Annons:
Etikett15-tävlingar
Läst 4061 ggr
simzonites
2009-05-18 13:20

Bilder till Juni månads perser/exotic

Nu vill vi ha in bilder till Juni månads perser/exotic.

Tema: Soldyrkare. Katter älskar sol och värme, så nu vill vi ha in bildbevis för detta! Skrattande

Motivering: Glöm inte att motivera varför just din katt ska vinna!

OBS! Uppgifter: Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder.

Regler:

  • Max 2 bidrag per person.
  • Du måste ha tagit fotot själv - alltså ingen proffsfotograf.
  • Du måste publicera ditt inlägg senast 29/5-09
  • Foto får ej vara ett fotomontage gjort på datorn.

Pris: Vinnarbilden och en liten berättelse om katten publiceras i en artikel på sajtens förstasida!

Jury: IdaJ - Sajtvärd Perser iFokus, Simzonites - Medarbetare Perser iFokus, LeffeD - Sajtvärd Cornish Rex iFokus, Nilla - Sajtvärd Siames ifokus

/Lotta

Annons:
simzonites
2009-05-19 17:08
#1

*putt*Flört

/Lotta

frukove
2009-05-20 03:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej på er!

Soldyrkare!

Måste visa bild på Amors Troll Venuz min svarta perserhona som är 5 år.

Hon älskar solen-från första solstrålen på våren börjar hon pressa.Flyttar sej under dagen så att hon alltid har sol på sej.Det blir ju varmt för hon har ju svart päls!Men innan det är höst har hon gjort som vi andra:pressat så att hon blivit brun!Ni kan ju gissa vad jag tycker om det-inte kul att ställa ut henne med den färgen i pälsen!

Varför hon bör vinna:Hon är en riktig soldyrkare som pressar hela dagarna och dessutom med i kattklubben SOLkatten!Hahaha!

På bilden ser man hur hon fläckt ut sej och solar ryggen!

Heléne Fahlgren

frukove
2009-05-20 03:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Visar en bild på henne framifrån så att man ser att det ät en svart perser…Kunde inte få med det i förra inlägget…

Heléne

simzonites
2009-05-21 12:24
#4

*putt* Visst finns det väl fler som har bilder på solälskande katter? Glad

/Lotta

simzonites
2009-05-24 20:54
#5

*putt*

/Lotta

Annkis54
2009-05-25 01:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

AnnKriellas X-Man, Calle, Perser d 02 ca 3 månader
Motivering:Jag vill bara sitta här under min spirea o lukta på gräset:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
Annkis54
2009-05-25 01:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

AnnKriellas Tip Top Tiny, Tiny
Perser a 03 ca 3 månader
Motivering: Jag vill inte vara här mammaaaaaaaaa

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

ophelia
2009-05-25 09:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Robin-Hoods Tingeling 

Motivering:Tingeling njuter av solen och undrar vad hon ska göra ifall fåglarna landar framför henne.

yadhayezibas
2009-05-25 13:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här kommer min solälskande perser kille. Charmed One's Yang även kallad Tyson. Han är av färgen n 03, alltså svart & vit. Glad Han är 2½ år.

Motivering till varför han ska vinna är för att han är både vacker, helgo, mattes pojk och för att han tar hand om de kattungar som föds här hos oss. Sen självklart för han gillar att ligga i solen och njuta.

Eftersom man får ha två bilder med så tänkte jag ta två på samma katt.
Här är han igen i solen o njuter.

Lovebuffen1
2009-05-25 15:41
#10

Åh vilka fina foton ni har skickat in här! Ska leta bland mina foton och se om jag hittar något på någon av mina soldyrkande katter….hm, får se vad jag hittar. Glad

Iaf, SUPERSÖTA katter ni har!!

IdaJ
2009-05-25 23:29
#11

Vilka underbara solkatter! =)

Marylands
2009-05-26 01:38
#12

Härliga bilder på solapande katter :)

Anna

stina63
2009-05-27 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Första bidraget Och han heter Anton (Hummel) Blir 1 år den 17 juni och är cremefärgad perser/skogskatt

Motivering Anton är en jättego kelgris som är ute i trädgården för första gången sen han var en liten kattunge, och tycker det är så härligt med sol och värme

Annons:
stina63
2009-05-27 00:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Andra bidraget är Antons bror Hugo (Hugo Boss). Han blir 1 år den 17 juni och är blåfärgad perser/skogskatt

Motivering är att Hugo ligger i rabatten i trädgården för första gången och tycker det är så skönt med sol och värme

Lovebuffen1
2009-05-27 22:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej!

Här kommer mitt bidrag! Det är på min goa ängel Ängla Lillblomma. Hon ligger i solen och bara njuuuuter, något hon gör nästan varje dag.

Hon heter alltså Ängla Lillblomma, är till färgen blåsköldpaddsharlequin och är fem år gammal - och världens goaste och härligaste katt!

Jag tycker att hon ska vinna för att solen verkar älska henne lika mycket som hon älskar solen!Glad

simzonites
2009-05-30 18:45
#16

Nu låser jag tråden och låter juryn titta på bilderna.

/Lotta

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: