Annons:
Etikett15-tävlingar
Läst 1517 ggr
simzonites
11/5/08, 12:43 PM

Tävling: Månadens Perser/Exotic December

Då var det dags att skicka in ert bidrag till Månadens Perser/Exotic December Glad
Den här gången vill vi att ni bidrar med bilder på lucior, tärnor och stjärngossar med klös i. Eftersom vi vill ha in måååånga bidrag får varje tävlande den här gången chansen att skicka in 2 bidrag.

Tema: Lussekatt.

Motivering: Glöm inte att motivera varför just din katt ska vinna!

Uppgifter: Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder.

Regler: Max 2 bidrag per person. Du måste ha tagit fotot själv. Du måste publicera ditt inlägg senast 25/11-08

Pris: Vinnarbilden och en liten berättelse om katten publiceras i en artikel på sajtens förstasida! OBS! Special eftersom det snart är jul =) så får den vinnande kissen en liten julklapp på posten.

Jury: IdaJ - Sajtvärd Perser iFokus, Simzonites - Medarbetare Perser iFokus, LeffeD - Sajtvärd Cornish Rex iFokus, Nilla - Sajtvärd Siames iFokus och Yataz - Sajtvärd Ragdoll iFokus.

/Lotta

Annons:
IdaJ
11/12/08, 12:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Eftersom jag inte får vara med och tävla själv så struntar jag helt i reglerna om att det ska vara en katt på bilden och skickar in en bild på världens sötaste lucia - Asta :)

simzonites
11/12/08, 6:25 PM
#2

#1 Vilken härlig bild Ida!

/Lotta

four-x
11/12/08, 9:45 PM
#3

Men ser det inte lite ut som en förvuxen perser med orientalpäls?!

Söt är Asta i alla fall!!

lillan

Annkis54
11/14/08, 7:52 PM
#4

nu har snart halva november gått
ingen som har nån fin lussekatt

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

IdaJ
11/14/08, 8:23 PM
#5

Det blir nog jag som vinner med min LusseBulle =)

yadhayezibas
11/15/08, 9:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här kommer mitt bidrag. Hittade en gammal bild på "Astrid" Kramkattens Whimsicalsky, hona 4 år som är blåsköldpadd harlekin, när hon försökte öppna julklappar INNAN julafton!

Jag tycker att hon ska vinna för hon är så busig och påhittig jämt!

Annons:
simzonites
11/18/08, 3:26 PM
#7

Kom igen nu Flört Var har ni era "lussekatter"?

/Lotta

/Lotta

manbukten
11/18/08, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer Baltimore's Jocular Joleen kallas Kakan

Chokladmaskad hona 5 år

Motivation En vacker katt "en lite raritet" behöver bara en vacker omgivning inget glitter Hihi

heliotropes
11/18/08, 4:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Vem kommer om natten om inte lussekatten.

S*Heliotropes Mr Young har fått ställa upp till detta teama, han är en ung grabb och kallas det han heter Young, han är en mörkare chinchilla. 

Min motivering är…det kan ju inte bli mer passande än med en silverkatt till silverglitteret, roligt glitter var det också att jaga, mindre roligt med det blöta på backen, han tog STORA kliv.Skrattande

Eva // medarbetare på Perser


simzonites
11/18/08, 5:22 PM
#10

åhh va kul nu börjar bidragen komma Skrattande

/Lotta

Harlibries
11/18/08, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

-"Snön ligger vit på taken  & endast "Morrisen" e vaken"

Harlibrie´s Van Morrison är fyllde nyligen 1 år. Han är en svartaugoti-vit van, kille, med en charm  ingen kan motstå *ler*

Van Morrison & hans bror, Van Halen, är den kullen som valdes till fotomodeller, för katteriets julkortSkrattande men Morrisen som han kallas, bara älskade den mysiga, "juliga" platsen som vi fixade till inför fotograferingen; så förra året va "bebbeavdelningen" julpyntad långt efter "Knutte-dagen"

Morrisen ska vinna för att han bara älskar pynt, glitter & allt som hör julpynt till; julskinka me *ler*…

Mvh!

Harlibrie´s Tina

simzonites
11/19/08, 11:40 AM
#12

putt

/Lotta

simzonites
11/20/08, 12:22 PM
#13

Det verkar som en del av er har missat att den här tävlingen pågår Skrattande Ni har fortfarande tid på er att skicka in era bidrag till vår "lussekatt". Hur ni väljer att tolka temat är upp till var och en, övrigt hittar ni i reglerna för tävlingen högst upp i den här tråden.

/Lotta

/Lotta

Annons:
heliotropes
11/20/08, 3:20 PM
#14

Jag tror att endel missar den pga. trådtexten, det kanske skulle stå Dec.Tävling…?

Eva // medarbetare på Perser


simzonites
11/20/08, 5:51 PM
#15

#14 Har du nog rätt i, har skrivit ut det de andra gångerna men missat det den här, men nu är det åtgärdat

/Lotta

/Lotta

LinaK
11/21/08, 1:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

jag bidrar med lilla Minou (*Arzish What She Said, svart sköldpadd, född Jun -06), som är en söt liten tomtetjej =) (visst är bilden redigerad men söt iaf)
Hon vill gärna vinna eftersom hon är en så otroligt mysig och go tjej som gillar allt som har med julens pyssel att göra. och det vore ju en bra julklapp för både matte och Minou om hon vann =) )

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

simzonites
11/22/08, 9:31 PM
#17

Några dagar kvar att skicka in bidrag till tävlingen. Var har ni era Lussekatter?

/Lotta

/Lotta

yadhayezibas
11/23/08, 4:27 PM
#18

Så det får vara redigerade och fixade bilder? Synd att det inte framgick ifrån början för jag har många sådana hemma. Liiite svårt att skicka in fler nu när jag är i Dubai. Glad

LinaK
11/23/08, 4:34 PM
#19

#18 Det stod ju ingenting i inlägg #0 att det inte fick vara redigerade bilder, så jag antog att det var okej Glad

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

u-marklund
11/23/08, 4:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Hej
Här kommer en tärna och en stjärngosse. Exoterna Klarafina och magnus.
Syster och bror som tror att dom ska vinna för att dom helt enkelt är sötast
/Ulla

Annons:
Annkis54
11/24/08, 1:22 AM
#21

#20 hehe så söta de var

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
11/24/08, 8:30 PM
#22

*putt*

/Lotta

simzonites
11/25/08, 11:19 AM
#23

Idag är sista dagen för att vara med i tävlingen

/Lotta

/Lotta

Dockan
11/25/08, 1:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Här kommer mitt bidrag till tävlingen. Det är Simzonite's Titus som har fått på sig tomteluvan Skrattande Han är en vit orangeögd perserkille på 4 år.

Motivering: Titus ska vinna för att han är så fin i sin tomteluva, och i varje luciatåg måste det ju finnas med en tomte Skrattande dessutom är han vit som snö och världens mysigaste katt.

/Lena

 Hälsningar LENAGlad

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: