Annons:
Etikett20-boktips
Läst 2670 ggr
Uffe
12/28/06, 11:45 PM

Tips på bra böcker

Här kommer en ny grupp, där vi kan lämna tips på bra och nyttiga böcker

Annons:
simzonites
12/28/06, 11:47 PM
#1

Gud vad du är duktig Uffe! Tack för att du sköter sajten så effektivtSkrattande/Lotta

/Lotta

Uffe
12/28/06, 11:58 PM
#2

Det där var inte speciellt svårt, men tack i alla fall.

Kan ju tipsa om Royal Canins Uppfödarbok som skall vara riktigt bra. JAg har inte själv läst den, men enligt SVERAK så får den mer än godkänt

manlyckans
12/29/06, 7:48 PM
#3

"Kattuppfödning, Avel och Genitik" Författare Ylva Stockelberg. (BILDA Bokförlag)

"Kattens sjukdomar" Författare Anne-Marie Nilsson. (ICA Bokförlag) 

Mvh Ann /S*Månlyckans.

manlyckans
12/29/06, 8:12 PM
#4

#2 Kanske bra att kika lite på denna tråd ang Royal Canins Uppfödarbok….

http://norskskogkatt.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=1504e0a6-e4c0-4c12-a854-7f1dd56dbf7f

Mvh Ann /S*Månlyckans.

Niffi
1/6/07, 3:25 PM
#5

"Kattuppfödning, Avel och Genitik" Författare Ylva Stockelberg. Denna bok är ju slutsåld överallt. Ylva Stockelberg har dock ett antal ex kvar själv för försäljning till priset 200 Skr inklusive frakt. Man behöver bara maila henne på adressen: ylva.stockelberg@bredband.net

Niffi
1/6/07, 3:27 PM
#6
  • Titel: Katten i fokus 
  • Författare: Ylva Stockelberg 
  • Fotograf: Eivor Rasehorn
  • Förlag: Natur och Kultur

 En grundbok i "kattlära". Vad gör man med katten under semestern? Hur fungerar kattutställningar? Hur förändras katten när den blir gamal? Det är några av de frågeställningar denna bok ger svaret på. Otroligt vackra bilder som vanligt av Eivor Rasehorn

Annons:
Niffi
1/6/07, 3:29 PM
#7
  • Titel: Se upp! : här kommer Gud och hon är en katt
  • Författare:  Unni Lindell
  • Fotograf:  NINA REISTAD
  • Förlag: B. Wahlströms bokförlag

I ord och bild tar författaren Unni Lindell och fotografen Nina Reistad oss med på spännande kattmöten. Via ömsinta dikter och fyndig prosa förmedlar de katters olika egenskaper, tankar och liv.

Niffi
1/6/07, 3:29 PM
#8
  • Bokens titel: Goda råd om din KATT
  • Författaren: JOHN BOWER
    Medförfattare: Caroline Bower
  • Bokförlag: Prisma

Författarna till denna bok, John och Caroline Bowler är erfarna veterinärer bosatta i England. Svenska upplagan är fackgranskad av veterinär Ingrid von Geijer

Niffi
1/6/07, 3:30 PM
#9
  • Titel:  Kattens Historia
  • Författare:  Gunnar Broberg
  • Bokförlag:   Atlantis AB

Historien handlar om förändring: katten, kvinnan och barnet har erövrat ett bättre liv i Sverige under sina snart två tusen år tillsammans. Den svenska katten har mycket att berätta, allt finns dokumenterat i denna bok, som prövar ett nytt sätt att skriva historia.

Uffe
1/6/07, 3:31 PM
#10

Då kan jag ju rekommendera Bonniers Stora bok om katter, som man kan vina här om vi kan koma på ngn kul tävling

McLaren
12/17/07, 11:10 AM
#11

*putt*

Jag skulle vilja ha en bok om perser där jag kan lära mig förstå dess signaler och kroppspråk. En allmänn "första gångsägarinna bok" liksom…. Det finns ju så många att välja på.

Är det någon som har en "självklar första bok" att rekomendera?

Kram på er

Åsa

Lovebuffen
12/17/07, 1:12 PM
#12

Här kommer några boktips från mig…..

"Kattsjälens mysterier" av psykoanalytikerna Jeffrey Moussaieff Masson   

En helt underbar bok kan jag lova!! Finns i pocket och på bibliotek.

 En annan läsvärd och billig bok, eller snarare häfte, är "Hälsoråd för katt" som man köper på Apoteket. Väldigt bra att ha hemma för där står allt man behöver veta när katten blir sjuk! Tror den kostar 40 kr.

Sedan vet jag, för jag har en hemma någonstans bland alla böcker, en liten bok om perser. Den finns att köpa i bokhandeln. Den är rolig därför att där finns nog alla färger som bara går att hitta bland perser! Och lite fakta om just persern. Läcker liten bok.

Ha det gott alla!

McLaren
12/17/07, 2:06 PM
#13

Tack Lovebuffen!

Nu har jag reserverat kattsjälens… på bibblan å apoteket hade hälsårådsboken hemma.

Perserboken är svårare… Kommer du ihåg den exakta titeln? Det skulle vara kul att ha en bildbok om perser med färger å så… Försökt googla men inte lyckats hitta…

Annons:
Niffi
12/17/07, 2:27 PM
#14

Jag har en bok ur serien "Det lilla kattbiblioteket".

Den heter "Perserkatter och andra långhårskatter" och är författad av Elizabeth Martyn & David Taylor.Utgiven på Svenska av Wahlströms bokförlag 1996.  ISBN 91-32-32050-7

McLaren
12/17/07, 8:52 PM
#15

tack niffi!

Lovebuffen
12/17/07, 11:06 PM
#16

McLaren!

Roligt att du blev inspirerad av mina boktips! Kattsjälens mysterier är underbar!!

Perserboken har jag hemma, pinsamt nog, men det är så att jag har extremt mycket böcker i ett antal bokhyllor, och därför tar det lite tid att hitta boken, men jag lovar att återkomma när jag hittat den (ska leta!) så får du exakt vad den heter.

Ha det gott!

Upp till toppen
Annons: