Annons:
Etikett18-medlemspresentationer
Läst 3883 ggr
Annkis54
2010-02-22 01:00

Medlemspresentationer 3

Nr 2 har oxå blivit tungladdad nu. Menhär finns den
så då skapar vi en ny nu.
Hoppas att ni nya tar o presenterar er. Det vore kul att se vilka ni är.
Välkomna hit till oss säger vi.

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
sidentassen55
2010-02-22 01:16
#1

ha ha, jag blev den sista på den gamla jag då…..det var nog därför den blev så tungFlörtFlört

LOtta P

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

heliotropes
2010-04-16 02:29
#2

Jag passar på att putta upp denna och välkomnar de nya att skriva lite om sig själva. Jag har inte skrivit i just dessa presentationstrådar, jag skrev lite i en som vi la in en bild på oss själva.

Jag har alltid varit katt-tokig :)) Visst! jag håller med, men jag är inte tokigare än att jag vet om det…så då är det ju inte så farligtCool

Jag har numer uppfödning sedan 1996 på endast Perser. Jag har som mål med min uppfödning att få in lite mer typ i våra grönögda i rasen. Det är en lång väg som tar flera år, men jag har tid då mina 24 timmar finns hos dessa underbara djur. Mina två odjur av rasen Lhasa Apsos får oxå vara med på ett hörn ..hihi! Dom är husses riktiga kelgrisar.

Jag lägger även stor vikt på beteéndet hos katterna. Jag har alltid haft förmågan att läsa av dem lätt, för lätt för att klara av att fortsätta med omplacering av "utstötta" katter som jag höll på med i flera år innan jag började min uppfödning.

Jag har två vuxna söner.

Mina andra intressen är natur o djur, trädgård, skapa bilder i photoshop och fotografera men endast för eget bruk.

Eva // medarbetare på Perser


Oscar85
2010-05-07 13:53
#3

Jag heter Oscar, bor i Östersund och är 25 år gammal. Har alltid varit intresserad av djur. Och under min uppväxt hade jag djur i alla dess former. Är uppväxt på en bondgård.

Har en perser som är min ögonsten. Hon heter S*Categoris Sweet Miss Blue och är 1 år gammal nu. Är väldigt förtjust i katter som är solida blå till färgen. Jag har tidigare haft devon rex och sphynx. Men under 2008 träffade jag en solid blå perser unge som var på kattutställningen här i Östersund och då bestämde jag mig för att nästa katt skulle bli en solid blå perser.

CopyKatten
2011-02-03 01:11
#4

Happs. Jag skrev direkt i fel tråd - såklart. ;) Å andra sidan vore jag inte jag om jag inte gjorde det…

Hur som haver Ida heter jag, bor gör jag i Umeå med maken, två (snart tre) busungar, ett gäng flatcoated retrievers och så två kissar.

Dels gamla CopyKatten som blir 10 nu till våren, en fantastiskt trevlig katta som Lotta (Sidentassens) måste gjort en massa rätt med när hon var liten för stabilare katt har jag nog aldrig stött på. Cops är vår klippa! Att 7 flattar leker eller så bekymrar inte damen - Copy bara går med svansen högt och alla tvärstannar. ;)

Sedan har vi nu sedan en dryg vecka lilla Lol-katten, en kisseunge som det numera är en massa bus i och som mer än gärna lägger sig på huvudet på folk (?) för att mysa riktigt bra…

Det är jag och de mina. :)

nina55
2011-02-03 10:59
#5

Jag heter Annika och är 55 år.Har haft perser i över 30 år.På 80-talet ställde jag ut rätt mycket.Min första utställningskatt hette Papagos Balladucci.Tog även några kullar,men förstod rätt snart att inte var min grej.Nu har jag en creme hane Funfairs Royal Fizz,kallas Linus till sällskap+tre stycken långhåriga schäfrar.

Trynis
2011-02-03 13:56
#6

Hej på er :D

Jag heter Johanna men kallas Jojjo,(27 år) bor med min sambo Merja och våran gamla schäfer Icon på 10 år och numera 3 katter, våran Trynet som är en exo, en annan liten tösa och våran andra exo Glisen som vi hämtade i helgen i mellerud hos pirayas. Vi bor i Enköping.

Jag är uppvuxen med perser, min första perser landade hemma hos mig när jag var sex år och jag är fast sedan dess, Djur är en stor del av mitt liv och har ställt ut och tränat en del med mina hundar men fick dessvärre ta bort en schäfer i somras så nu är d bara min gamling kvar och våra underbara katter

Mvh Johanna

Annons:
jenay
2012-01-26 00:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

hej jag ha inte sett denna tråden inann så tänkte bara prsentera mig

jaG heter jenny och bo tillsamn med mina katter och ha en särbos. vi åker ofta på kattutsl. och jag har nyligen blivt registerd på mitt stamnnamn se nerver gives up.passa mig bra det namnet jag ge alldrig  upp. jag knse ställer dumma frågor men ställer man inga frågor få man inget veta ha jag fått läramig. jo höll på glömma och säja att jag ha per och exo och en husis. ha ställt ut sen 2004. gå gärna in på min hemsida

www.snuttan.dinstudio.se

Skrattande

Skrattandeha en bra dag. kram

[Iwanhoe]
2012-01-26 12:49
#8

#7 Jag gillar ditt stamnamn, Jenny Glad

Snobbehills
2012-01-27 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag heter Camilla Lindberg och har 4 st chinchillor. Skaffade min första för 2 år sedan, och blev frälst! Min pappa kallar dem för "silverfiskarna" för dom sveper ljudlöst fram över golven som grå skuggor, för att han ska kunna se skillnad på dem när han är kattvakt måste jag sätta på dem halsband i olika färger. 2011 registrerade jag stamnamnet SE*Snobbehills i Fife. Hoppas på bebisar i framtidenSkrattande

jenay
2012-01-27 00:22
#10

tack det ska stå never gives up ha skivit fel.

Skrattandeha en bra dag. kram

heliotropes
2012-01-27 00:48
#11

#9 Hej på dej,trevligt med en presentation.Glad Du kanske ska lägga en lika dan i tråden *hur ser ser matte och husse ut*. Du har ju bild och alltFlört

Eva // medarbetare på Perser


Headturners
2012-01-31 12:59
#12

Puttar upp denna Glad

Erna
2012-01-31 14:21
#13

En uppdaterad presentation, den gamla stämmer inte längre:

Jag är inte ny här, men tänkte presentera mig kort…om det går?

Jag föder upp Perser & Exotic under namnet Yamacatos och bor strax utanför Norrtälje sedan 2 år.

Jag startade med min första blå perser kastrathane 1972, som skulle ha varit en hona till avel, hehe. Uppfödaren tog fel på kön. En lysande start.

1977 hittade jag äntligen det jag ville ha, chinchilla perser och köpte 3 st honor, varav 2 från England. Jag hade turen att ha en toppenuppfödare som mentor, Irene Brolin (Chant Dar Ome´s) som då var störst i färgen i Sverige.

Sedan rullade det på och nu har jag fött upp grönögda silver & golden i 35 år. På senare år har jag även återupptagit aveln med solida perser & exotic, och har 1 st svart, 1 blå och 1 rödsilvertabby hane.

Exotic har blivit mitt stora intresse bl a för att de är så lättskötta. Särskilt silver och golden EXO ligger mig varmt om hjärtat.

Jag planerar att lägga ner uppfödningen inom ett par år pga hälsoskäl. Därför kommer jag att omplacera en hel del katter. Någon enstaka kull eller utställning kanske ändå blir aktuell?

1984 tog jag domarexamen i FIFe för perser och exotic. Jag är medlem i SNRF (WCF). De är som det var förr, gemytliga och trevliga. Eftersom domarna oftast är utländska och inte känner till våra katter, så är bedömningarna rättvisa.

Förutom katterna så sköter jag några hemsidor, är ordförande för Sveriges största rasring för grönögda perser & exotic; Silver News. www.silvernews.se

Jag har nyligen startat en förmedling där jag hjälper till med Import och Export av katter. Info på min hemsida. Så småningom kommer även en webbshop med utvalda produkter, mest för pälsvård och avel.

Jag läser mycket och har alltid minst 3 böcker på gång samtidigt. Jag gillar också att skriva själv och håller på med en roman, om jag nu får den klar någon gång. Jag också skrivit ganska många artiklar om katters hälsa, vilka finns att läsa på min hemsida.

Jag gillar också fotgrafering och har gått några kurser för många år sedan.

På senare år har intresset för övernaturliga aktiviteter väckts. Jag har alltid varit mer eller mindre medial och tycker att mottagligheten ökat på sistone. Det spökar i mitt gamla hus i Tierp från 1712, och under senaste julen var det livat värre. Jag är också troende vad gäller "The Secret" dvs att positiva tankar drar till sig positiva händelser. Man ska aldrig vara negativ eller tänka "kanske". Jag försöker att glädja minst en person varje dag. Jag tror också på att vår själ överlever kroppen när vi dör och att vi träffar våra avlidna djurs själar.

Några av er tycker kanske att det slagit runt på allvar, men jag finner det trösterikt att ha något att se fram emot.

MVH Erna

www.yamacatos.se

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annons:
Headturners
2012-01-31 14:57
#14

Jag tror inte alls det har slagit runt för dig, du verkar vara en helskön person. Glad

Upp till toppen
Annons: