Annons:
Etikett18-medlemspresentationer
Läst 6126 ggr
simzonites
2008-12-01 17:06

Medlemspresentationer 2

Här är den nya presentationstråden då den gamla blivit så lång och tungladdad.

/Lotta

Annons:
simzonites
2008-12-01 17:07
#1

Vi har fått några nya medlemmar den senaste tiden, vore kul om ni skulla ha lust att presentera er Skrattande Välkomna hit förresten!

/Lotta

/Lotta

Ellinor Johansson
2008-12-01 19:35
#2

Jag heter Ellinor kallas Ella och bor i Jönåker i Sörmland. Jag köpte min första perser 1978 skaffade mitt stamnamn Chargheleams och fick min första perserkull i början av 1980-talet. Jag var mycket aktiv i tjugoår sen fick katterna stå tillbaka för vår ponnyavel. Röda katter har alltid varit min stora kärlek min första perser hette Chushinguras Hjalmar. Det var med Hjalmar som allting började. Jag har tre exo. kissar nu. En kastrat och två honor. Jag har alltid tyckt att utställningar är jättekul, det är lika kul att ställa ut som att bara åka och titta på alla vackra katter. Avel är det som ligger mig allra närmast om hjärtat, det finns så mycket att lära sig, diskutera, och fundera över.

Det står lite mer på vår hemsida http://www.minishetland.com/

Annkis54
2008-12-12 16:49
#3

Medlemspresentationer  lägger in länken här till den förra så behöver man inte leta ihjäl sig.
det har kommit några/nån ny så jag puttar upp denna igen

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

simzonites
2008-12-18 15:29
#4

*putt*

/Lotta

tuffer
2008-12-18 19:39
#5

hej

jag kallas för tuffer och är ny här jag är 46 år bor i tokaryd har ingen katt men gillar verkligen denna sort

Firinella
2008-12-19 15:13
#6

Ny här sedan i höstas. Jag heter Laila och bor i Fjärdsjömåla i Blekinge. Kommer från skåne från början men har bott här i 5 år. Har precis startat min uppfödning "Firinellas" så ställer jag dumma frågor ibland så vet ni. Har ännu inte haft någon kull  (min tilltänkta avelshane har fått trånga näsgångar och uppfödaren som jag köpte honom av har lagt locket på) Skaffade min första perser för snart 8 år sedan och jag är mäkta förtjust i dess psyke. Har inte börjat med utställning än men det kommer kanske längre fram/Laila

Annons:
Annkis54
2008-12-19 16:51
#7

Hej o välkomna hit.
#6..det finns inga dumma frågor det du väl:)
vi har alla varit nybörjare..o även vi som har hållt på några år har en massa frågor emellanåt
o ibland så blockerar man sig…o "vet inget"…o då är detta ett jättebra ställe
Hur gammal är din hane nu…de är ju inte färdigväxta innan de är 3 år…så hoppet kanske finns ännu
lägg gärna ut en tråd om detta o lägg med kort…så får du se vad du får för synpunkter…det beror ju oxå på vad man parar med för hona
så tänker jag i alla fall:):)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
2008-12-26 15:51
#8

putt

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

yadhayezibas
2008-12-28 00:50
#9

Är rätt många nya som inte ens har en presentation på sin sida… Vågar de inte visa vem de är tro?

MonicaLagerquist
2008-12-28 01:02
#10

Jag heter Monica och föder upp Cornish rex och La perm men har mycket i bagaget då det gäller perser då mina uppfödarkamrater födde upp perser på 80-90 talet.Min uppfödning heter S*Blå Katten och jag har just nu min sjätte kull men eftersom att jag började "bakifrån" med hankatter i avel så har jag mångdubbelt fler kullar på mitt samvete.

Stolt ägare till fem La permer

simzonites
2009-01-01 18:53
#11

Det har kommit till många nya medlemmar under de senaste dagarna, presentera er gärna lite i den här tråden Skrattande

/Lotta

Erna
2009-01-02 16:18
#12

Jag är inte ny här, men tänkte presentera mig kort…om det går?

Jag föder upp perser & Exotic under namnet Yamacatos och bor i Tierp, mellan Gävle och Uppsala.

Jag startade med min första blå perser kastrathane 1972, som skulle ha varit en hona till avel, hehe. Uppfödaren tog fel på kön. En lysande start.

1977 hittade jag äntligen det jag ville ha, chinchilla perser och köpte 3 st honor, varav 2 från England. Jag hade turen att ha en toppenuppfödare som mentor, Irene Brolin (Chant Dar Ome´s) som då var störst i färgen i Sverige.

Sedan rullade det på och nu har jag fött upp grönögda silver & golden i snart 32 år. På senare år har jag även återupptagit aveln med solida perser & exotic, och har 4 st svarta, blå och svartsmoke.

1984 tog jag domarexamen i FIFe för perser och exotic. Jag har återvänt till DÄK, Sverak, efter att ha varit medlem i IDP några år. Nu fortsätter jag att tävla i båda förbunden, för jag gillar IDPs utställningar. De är som det var förr, gemytliga och trevliga. Eftersom domarna oftast är utländska och inte känner till våra katter, så är bedömningarna rättvisa.

Förutom katterna så sköter jag några hemsidor, är ordförande för Sveriges största rasring för grönögda perser & exotic; Silver News. www.silvernews.se

Jag läser mycket och har alltid minst 3 böcker på gång samtidigt.

Jag gillar också att skriva själv och håller på med en roman, om jag nu får den klar någon gång. Jag också skrivit ganska många artiklar om katters hälsa, vilka finns att läsa på min hemsida. till.

Jag gillar också fotgrafering och har gått några kurser för många år sedan.

På senare år har intresset för övernaturliga aktiviteter väckts. Jag har alltid varit mer eller mindre medial och tycker att mottagligheten ökat på sistone. Det spökar i mitt gamla hus från 1712, och nu under jultiden var det livat värre. Jag är också troende vad gäller "The Secret" dvs att positiva tankar drar till sig positiva händelser. Man ska aldrig vara negativ eller tänka "kanske". Jag försöker att glädja minst en person varje dag.

Jag tror också på att vår själ överlever kroppen när vi dör och att vi träffar våra avlidna djurs själar. Några av er tycker kanske att det slagit runt på allvar, men jag finner det trösterikt att ha något att se fram emot.

MVH Erna
www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annkis54
2009-01-02 18:56
#13

Hej Erna, kul att se din presentation
det övernaturliga är vi allt några fler här på forumet som tror på
och som lever efter detta.
Himla kul att bo i ett hus där det spökar…wow
fast jag är nog för mörkrädd för att våga vara där ensam:):)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
KiroLina
2009-01-02 23:43
#14

Hej Svejs

Denna inloggning har jag och (sonen) Mathias tillsammans.

Mathias kikar in här för han har en egen perser,jag p.g.a att ni är så förbaskat trevliga ni Perserfolk:)

Vi bor i Helsingborg Skåne.Jag föder upp Norsk skogkatt och har stamnamnet Chamuel's.

http:/www.chamuels.com

http://www.123minsida.se/matte/21883744

Önskar er alla en god fortsättning/Susann

Annkis54
2009-01-03 20:16
#15

Hej Susanne o Mathias
välkommen hit
det tog ett tag innan jag fattade vem du var…du med den goa långa hårsvansen. heheh
jag är PEXotics på IDP forumet:):)
har du börjat sy till vår nästa utställning????:):)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Amorstroll
2009-01-04 03:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Nu har vi år 2009! Vart tar alla åren vägen egentligen????????

Min lillkille Alexander fyller 25 år i februari och därefter fyller jag 60 år!!!!!!!

Detta foto är taget för nästan 20 år sedan på oss båda. Alex var en spexig liten busunge och jag smal och rödhårig för ovanlighets skull !

Alex som han ser ut nu…….

Hoppas detta nya år blir till glädje för oss alla!

önskar/hoppas

Lisa L

S*Amors Troll 

P.S. Jag har redan presenterat mig i Nr 1, men den länken blev ju för lång…. Ifall ni vill veta mera så kan ni läsa på min hemsida

http://www.amorstroll.com

SaraA
2009-01-06 12:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hej!

Mitt namn är Sara och jag är helt ny på den här sidan. Är snart världens lyckligaste ägare till två underbart söta perserkatter och det är det jag ser fram emot mest av allt just nu.. =)

Annars så är jag bosatt i Göteborg, jobbar som Behandlingsassistent på en avgiftningsavdelning för heroinmissbrukare samt jobbar på en mottagning som ger heroinisterna medicinsk behandling för sitt missbruk. Trivs väldigt bra med mitt jobb.

Ett annat stort intresse är fotografering och jag fotar framförallt djur och natur.

Det var lite om mig, bifogar en bild också så ni kan få ett ansikte på mig. =)

Mvh Sara!

Annkis54
2009-01-06 15:42
#18

Hej Sara o välkommen hit
ser på din sida att du har varit medlem sedan 2007. :)
eller är det fel
det finns en tråd med hur vi ser ut här så jag tar o puttar upp den
så kan du lägga in din bild där oxå

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SaraA
2009-01-06 17:05
#19

#18 Tack så mycket!

Jo, det stämmer, har varit medlem på andra iFokus sajter sen 2007 men är helt ny här på persersajten. =) Det var så jag menade.

simzonites
2009-01-06 17:16
#20

Välkommen hit Sara! Och grattis till dina kommande familjemedlemmar, du har valt en helt underbar ras Skrattande Hoppas att vi får se många bilder på småttingarna sen.

/Lotta

/Lotta

Annons:
Songhios
2009-01-06 21:39
#21

Jag heter Inga-Lill Tåli-Larsson och bor i Öje, en liten by i Dalarna. Mitt stamnamn Song Hio´s inregistrerades -77. Mina första raskatter var Helig Birma därav valet av stamnamn, Guden Song Hio i sägnen om birma. Men på vår första  utställning träffade vi på perser sen var det klippt! Importerade totalt 7 perser från USA genom årens lopp. Har sett att mina avkommor finns bakom en hel del av Era katter. Det börjar bli långt bak nu men dom finns! P.g.av småbarn, renovering och hårt jobb med eget företag kände jag -94 att det fick räcka för mig. Men nu har jag och min dotter planer på att starta Song Hio´s så smått igen. Vi har en bedårande röd/vit hona Du Monet Cameron Diaz och väntar hem en vitfläckshane i vår. Vi har även 1 blåsköldpaddsilvertabby exotic hona, hennes kastrerade bröder, 1 blåtabby och 1 bruntabby samt 1 fertil bruntabby exotic hane. 2 av pojkarna är min sons men dom bor hos oss för tillfället. Exotic är LIKA underbart som perser. Har haft katt sen barnsben och kan inte leva utan dessa underbara varelser. I "bagaget" har jag MASSOR av härliga minnen från min aktiva tid, dom tråkiga har jag lagt i en påse och kastat bort! Det kan låta som jag är antik idag, men jag var väldigt ung när jag började med uppfödningen. Det finns en del kvar från "min" tid men många nya har kommit till ser jag. Vi syns säkert på nån utställning framöver!

Annkis54
2009-01-06 21:44
#22

Välkommen Inga-Lill. Kul att läsa din presentation.

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
2009-02-26 19:18
#23

putt

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

castilla
2009-02-26 23:59
#24

Hej, Jag heter  Gitt och bor på en gård i Öllstorp. som ligger lite utanför

Vinslöv i Skåne.

Har varit medlem ett tag. och är ofta här inne. Mycket intressant att läsa här.

Jag har länge planerat att perser, nu är jag lycklig ägare till 2 perser +

en till jag inte har fått hem ännu. Mitt stamnamn är S*Atitza's

mvh Gitt

Gitt

Annkis54
2009-02-27 01:25
#25

välkommen hit Gitt

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Fillifjonkan
2009-02-27 01:32
#26

Hej jag heter Elisabet och är ny här. Har haft perser av och till i ungefär 25 år så jag har nog hunnit lära mig ett och annat. Så vill någon ställa frågor, svarar jag gärna.

Jag bor  med min make och katterna i ett väldigt litet samhälle utanför Örebro, långt in i skogen, närheten till djuren är så underbar.

Amorstroll
2009-02-27 02:35
#27

Välkommen Filifjonkan!

Ja, "Kärt barn" har många namn!!

Jag har förresten också en Filifjonka, men då heter den Amors Troll!

Lisa L

S*Amors Troll

Annons:
Fillifjonkan
2009-02-27 10:00
#28

Tack så mycket Lisa L. jag hade också en perserunge som jag döpte till Fillifjonkan det är ungefär åtta år sedan. Hon va inte så vacker men alla kan inte vara det, du vet.

Elis

tessiss
2009-05-30 11:15
#29

Hej

Jag heter Therese 37 år snart och bor lite utanför göteborg med mina 4 barn. Har haft katter nästan hela mitt vuxna liv men ingen just nu.

Annkis54
2009-05-31 01:49
#30

Hej Therese o välkommen hit.
Lägg gärna in en presentation på din sida oxå:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Tigern71
2009-06-07 00:04
#31

Hej på er allesammans! Jag heter Tina och bor i det vackra Dalsland. Har alltid haft katt (kan inte tänka mig ett liv utan) fast förr var det "bonnkatter" som gällde.

1997 sa jag till min sambo att jag gärna skulle vilja ha en långhårig katt. En dag kom han hem med en stor pappkartong som lät konstigt. Jag öppnade den och ut kom - den fulaste katt jag sett! Långhårig, javisst, men med en intryckt nos, miniatyröron och lätt utstående ögon. Jag tyckte katten var anskrämlig, men med tiden vande jag mig, och lärde mig att älska det typiska perserutseendet! Sen var jag helt fast!

Nu tycker jag att vanliga bonnkatter ser snipiga ut, och att det inte finns något sötare än en perser eller exot. Mest har jag fastnat för deras goa sätt och att de blir så otroligt tillgivna. Har sedan dess haft fyra perser varav en fortfarande är i livet, min lille blåsilvertabby pisseromp Tjabo, samt familjens underbara hyperaktiva exot, Nemo som är en blåvit harlequin (tack för att jag fick köpa honom, Annki!). 

Nån uppfödare eller utställare är jag inte, är inte ens speciellt aktiv på denna sidan, men jag läser och lär av er andra!

Ha det så bra tills vidare!Skrattande

Tina

Annkis54
2009-06-07 04:29
#32

Nej men hej Tina
kul att se dig här
krama Nemo…o Tjabo

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
2009-07-31 03:14
#33

puttar upp tråden igen då jag ser en del nya medlemmar utan presentationer på sin sida
här kan man oxå presentera sig:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
2009-08-04 18:49
#34

putt

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
Sunrunners
2009-08-04 19:12
#35

#2  Nu är jag inte säker, men är du samma Ellinor som jag har träffat länge länge sen i Åbo utställningar. Jag var med en röd perser på utställningar den tiden. Och t.o.m. besökte dig i Jönåker en gång på 80-talet. Det var då lite tal om du skulle ha fått en passande röd kattunge för mig.

Tuija

Annkis54
2009-08-07 01:02
#36

är det ingen som vill presentera sig?
vi har ju ett antal nya medlemmar:)
det behövs inte skivas så många rader:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Eija-69
2009-08-07 23:50
#37

Hej på er!

Får väl få tummen ur och presentera mig och mina katter.

Jag är en tjej på snart 40 som har 3 katter, 2 perser och en exo.

Min första perser skaffade jag -91 en underbar cremefärgad Napolion, Nappebappe även kallad. En cool kille som det tyvärr var mycket problem med.

Han drabbades av tandsten och urinsten och fick besöka vetrinären många gånger pga detta. Stackaren hade fotsvett varenda gång trots en underbar veterinär samt djurskötare, han gillade inte alls och vara där för ofta blev han sövd och mådde pyton efter ingreppen.

Han hade trots allt ett bra liv med många besök hos mina föräldrar på landet där han jagade gräshoppor, fåglar och även älgar! Han hoppade alltid upp i tidningen och lade sig mitt på och kurrade, ser du mig? Ta på mig, purr purr puuurr!

Det var en tuff katt från stan som inte visste att älgar är stora för han var större. Vår älskade Nappekatt!!

Nu har jag som sagt mina 3 pissar. Kikade efter katt på blocket och hittade en söt exokille. Tänkte inte mer på detta. Åkte på en kattutställning där min gubbe kände igen exokillens syskon som satt där  i en bur. Vi pratade med uppfödaren och bestämde att vi skulle komma upp och kolla på honom.

Uppfödaren tyckte även att varför skaffa bara en katt?? 2 katter är inga större problem så vi fick välja mellan exons pappa eller hans styvmamma.Jag valde styvmamman en svart vit bicolor.

Jag har haft bondkatter när jag va liten och då mest hankatter så det har alltid varit mitt val. Damen ifråga var lite svårflörtad men nu har hon vunnit mitt hjärta och jag är nog accepterad av denna dam!

De här två busarna som jag har är inga direkt utställningskatter, exon är en sällis pga bettfel. Damen ifråga är en gammal uställningsdam samt har haft en del kullar men hon har ingen underull som gör att hon mer ser ut som en bonnisangora vilket ju är lättskött!

På den enda utställningen jag har haft henne så frågade många om hon verkligen var en perser pga av pälsen för hon hade ju inte så mycket.  Gaaaah  jag tyckte ju hon var sötast i hela lokalen ju!

I allafall så skaffade jag en nummer 3 som har päls i kvadrat men han har såna problem med ögonrinn. Har besökt veterinär många gånger med honom nu i våras säkert uppe i 10 papp nu med alla undersökningar, provtagningar och återbesök. Hoppades att det skulle bli bättre runt 3-års åldern då han växt klart i skallen men just nu så verkar det inte så. Får vänta å se. Tar Fucithalmic när han blir för irriterad annars så testar jag Eye Envy nu med gott resultat.

Hoppas så att på denna kille ska bli så gott som bra så att han får finnas kvar hos oss länge till!!

Annkis54
2009-08-08 01:55
#38

Hej o välkommen Eija-69 o tack för din fina presentation:)

det är klart att du tyckte att honan var finast på utställningen..hon var ju **finast för dig:)Kyss
**din nr3 verkar ju vara en sån som har problem med ögonen…o du kanske får hålla på med fucitalmic då o då…men för min del så gjorde eye envy underverk.
det hjälpte oxå att åren gick…den som jag fick hålla på som mest med (för hon var en utställningskatt) blev såå mycket bättre runt 3 år ålder.
lycka till o än en gång välkommen till oss o hoppas att du ska trivas här. Vi är ett gott gäng:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

kalltorpets
2009-08-08 01:59
#39

Hej Alla!

Mitt stamnamn är S*Källtorpet´s.

Mitt hjärta brinner för silver!

#26 tycker nog att om man går ut med en presentation så ska man väl ändå inte vara anonym???? Vad säger medarbetarna om detta???

Hälsar5, Lena

rebus
2009-08-15 16:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Hej,

Heter Anneli.

Har varit här länge men allt annat än aktiv. Vet inte hur man gör en presentation, min sida eller vad det heter? Hade tappat bort mitt lösenord och användarnamnet men hittade dem för någon vecka sedan.

Föder upp perser med stamnamnet Shantikattens. Stamnamnet fick jag 1998.

Är 55 år gammal förtidspensionär och lever med och för katterna. Ställer inte ut nästan alls numera då varken orken eller ekonomin är de bästa.

Just i skrivandets stund har jag två kullar = 2 ungar och tredje kullen väntas om ca 3 veckor.

Annkis54
2009-08-15 20:10
#41

Hej Annelie o välkommen hit
högst upp på höger sida så hittar du
Mina genvägar

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
Marita-L
2009-08-16 01:48
#42

Välkommen hit AnneliSkrattande

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

Annkis54
2009-08-16 04:00
#43

#39..det är helt ok att vara anonym
sen ÖNSKAR vi ju att alla skulle vara icke anonyma:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

rebus
2009-08-16 12:21
#44

Tack Annki och Marita :-). Ska försöka få den personliga sajten gjort endera dagen, men nu vankas kantarellskogen ;-).

Anneli

SandraE
2009-08-16 22:26
#45

Hejsan allihop!

Mitt namn är Sandra Eriksson och bor i Västervik som ligger i småland. Jag bor tillsammans med min sambo Jonnie. Jag är 22år och studerar till sjuksköterska på distans till högskolan i Kalmar.

Har haft massa olika djur under min uppväxt men har fastnat för katter och nu på senare tid för just Persern och Exoten.

Vi hade en liten Perserkille men han blev sjuk och dog (på min sida finns bilder och mer om det hela). Det känns så tomt utan honom Gråter, men jag är glad att han slipper lida och jag vet att han har det bra där han är nu.

Ska uppdatera min sida om ett tag så den inte är lika sorglig!

Jag har ett tag varit aktiv läsare på perser iFokus och kände att det var dags att bli medlem. Har lärt mig massa bra av alla er som skriver här och hoppas få lära mig ännu mer.

Jag är även intresserad av att hitta 2 Perser/Exotic honor att kela med här hemma (är på tok för tomt och tyst nu).

Ha det bra med er!

Hälsningar Sandra

Annkis54
2009-08-17 01:15
#46

Hej Sandra o hjärtligt välkommen till oss
vad har du för hemsideadress…den står inte på "din sida" heller vad jag kunde se.
sorgligt med Elvis
jag vet att det finns en del kattungar att köpa här just nu
fast jag har inga:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SandraE
2009-08-17 09:27
#47

Förlåt om jag var otydlig men jag menade min sida här på iFokus Tungan ute.

Det där med att göra hemsidor vet jag inte så mycket om och dessutom vet jag inte vad jag skulle fylla den med för tillfället.

Tack

/sandra

Annkis54
2009-08-17 15:42
#48

#47 Glad det var nog jag som fattade fel bara:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
Annkis54
2009-10-16 01:52
#49

nu är det dags att plocka upp denna tråden igen
för nu har vi ett flertal som jag inte vet alls vilka ni är.
Om ni inte absolut vill vara anonyma, så ge oss en liten presentation här o på er sida. Alltid kul att veta lite om vem man pratar med.

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annkis54
2009-11-30 14:39
#50

putt

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

zeus-minnie
2009-12-01 02:37
#51

Hej!!!

vad roligt med en länk där man kan presentera sig!Skrattande'

Jag heter då Isabella och är 22 år, bor på västkusten (Tanumshede) och jobbar som Restaurangbiträde på ett Rasta här, alltid kvällar.

Jag har 2 underbara luddbollar(perser) , Zeus som är en hankastrat( kisslebergs Jimi Hendrix Per a 03) och Minnie är en hona ( Shi Loh´s Mini Me Per f 03)

Zeus har jag ställt ut 2 gånger och kammat hem BIS båda gångerna!!Guld i mun första i Borås och andra i Moss. Ett stort tack till Barbo på Kisslebergs som hjälpt mig med massa tips!!!!

Minnie är bara för sällskap men har lite tankar på att ställa henne och sen se om jag kan ta en kull på henne.. tycker hon har världens bästa temprament och bra färger! starka sköldpaddsfärger!(någon som vill eller vet någon exotic grabb som vill hjälpa minnie att få en kull?Flört)

Jag är uppvuxen med 2 perser katter och när jag flyttade hemifrån bestämde jag mig direkt för att jag skulle skaffa en egen vilket blev Zeus och sen ca 1½ år senare skaffade jag Minnie som kompis till Zeus.

titta gärna på mina bilder. ska skaffa ny kamera snart så kommer med tiden nyare bilder

tack/// Isabella

WildWest
2009-12-02 17:02
#52

Hej!

Jag heter Kerstin och bor i Umeå sedan 2002. Tillsammans med min man Swen har jag S*Vilda Western´s. Vi har en liten uppfödning av perser och ragdoll. Innan vi flyttade till Umeå hade vi bott 22 år i Härliga Härjedalen.

Jag är född och uppvuxen i Sundsvall men har bott på massor av olika ställen. Sjukpensionär sedan många år pga RA. Vi har 3 vuxna barn och för närvarande har vi 3 perser och en ragdoll och, inte att förglömma, Elvis som är en svart storpudel. Köpte vår första perser 1988 och fick stamnamnet 1990. Ställde ut och tog några kullar i början på 90-talet, sedan tog vi en paus och våra katter var "bara" sällskapskatter.

När vi tog upp katteriet igen ville jag ha något nytt så vi köpte en ragdoll, och sedan en till och en till:-). Men mitt sug efter perser gjorde att det kom en lurvtuss i familjen. Nu har vi en cremehona från S*Funfairs, hennes 9 månader gamla creme/vita unge och i september köpte vi en svartsmoke van-kille från S*Sidentassen. Han är tänkt att bli vår avelshane.

Titta gärna in på vår hemsida www.vildawestern.se Nya foton på katterna kommer inom kort.

//Kerstin i Umeå

Annkis54
2009-12-02 18:37
#53

Välkommen Isabella o Kerstin
kul att "möta" er

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

QueenOfShivas
2009-12-02 19:09
#54

Hej hej!

Ska väl presentera mig jag också då Glad

Anledningen till att jag inte gjort det tidigare var att jag skrev en lååång presentation alldeles precis i början när jag kom hit till PiF och så försvann den Skrikandes Jag blev så sur så då struntade jag i det.

Nu var det ju ett tag sedan så ilskan har lagt sig plus att ni vill kanske veta vad jag är för filur också.

Jag heter Isabelle i alla fall och är 24 år, bor uppe i skogarna en bit utanför Hudiksvall med min sambo och en hel drös med pälsbollar. Jag fick mitt stamnamn S*Queen Of Shiva´s för 1,5 år sedan och haft två kullar sedan dess. Har fastnat för choklad och lila färgerna men vet inte om jag kan hålla mig helt borta från vitfläck. Har ju en hona och en hane som är vitfläck men hon är kastrerad och han är till salu så det får nog vänta ett tag med det Glad.

Har varit på utställning en gång och då fick jag tråkigt nog vända i dörren eftersom min älskade Boot hade jätteinflammerat tandkött. Veterinären säger att hon nog är foderallergisk så vi får hoppas det ger med sig. Ska försöka ta mig till en utställning snart igen, vore så roligt att få titta på alla fina katter och träffa alla likasinnade. Funderar på att kanske ställa ut kullen jag har nu.

Annars pluggar jag i Västerås just nu. Läser Beteendevetenskap.

Kika in på hemsidan och är det något du undrar är det bara att fråga!

S*Queen Of Shiva's

Annkis54
2009-12-02 19:41
#55

Kul att möta dig oxå Isabelle

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
simzonites
2009-12-04 11:49
#56

#51, 52 och 54 Välkomna till Pif, roligt att läsa era presentationer och se era vackra katter.

/Lotta

heliotropes
2010-02-21 20:41
#57

Här kommer den senaste, men även den här börjar bli lite tungladdad.

Eva // medarbetare på Perser


Annkis54
2010-02-22 00:57
#58

jag tar o startar en ny då:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
2010-02-22 01:07
#59

Hej.

Jag är ju nygammal här men har efter ca 1½ års avstängning fått tillgång till att skriva igen vilket jag är glad över.

Jag = Lotta persson som bor i Ramnäs utanför Västerås.

Jag har fött upp perser (tidigare även exo) i 20 år nu och jag älskar min hobby. Tyvärr klarar jag ej av att delta på utställningar längre, det är väldigt tråkigt men jag måste lyssna på min kropp.

Jag föredrar katter med vitt om dom sedan är solida, agouti och/eller silver spelar däremot ingen roll men det ska vara MED vitt.

Förutom katterna älskar jag att pyssla med min trädgård om sommaren och vintertid blir det ca 5-6 veckor i Indien:-)

Jag har hemsida också S*Sidentassen välkommen in Glad

Hälsar Lotta P

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Upp till toppen
Annons: