer nog ses på utställningar, får en kopia på hennes stamtavla imorgon så då ska jag anmäla henne till flera utställningar :) Satsar på att försöka få henne till Junior Winner, man måste ju iallafall försöka ;) Ska även anmäla henne till SW där hon fortfarande går i klass 12. För visst är hon kvalad om hon har fått två stycken Ex1 om hon fortfarande går i klass 12 på SW?

feeorin
2011-07-20 19:29
#13

#12 I klass 12 räcker det med ett EX1 för att få delta i SW - i klass 11 måste dom ha 3 st EX 1 eller BIV eller NOM. Nowah går ju i klass 11 då. Anmäl så fort du kan så det inte hinner bli fullt!

Idag har Novah varit hos mig i en vecka - och idag har hon vågat/tillåtits äta kokt kyckling (dagens färskmatsmål) ur samma skål och samtidigt med "gamlingarna". Dom har också jagat tvestjärt i flock ute på balkongenSkrattande

mvh Ann-Katrin

Annons:
JessicaN
2011-07-22 14:43
#14

#13 Ja men då är min lilla tjej kvalad då :D Va bra! Ska till SW med två husisar också. Hade tänkt ta med mig min perser också eftersom han blev kvalad på sin första utställning då han blev NOM men det blir nog lite mycket med 4 katter på SW. Tror jag ska anmäla lilla Dreamcatcher till bl.a. Linköping också :)

feeorin
2011-07-22 16:48
#15

#14 Det är ju assistentburet på SW så du behöver ju inte göra så mycket annat än övervaka och håva in priserna Flört

JessicaN
2011-07-22 17:40
#16

#15 Jo, men en nästan helvit perser behöver en hel del prepp, även på själva utställningsdagen och han är verkligen expert på att INTE hålla sig vit ;)

feeorin
2011-07-22 23:35
#17

Skrattande…jag har ju ställt ut pudel så jag vet vad det innebär!

Upp till toppen
Annons: