Annons:
Etikett13-samåkning
Läst 2490 ggr
sidentassen55
9/20/10, 8:40 AM

Uppfödarseminarium i Södertälje

Är det någon i mina trakter som tänkt gå på detta seminarium som kan tänkas vilja samåka med mig ?

kanske någon som skulle kunna tänka sig att dela rum med mig där ?ObestämdGlad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

Annons:
Erna
9/20/10, 1:21 PM
#1

Jag läste inbjudan i Våra Katter, men fattade att inga andra än Sverak-medlemmar var välkomna. Avgifterna gällde medlemmar med eller utan uppfödarcertifikat, inga andra alternativ. Tanklöst eller medvetet?

När jag var med i Sverak, hade jag för långt till utbildningen, så det blev inte av. Dessutom anser jag att jag redan har kunskap så det räcker utan Sveraks välsignelse. Jag är både domare sedan 1984 och uppfödare sedan 34 år.

Erna

Erna Dahlhjelm
Perser & Exotic: Chinchilla,
Shaded silver, Golden
www.yamacatos.se

sidentassen55
9/20/10, 3:14 PM
#2

Det ÄR ju faktiskt Sverak i samarbete med Royal som arrangerar det här så jag tycker inte alls att det är konstigt att det är Sveraks medlemmar som är inbjudna.

Samtidigt är det ju då tur att du som inte är medlem i Sverak är så duktig, då behöver du ju inte bry dig om detta.

jag å andra sidan anser mig aldrig vara färdiglärd därför skulle jag med glädje delta, men det är jobbigt att köra ensam och dessutom tråkigt, sedan blir det SÅ mycket billigare om man delar på ett dubbelrum ….priset är nästan detsamma för enkel och dubbelrum.

Jag ser faktiskt fram emot en trevlig helg i SödertäljeGlad

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

WildWest
9/20/10, 3:25 PM
#3

För 2 år sedan anordnade SVERAK detta seminarium i Umeå. 2 dagar fullspäckade med intressanta föredrag, Bl a var Susan Little här.

Jag kan verkligen rekommendera detta seminarium. Synd att vi bor på var sin sida om Södertälje annars hade jag gärna samåkt med dig LottaKyss.

Kerstin i Umeå

sidentassen55
9/20/10, 3:43 PM
#4

#3 var sin sida…nej nej Kerstin, Södertälje ligger väl Söder om Stockholm vad jag har för migFlörtCool Hur eller hur är det synd att du bor så långt bort, tänk så trevligt vi hade kunnat haftSkrattande

Jag kommer ihåg när detta var, jag var så sugen redan då, men det var ju så himla långt bort då…

Jag kommer att försöka åka dig vare sig jag blir ensam eller inte, det hade bara varit trevligare att ha sällskap tycker jag, och billigare för alla parterSkrattande

Hälsar Lotta P

S*Sidentassen perser

Sverak diplomerad uppfödare som endast avlar på PKD-fria katter enl DNA och dessutom följer hälsoprogrammet för HCM.

Uppfödningen är också godkänd enligt djurskyddslagen.

KyssGladCool

[MonEnil]
10/30/10, 1:59 PM
#5

Nu beklagade man sig i Våra Katter att alltför få bevistade detta seminarium. Det var väl synd då att man inte i mån av plats tog emot anmälningsavgifter även från icke-medlemmar. Att prestigen har blivit viktigare än ekonomin i ett arrangemang gynnar inte de egna medlemmarna. Sverak gick också miste om ett bra tillfälle att marknadsföra sig till de som inte är medlemmar.

cfakanske
10/30/10, 3:27 PM
#6

Konsigt att RC acceptereade SVERAKs urval av deltagare?

Annons:
[sarotea]
10/31/10, 3:13 AM
#7

det är väl som vanligt härinne.

Upp till toppen
Annons: