Annons:
Etikettot-dagens-ros-kram
Läst 4536 ggr
Mezzzanina
7/2/09, 1:31 AM

Grattis Four-X!!!!!

Grattis Lili-Ann (Four-X) till underbara kattungar!Det var dock det sötaste jag sett…KyssKyssKyss

De kommer alla att bli lika vackra som sin mor!

Annons:
Nonno
7/2/09, 3:10 AM
#1

Åh..grattis! Vad kul.Men jag blir inte förvånad för du har fina katter!

four-x
7/2/09, 11:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tack mina vänner!! Vad kan man annat vänta sig med dessa underbara föräldrar. Dels Four-X Ebba som bor hos Mezzzanina annars och så underbara Hassellidens Silver Frascati..

Här är Ebba dagen innan det var dags att föda.. ..som en liten fästing.. Hon fick tre underbara bebisar..

four-x
7/2/09, 11:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och så har vi pappan Hassellidens Silver Frascati, min prins här i huset..

ha det gott

lillan

Mezzzanina
7/2/09, 1:13 PM
#4

Ebba är så söt med sina jätte stora ögon.Men Frascati är också väldigt vacker.Nu skall det bli helt underbart att få följa deras småttingar!Vill gärna se mer av dem här i fokus!

Annkis54
7/2/09, 4:21 PM
#5

stort grattis
o vilka vackra föräldrar:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Mezzzanina
7/4/09, 1:32 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Var och hälsade på och tittade på de små underverken.Lägger med ett foto här på "Veckans bubblare"!Glad

Annons:
ixidixi
7/4/09, 2:46 PM
#7

GRATTIS Lillan till en bunt härliga kattungarKyss och fler kommer….Flört

Kram Chatrine

four-x
7/4/09, 4:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Tack Annkis och Chatrine för era kommentarer!!

Och tack Mezzzanina för den fina bilden som du tog.

Nu har även Ebbas syster Enya fått fyra bebisar. Det blev två av varje sort och tre vitfläckar. Jag ska försöka fota dem idag.

Sen är det en hona till som ska ha bebisar här i huset, vilket dag som helst. Min tanke var att jag parar alla tre eftersom Frascati är ganska ung.. ..men gissa vem som är fertil.. ..hehhe. Fördelen är att Frascati inte springer omkring och jamar. Han strilar inte heller och har blivit så himla gosig. Han är helt enkelt underbar..

Och kolla in hur söt han var som liten då..

Ha en fortsatt trevlig helg och gå gärna ut och dansa lite regndans så att vi får lite vatten här..

lillan

www.four-x.com

four-x
7/4/09, 4:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hej igen

Jag vill visa en bild till som Mezzzanina har gjort åt mig. Hon är jätteduktig på att göra ramar med olika motiv. Den här är så häftig på Frascati.. ..fast här syns det inte att handen och pennan rör sig, viket är jättecoolt!!

lillan

www.four-x.com

mitanellis
7/4/09, 5:02 PM
#10

WOW

Kennel Mitanellis - http://www.mitanellis.se (Bichon Havanais)

 

four-x
7/4/09, 5:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Tack Junia.. ..och WOW själv. Vilka fina hundar du har. Jag fick genast en favorit. Heavenly Haidee är ju bara så vacker.. ..kanske är det silverfärgen som gör det.. ..hihi. Hur är deras päls? Är den lättskött? Och vilka färger finns de i??

Och Kotten och Märtha-Pärtha är så söta. Fina färger båda två.. ..av färgerna är Märtha-Pärtha min favvo.. ..fast det skulle vara utan vitt!! Men jag vet ju att Lena älskar sina vitfläckar. Och jag har ju en själv.. ..och hon fick tre vitfläckar idag.. ..och en utan vitt.

Här är Ebbas syster Enya som liten. Nu är hon nerklippt men jag ska ta bilder på henne och bebisarna snart.. Bilden är tagen av Malin Sundqvist och Mezzzanina har gjort ramen!!

lillan

www.four-x.com

mitanellis
7/4/09, 5:29 PM
#12

#11: "Hur är deras päls? Är den lättskött? Och vilka färger finns de i??"

Deras päls är lättskött om man badar dem varannan vecka till en gång i månaden. Om man inte gör så, blir den inte längre så lättskött, men man klarar att reda ut det även om det dröjer längre mellan baden. Ska man ha dem i utställningsskick bör man däremot bada varannan vecka. Jag har provat de olika varianterna. Har inte varit så aktiv med att ställa ut ÄN, men med hundarna skall det bli ändring på den punkten. Just nu har jag inget att ställa ut däremot. 

Men jag kan nog säga så att den är mer lättskött än man kanske tror med tanke på pälslängd, men om underullen lossar så fastnar den i pälsen och om det får sitta för länge får man problem.

Vilka färger? Ja, de finns i alla möjliga färger, och jag tror alla färger är tillåtna. Svart, vitt, chokladbrun (de har brun nos), sobel, black&tan black&tan/vit. Haidi är sobel och vit, Chiki beige och Ninja är registrerad som brun. (chokladbrun)

Som hund är rasen alert, lyhörd, intelligent, harmonisk i de flesta fall, fungerar med barn (jag har några).

Kram

Junia

Kennel Mitanellis - http://www.mitanellis.se (Bichon Havanais)

 

mitanellis
7/4/09, 5:34 PM
#13

# 11: O jag gillar nog vitfläckar jag :o) Tihiii

Kennel Mitanellis - http://www.mitanellis.se (Bichon Havanais)

 

Annons:
four-x
7/4/09, 6:24 PM
#14

Okwy.. .,det ör som att hålla en perser i kondition då. Vi var i Visby förra helgen och kollade på Agility och jag tror att jag såg några av din ras där..

Vi föder upp schäfer men har en Lagotto också som vi tog som en omplacering och skulle göra "hund" av den. Men självklart blev hon kvar här.. ..världens gulligaste. Men pälser är mindre kul. Den är ju som en pudels.. ..alltså blir blöt på en gång och måste trimmas. Fast hon fäller ju inte som schäfrarna gör i alla fall. Vi tränar lite tryffel med henne, det finns ju gott om dem på här på Gotland.. Hon kanske kan bidra lite till hushållskassan här, man får ju bra betalt för tryffel.. Du kan se henne på våran hundsida..

lillan

www.four-x.com

www.vomscandinawian.com

Marita-L
7/4/09, 10:39 PM
#15

Underbart vackra katter Lillan!!! GRattis till kullen.. längtar tills jag får se mer av denKyss

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

four-x
7/12/09, 3:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Nu har alla tre honor fått sina bebisar.. ..och så fina bebisar det blev sen!!

Först ut var ju Ebba och Enya från min egen uppfödning. Sen kom ixiDixi's Love Me Do som fick fyra stycken. Så nu har jag tio småttingar här hemma. Det ser ut som en karamellkorg när man tittar in där..

Det kommer mera..

lillan

four-x
7/12/09, 3:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Och mammorna är så duktiga, tillsammans. Alla tre hjälps åt med dem, så det finns alltid mat till bebbarna. Sen att det skiljer en del i storlek på dem tycks inte hindra bebbarna att "slåss" maten. Det är så härligt att se hur gulliga de är mot varandra. Skulle det ha varit hundar hade tikarna haft ihjäl varandras valpar direkt.. Men katterna tycks vara mer välvilliga..

Här är Enya och "Dockan" som bidrar med mat och ömhet i ena ändan av bohaget..

four-x
7/12/09, 3:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

..och så Ebba som ligger i andra ändan av "tältet" med några av bebbarna..

ha en fortsatt trevlig söndag!!

sorundas
7/12/09, 3:40 PM
#19

GRATTIS till kullarna!! Dom ser så mysigt ut när dom ligger och diar.

Gunilla

S*Sorunda's

ixidixi
7/12/09, 6:13 PM
#20

Grattis Lillan till alla 10 bebisarna!!!!!!!!! och hur va det med hårlaget?? Är ALLA Exotic???

Kram Chatrine

Annons:
Cajza
7/12/09, 6:50 PM
#21

Grattis till bebisarna, så mysiga bilder med bebisar och mammor samlade. //Karin

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

Generosa
7/12/09, 7:18 PM
#22

  Grattis!

Så mysiga kort på mammorna och alla bebisar Skrattande

   // Lillevi

Generosa´s Perser

www.generosas.se

four-x
7/12/09, 8:10 PM
#23

Tack för alla kommentarer!! Jag är så glad över mina bebisar här hemma..

Ja du Chatrine.. ..det där med hårlag. Om jag tittar på dem så ser de lika ut i pälsen, alltså så ser alla ut som exoter hittills, men jag har ju haft fel tidigare. Jag tror att jag har koll på alla kön, men det är ju aldrig säkert när det gäller mig heller.. ..hehe!!

Nu ska jag upp och bädda rent åt bebbarna och sen städa i huset för nu börjar släkt och vänner rasa in under tre veckor.. Det är väl så när man bor på Gotland. Vi har aldrig haft så mycket besök som nu när vi flyttat hit.

Men till nästa sommar förväntar jag mig att du, Chatrine, är frisk och tar med din familj hit..

Ha en trevlig söndag allihopa!!

lillan

Livandas
7/13/09, 12:23 AM
#24

Grattis till alla kullarna!

Härliga bebisbilder:)

//Susanne

Tjing-Ling
7/13/09, 12:25 AM
#25

Oj oj oj, vad många söta bebisar. Grattis till alla små.

Kram Ann-Louise.

ixidixi
7/13/09, 1:10 AM
#26

#23 Jaaaa jag hoppas att jag är pigg och kry nästa år för då kommer vi allihopa!!!!!!!!
Tråkigt att det vart som det vart denna sommar.Rynkar på näsan

Kram Chatrine

four-x
7/13/09, 3:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

#26 Huvudsaken är att du blir frisk!! Fast det hade varit roligt att ha dig här nu när jag har alla bebbar. Så att du hade kunnat sätta färg, kön och pälslag på rätt plats. Men jag får bomba dig med bilder istället.. ..hehe

Tack för alla kommentarer!! Gissa om jag kommer att ha fullt upp denna sommar. Någon som vill komma över och vara "kennelflicka"?? Det har vi ju alltid till valparna, så jag kanske skulle ha det till katterna också.

ha en trevlig vecka.. ..själv sitter jag och väntar på första gänget främmande som kommer med båten strax före tre..

lillan

Annons:
Mezzzanina
7/13/09, 4:03 AM
#28

Enya och Dockan är så söta på det fotot!Det ser ut som om de håller varandras tass!

four-x
7/13/09, 4:10 AM
#29

Tack Mezzzanina för att du gjort dessa vackra bilder åt mig. Jag ska minsann fylla ett helt galleri med dem.

Ni andra skulle bara se de vackra bilder som Mezzzanina har gjort åt mig med så fina ramar. Hon har väl tråkigt nu när Ebba inte bor "hemma". Men hennes son, som är Ebbas husse, ska komma och hjälpa mig med katterna. Och det känns lite skönt eftersom de är så många.

Som tur är kommer min dotter och svärson hit när de är runt tre veckor och ska börja äta. Evelina är ju van med valpar sen hon var liten.. ..så hon vet vad som ska göras.. Då kanske Christer och jag kan göra en utflykt någon dag också.. ..på hans semester.

ha det gott

lillan

Upp till toppen
Annons: