Annons:
Etikett15-tävlingar
Läst 2851 ggr
simzonites
1/26/09, 11:44 AM

Rösttråd för juryn

Här är bidragen i februari tävlingen.

Tema:  Kärleksfullaste perser/exotic. Mot människa, annan katt, annat djur, leksak eller vad katten visar sin kärlek till Skrattande Ja, ni får tolka temat hur ni vill, bara ni skriver och förklarar hur ni tänker i er motivering.

/Lotta

/Lotta

Annons:
simzonites
1/26/09, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja, då kan jag börjaSkrattande

Detta är en bild på min dotter Emma och min numera kattängel Sigge var en svartsilvertabbyperser. Han fullständiga namn var:

CH-PR S*Hassellidens Silver Grappolini - PER ns 22 62.

Sigge tyckte verkligen om sin lillmatteKyss

Insänt av Bullan

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer mitt bidrag på min dotter och Persian Dream´s I´m so Lovley "Danny". Dom här är verkligen ett par, Danny har bara ögon för sin lillmatte och tvärtom. Danny är en creme-vit van hane som är 1½år gammal

Motivering: Du och jag för alltidKyss

Insänd av Tessan73

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är mitt bidrag på vår lilla tjej Astrid.

En mer pussande tillgiven fröken får man leta efter Skrattande Hon spinner och trampar med sina små framtassar bara man tittar på henne.

Insänd av MalinMalin

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

här kommer mitt bidrag
"Gamla Bettan" Monar Lorells Betty Boop, PER n 03, ca 5 år här, är barnmorska åt AnnKriellas Opal Spot (Cleo), ca 1 1/2 år här, Exo n 22 03.
Motivation; Bettan fullgör sin roll som alfahona med den äran.
Cleo kände sig så trygg där i slutskedet av sin förlossning.

Insänd av Annkis54

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

här kommer mitt andra bidrag
AnnKriellas First Godsend (Cosmos) PER n 02, gissar att han är ca 4 år här.
Kollar ömt o kärleksfullt in sin senaste dotter
AnnKriellas Ophelia Exo a 02, 3 veckor gammal.
Motivering: Kärleksfullare o tålmodigare pappa får man leta efter:), och Ophelia ser ut att veta det:)

Insänd av Annkis54

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Våran lilla Tore är sååå busig men ibland så tigger han lite kärlekstvätt av dom större grabbarna, här är det Ozzy som får hjälpa till lite!

Tore är en EXO es och heter Categoris Cool N`Trendy, Ozzy är en PER n och heter Bjonnasen Offshore.

Motiveringen är att dom älskar varandra och kan mysa fast det kan gå hett till ibland! Störst är inte alltid starkast… tycker Tore! Skrattande

Insänd av Helen68

/Lotta

Annons:
simzonites
1/26/09, 11:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Detta är mitt lilla bidrag.

Här kommer en bild på två av mina katter som tycker mycket om varandra.

Det är Tjing-Ling Cat´s Ronaldinjo Svarttabby-vit 3 år och Leonardos Silver Dior Svartsköldpaddsilvertabby-vit 2 år.

Motivering: Dom älskar varandra och är oskiljaktiga, blir en av dom instängd av misstag står den andre utanför och skriker i högan sky. tills vi öppnar och dom kan återförenas.

Ann-Louise

Insänd av Tjing-Ling

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här kommer en bild till på dom, man fick ju skicka 2 bilder. Dom ser väl mysiga ut tillsammans.

Ann-Louise

Insänd av Tjing-Ling

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Mitt bidrag kommer här. Min son är en älskare av alla djur och så här lycklig blev han när han fick veta att vår första katt Persian Dream´s Flippy skulle flytta hem till oss. Kärleken lyser ur ögonen på honom.

Persian Dream´s Flippy eller Flippy som vi säger är en kille på 1 år och 10 mån. Han är en svartvit van.

Motivering: Denna katt kom hem till oss och skänkte så mycket kärlek och glädje i en jobbig tid. Han är guld värd.

Insänd av monica75

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

och mitt andra…

Persian Dream´s Jippsee är en 1½ årig svartsilveraugoti-vit kille. Kallas Jippsee till vardags.

Motivering: Maken till kärleksfull och mammig katt finns nästan inte. Detta är mammas katt hela dagen. Han är mannen i mitt liv Skrattande 

Insänd av monica75

/Lotta

simzonites
1/26/09, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här kommer mitt andra bidreg på far och son. Pappa Apple Pie´s jr. Sallinero 3½ år är en svart-vit van, är en mycket duktig pappa som verkligen gillar sina bebisar, här får han träffa sin son som hunnit bli ett år gammal.

Motivering: Du var en stilig kille, väldigt lik mig,,,dig gillar jagGlad

Insänd av Tessan73

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Här är min Sigge S*Mixotica´s Expresso Exo n22 som var 14 veckor och älskade att mysa innanför jackan. Nu är Sigge 1 år och 5,5 kg så han är numera för tung att ha innanför jackan.

Tina

Insänd av Coolgrim

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här kommer mina pågar Hugo och Anton som är brödrar. Dom är perser/skogskatt och Heter Hugo Boss ( Hugo) och Hummel ( Anton). Hugo är blå och Anton är Creme färgad.
På bilden är dom 3 månader idag är dom snart 7 månader.

Motivering: Två pågar som älskar varandra väldigt mycket.
Du och jag brorsan för alltid

Tian

Insänd av Stina63

/Lotta

Annons:
simzonites
1/26/09, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Mitt lilla bidrag är på en liten kull jag hade för flera år sedan. Det är bruntabby exoten Divine som söker sig till sina två rödtabby persersystrar, bla Red Divine.

Motivering: Närhet får man alldrig nog av och tryggast är det att få vara tillsammans med sina närmaste fastän de bara vill sova och man själv är jättepigg.

Insänd av Amorstroll

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Robin-Hood´s Tingeling putsar mamma Ankriellas Ophelia

Motivering: Omtanke och Kärlek mellan mor och dotter.

Insänd av Ophelia

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Motivering: Kärlek som gav resultat i 3 små bebisar

En sommardag 2008 gav sig Koby ut på fika med sin flickvän och matte. Här har de krupit under liggunderlaget för mysa. Han tog så fint hand om vår Maräng under deras kärleksdagar

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder.

Kittentott´s Mini maräng Creme-Vit tjej 2år med Kittentott´s Koby Röd-Vit kille4år

Bilden är tagen med dålig kamera, men tycker det synd hur mysigt de har :)

Insänd av Kittentotts

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

KÄRLEK, det är Du och jag lillmatte som myser på lekfilten. Mina STORA kärlekar barnbarnet Lina och (N) Du Monet Cameron Diaz. 2 nästan jämngamla bebbar, Cameron född 1/4-08 och Lina 21/4-08.

Insänd av Songhios

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Detta kort är ett bevis på att kärlek mellan hund och katt finns,härligt att se.En liten blå Perserkille vid namn Flip's Morris som här är 6 månader.Han bor numera i Arjeplog.Tillsammans med min Boxertik,som alltid älskat de små här i huset.Hon vaktar dom väldigt för främmande folk och fä.

Insänd av Mayer

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Mitt andra bidrag är syskonkärlek till tusen.Mina två bäbisar som på bilden är små.

Nu är de 6 månader gamla. De leker och busar om vartannat fortfarande.

Bruntabbykillen Flip's Orakel som kallas Kurre och Perserpaddan Flip's MiRakel kallad Rakel till vardags.5 veckor var de här.  Visst är de gosiga.

 Åh,vad jag blev bäbissjuk!

Insänd av Mayer

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Vilka härliga bilder ni har. Här är mitt bidrag.

Pappa Måns med sin son Nalle. De sov ofta ihop såhär gulligt. Måns var en väldigt omtänksam pappa.

Måns är en rödsmoke exo som heter (N) Mixtur`s Quatro och sonen är en rödsilvertabby exo som heter Betty Back`s Nalle Puh.

Insänd av Bettyback

/Lotta

Annons:
simzonites
1/26/09, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här kommer mitt andra inlägg.Ophelia med sin första kull mån om att alla ska ligga nära.

Ophelia är en Exotic henne fullständiga namn är Ankriellas Ophelia hon är en Blåagouti Harlekin och 2.5 år när fotot togs.

Hon tog sin uppgift som förstagångs mamma på största allvar och har fortsatt att vara lika kärleksfull mot sina telningar även nu när de är vuxna.Skrattande

Insänd av Ophelia

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Måste få skicka in bidrag på mitt barnbarn Rocky som är 2½år nu och en kattälskare!Alla katter älskar honom också kan jag intyga!Dessutom är han så duktig på att skilja på mina katter,han ser alltid skillnad på Olle och Svea.Vilket inte alltid är lätt,tycker vi andra. Här är från påsk-08 när han målat sej till påskkärring själv.Då skulle han och "Agnes" ringa till mommo och berätta vad fint det blev! Motivering;äkta kärlek mellan katt och barn-De är kompisar i alla väder.Agnes alltid bara en liten bit ifrån! Katten är IC S*Optimal Prime´s Nikita(Agnes) PER n24 ,3 år gammal. Heléne Fahlgren Optimal Prime´s

Insänd av frukove

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Mitt andra bidrag med samma objekt- Rocky och Agnesgumman som han kallar henne.

Här är det bara all kärlek som måste komma ut mitt i hans lekande.Han måste bara pausa i sitt lekande och bara kramas med Agnesgumman!Det finns bara ett ord;Kärlek!

Det är alltså Rocky som är 2 år på bilden och IC S*Optimal Primes Nikita PER n24 som är 3 år på bilden!

Heléne Fahlgren

Optimal Prime´s

Insänd av frukove

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Jag nominerar min underbara exo-hona !

Tilltalsnamn: Molly

Riktiga namn: S*Ansuz Azarin

Färg: fs0322

Kön: Flicka

Ålder: 1 år (född den 17 januari 2008)

Nog finns den omöjliga kärleken även i kattvärlden!

Den ståtliga utekatten hos grannen har fattat tycke för Molly på andra sidan av glasfönstret. Hans kärleksfulla blickar möts av ivriga jamanden och tassar mot fönstret. Ack den kärleken !

Insänd av ulricandersson

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Här är ett bidrag från mig

Crystal Pearl`s Tabby Fiona EXO n 22
Svarttabby exotic hon är 1.5 år

På detta fotot visar jag hur stor kärleksbandet är mellan mor och barn.

Insänd av Marita-L

/Lotta

simzonites
1/26/09, 12:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Tussilago Exotic och en av sambosarna Humla schapendoes.

Insänd av skimmer

/Lotta

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: