Annons:
Etikett03-amma-finns-sökes
Läst 3943 ggr
Naquita
2009-09-22 23:10

Amma sökes AKUT

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nyfödd övergiven bäbis söker amma antigen tillfälligt tills mamman är lokaliserad eller på "heltid".

maila emma@kks.nu kattungen finns i Ronneby, blekinge men transport kan ev. ordnas en bit

Lille fisen kommer från ett vanvårdsärende:

RIKTIGT akuta stödhem INSAMLING

Annons:
Marita-L
2009-09-22 23:21
#1

hoppas du hittar någon amma..till den lille

Marita - Medarbetare på Perser i Fokus

 Crystal Pearl´s

Annkis54
2009-09-23 00:40
#2

åH, HOPPAS HOPPAS

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
2009-09-23 01:04
#3

bäbis har somnat in:(

Annkis54
2009-09-23 02:34
#4

åh, så tråkigt
men det kan ju gå så fort när de är så små
Ni som hjälper till så här..har ni alltid cholostrum hemma?
alltså råmjölk

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Naquita
2009-09-23 09:32
#5

#4 nej, det har jag aldrig hört talas om eller ens blivit rekommenderad. Vad är det för något?

KMR modermjölkersättning har jag dock alltid hemma.

Annkis54
2009-09-24 02:42
#6

råmjölken som mamman har de första dygnen är ju livsviktig.
Min vet säger att det är i princip "omöjligt" att rädda ungar som inte har fått råmjölk. Denna råmjölk heter cholostrum.
man kan köpa ren cholostrum…sök på internet.
De var nån som sa att om man har får/getter i sin närhet så skulle man försöka köpa råmjölk av den bonden, för att det skulle duga lika bra. Den jag har köpt kommer från kossor.
Jag vågar inte stå utan..för jag har haft en hona som inte fick nån mjölk alls…o där dog alla ungar utom en…o då hade jag ändå en annan hona som tog de efter nån dag….men det var kört för de flesta.

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
Fillifjonkan
2009-09-24 12:05
#7

Jag har aldrig haft detta cholostrum hemma, men nog har jag räddat kattungar under den tid jag har haft min uppfödning ändå?

MVH Elis

corrminda
2009-09-24 20:54
#8

Hoppas ni hittar en amma.. Det går att klara kattungar utan råmjölk men det är ett jättejobb. Fick själv en kull för 6 år sedan där mammakatt avled.. Tre av fyra kattungar klarade sig och det var ett jättejobb. Det fixade sig tack vare snälla jobbarkompisar,vänner och en familj som ställde upp, Alla tre lever i dag och mår bra.Kan säga att man blir väldigt fäst vid nappuppfödda kattungar

MonicaLagerquist
2009-09-24 20:58
#9

#6

Där tror jag faktiskt att din veterinär har lite dåligt koll.Med tanke på hur många delningskullar som förekommer inom vissa raser.

Stolt ägare till fem La permer

IdaJ
2009-09-24 21:22
#10

Vissa säger att colostrum från ett annat djurslag varken gör till eller från då det inehåller fel sorts antikroppar.

Kan det hända något om man ger colostrumersättning och kattungen har en annan blodgrupp?

Annkis54
2009-09-25 01:33
#11

#10 vet inte
o som du ser nu så har andra annan uppfattning än mig:)
men jag tar det säkra före det osäkra:)

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Upp till toppen
Annons: