Annons:
Etikettot-recept
Läst 3118 ggr
evawennman
3/29/10, 6:14 PM

Påsk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det snart påsk, och jag undrar om någon har något bra  recept på påsktårta eller liknande?

Är bortbjuden och vill gärna "imponera" lite Foten i munnen

Annons:
heliotropes
3/30/10, 2:08 AM
#1

Obestämd Du kanske ska göra en "vanlig" tårta med gulfärgad marsipan, kondisarna har kanske några käcka kycklingar i marsipan att snitsa till den med. Om inte så finns det ju påskäggs godis att spetsa med en tandpetare så de inte rullar iväg ..haha! Lite fjädrar vore ju tufftSkrattande Ja!! en fjädertårta….om inte annat blev den ju rolig.

Eva // medarbetare på Perser


frukove
3/30/10, 10:34 AM
#2

Gör en cheesecake med vit choklad!Det blir bara helt underbart gott!

Min mamma gjorde altid "Påskbakelser" dvs en skiva rulltårta med en gräddklick och en konserverad aprikos eller persika på toppen.Skulle se ut som ett ägg!

Heléne

evawennman
3/30/10, 2:58 PM
#3

tack för tipsen !! Får se vad det blir! =)

Mayer
3/30/10, 3:34 PM
#4

Usch vad händig ni verkar vara;)

Vad sägs om något köpt=-)

evawennman
3/30/10, 3:41 PM
#5

hehe… ja det är ju såklart enklare. Men det är så roligt att baka och pyssla =) Så länge Emil håller tassarna borta…. De ska ju alltid vara med o trampa!

Mayer
3/30/10, 3:56 PM
#6

Precis…Allt hemmmagjort är ju ofta godare.

Katterna borta från baket….går det? Man får bara vara glad om det är en djurägare som tar tuggan med hår i.

Annons:
evawennman
3/30/10, 8:28 PM
#7

Än så länge har Emil inte vågat hoppat upp på diskbänken i köket, så han sitter och stirrar från bordet, men nyfiken som tusan!

heliotropes
3/30/10, 8:38 PM
#8

Skrattande Nu blev att tänka på en av mina första katter.

Oskar, han var en korthårig huskatt med en massa upptåg.

Jag hade varit duktig och bakat bullar som låg på sina plåtar under duk i köket för jäsning. När jag gick ut i köket för att stoppa in den första plåten i ugnen upptäcker jag att Oskar hade trampat på varenda en..haha! de var väl góa att trampa påSkrattande

Eva // medarbetare på Perser


evawennman
3/30/10, 8:51 PM
#9

haha va roligt! Tur för han att du inte upptäckte honom när de hela skedde… Skrattande

heliotropes
3/30/10, 8:58 PM
#10

#9 Skrattande jag var ju inte så glad på honom, det blev väldigt platta bullar….

Eva // medarbetare på Perser


Upp till toppen
Annons: