Annons:
Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 2798 ggr
[Kyyyra]
3/13/17, 3:46 PM

Rinnande ögon

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Min lilla fina tjej är nu 15 veckor och hennes ögon rinner bara mer och mer. Tänkte lm någon där ute har erfarenhet om detta och hur man går till väga? Jag rengör varje dag morgon och kväll med envy eye kitet. Har hållt på med detta i ca 1,5 veckor nu men det känns som det bara blir värre. Hon tårar ngt extremt och blir alldeles gul geggig under ögonen. Har ringt veterinär som tycker vi ska avvakta lite, men tänkte om någon har nåt tips på detta. Tacksam för alla svar :)

Annons:
cinajo
3/13/17, 3:53 PM
#1

Nej inte avvakta. Tycker absolut att veterinär måste titta på katten.

MonicaLagerquist
3/13/17, 4:03 PM
#2

Gul gegga=veterinärbesök.

Helst igår.

Stolt ägare till fem La permer

mallabralla
3/16/17, 12:26 PM
#3

om katten har gul gegga i ögonen och blir värre så är det veterinär som gäller precis som skrivits innan, det låter som en infektion i ögonen, kan vara virus eller bakterier.

katterna kan rinna en del vid tandbyte också men iom du beskriver gul gegga så tror jag på en infektion i detta fallet och det kan bara en veterinär hjälpa dig med.

läs mer här:

http://www.spexus.se/perser-exotic/skotselrad/

Sajtvärd på Perser iFokus

TiggyLee
6/18/23, 5:12 PM
#4

Har haft en rescue med troligen perseranlag och problem med detta. Jag använde en ögonbalsam från Arken zoo men även oftagel rekommenderades då det ibland blir infektion.
Men rinnandet beror på trånga tårkanaler som gör ögonen torra, därför behöver man droppa och torka bort gammal gunk som lätt fastnar och bildar infektioner. Morgon och kväll. Hela livet.

Upp till toppen
Annons: