Annons:
Etikett07-export-import
Läst 3369 ggr
Annkis54
2010-08-17 17:04

flyg till Finland

Är det nån som vet om katt får åka ensam till Helsingfors?
flygbolag?
varifrån?
pris?

andra villkor?

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

Annons:
SussiF
2010-08-17 20:17
#1

Det absolut billigaste alternativet är nog om du tar en Helsingforskryssning och har med dig katten. Flyg vet jag inte vad det kan kosta, men dyrt är det nog.

/Sussi

Erna
2010-08-18 14:52
#2

Det är jäkligt dyrt, ca 4.000:- kr. Numera är det ett bolag som dominerar och de kan alltså sätta villka hutlösa priser som helst.

Efter 11 sept chockhöjde de priserna, skyllde på att kontrollerna var så rigorösa. Pytt, jag såg när en gubbe bar boxen ut till planet utan koll, så rigoröst var det!

Därefter har de höjt flera gånger. Jag kommer aldrig mera skicka en katt ensam, pga priset.

Då är det bättre att t ex anlita en studerande som kan flyga med rabatt. Det finns säkert nån i släkten.

Båt till Finland är bra och man kan sova på natten och vara utvilad.

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

Annkis54
2010-08-21 17:13
#3

Tack Sussi för ditt svar
har du nån länk..där jag kan kolla på ditt alternativ

Tack Erna för ditt svar. har du nån länk till bolaget…
jag har ingen aning om vilket det är..är inte insatt i flyg

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

SussiF
2010-08-21 18:32
#4

Vikingline: http://www.vikingline.se

http://www.vikingline.se/Pages/bra_att_veta/bra_att_veta.asp?c=D&h=djur Vikingline tar utöver hyttpriset, 12 Euro enkel resa mellan Stockholm och Helsingfors.

TallinkSilja: http://www.tallinksilja.com/se

http://www.tallinksilja.com/sv/mainMenu/usefulInformation/pets.htm TallinkSilja tar utöver hyttpriset 160/170 sek enkel resa. Priset beror på om man har djuret i hytten eller i en bur på ett särskilt ställe på båten.

Det finns nog andra som också tar med djur på båtresa, men det var det här jag kom att tänka på.

Inget av dessa bolag kan man ta med djur på kryssning, endast reguljär resa.

Annkis54
2010-08-23 17:34
#5

aj aj aj
i mitt telefonsökande nu så har jag fått lite uppgifter…
hittills har jag bara kollat flyg
Finn Air tar inte katt ensam

Blue One går det inte att få tag på…telefonnummer finns som kostar 15 kr/minut…o där blev jag satt att vänta…tror inte det va!!!
SAS gör det..men bara ifrån Malmö o Stockholm som det är nu. För att de inte har kontor på andra ställen..som Göteborg som jag hade hoppats på. 
Hamnade slutligen hos Trust..som är en speditör…o via de kunde katten åka själv…även med Finn Air??!!??…
Pris 6500-7000 kr.. oavsett flygbolag…hjälp!!!!!
ska kolla färgorna nu…men då måste jag alltså till Stockholm.
Finns det INGA andra sätt….än att nån människa åker med??

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

sidentassen55
2010-08-23 21:13
#6

Men Annki, det kan väl inte vara så svårt att få någon som åker med katten….du måste väl ha många bekanta som vill ta sig en liten semestertripp på någon annans bekostnad ??

eller varför åker du inte själv, det kan väl vara trevligt att träffa köparen?

Jag kan absolut rekommendera båten, det är riktigt trevligt och nte alls bökigt med katt. dom säjer att man inte får ha den lös i ytten, men det hade vi iallafallOskyldig, det finns andra som förorenar värreFlört….jag hoppas iallafall att det löser sig för dig….

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Annons:
[MonEnil]
2010-08-23 21:44
#7

Jag skulle aldrig våga skicka en katt ensam. Det bästa vore väl att köparen tar båten till Stockholm och ni träffas där.

Annkis54
2010-08-24 02:49
#8

#6 Nej Lotta…det är inte alls lätt att hitta nån som vill ta sig en sån "semestertripp". Alla mina barn har jobb o familj o det är inte nåt som nån av de är intresserade av att göra. 
Funderar på om jag ska försöka orka med det själv (båtresan)…men definitivt inte ensam. Jag skulle inte våga åka ensam på en sån resa. Det är jag alldeles för feg för.
O båttrippen ligger ju ganska långt hemifrån mig…det tar väl 6 timmar bara att åka till färjan enkel väg. 
men jag letar vidare.
Det enklast vore ju om man kunde få tag på en student som åker o lämnar katten på Helsingfors flygplats….men det är kanske inte nåt som nån vill göra. 
Hur kul är det att stå i kö i timmar för att komma på planet..åka en viss tid…gå av, igenom tull mm mm…lämna katt…o sen vänta X antal timmar innan planet går tillbaka…semestertripp kallar inte jag det. 
#7…jag är inte rädd för att skicka katten ensam
det har jag gjort förr…o det har gått hur bra som helst..o även skickat….
men det du säger om att de tar båten o vi möts i stockholm är ju ett bra alternativ…

 

 

Perser o Exotic vitfläck
www.annkriellas.se

englagirl
2010-08-24 14:44
#9

Så gjorde jag, dvs, åkte till Nynäshamn och mötte upp köparen där och hon tog vändande båt tillbaka.Smidigt för oss båda och jag hann träffa henne en stund i terminalen innan avfärd.

Lycka till Anki.

    ********************************

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

 /\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

sidentassen55
2010-08-24 14:46
#10

#8

beställ båtresa du så följer jag med digFlört

Det kan vara riktigt trevligt med en båttur som omväxling från att alltid gå hemma…..Glad

Du kan ju sova över här oxå, inga problem för mig……Glad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Upp till toppen
Annons: