Annons:
Etikett01-allmänt-om-perser-exotic-standard
Läst 1333 ggr
Ominous
2015-11-09 19:46

Sover konstigt

Någon annan som haft en perser som sovit såhär? Eller en annan kattras för den delen. Jag har aldrig sett en annan än min söta perser sova såhär!

I wish I could write as mysterious as a cat

Annons:
Lol V Stein
2015-11-10 08:44
#1

Haha, vilken unik sovstil!

mallabralla
2015-11-10 13:19
#2

hahah, nej det var något nytt!, men de ligger gärna med ansiktet tryckt mot något, det är ju så praktiskt när man är platt att inte ha nån nos i vägen som stör hahahah

Sajtvärd på Perser iFokus

heliotropes
2015-11-10 14:36
#3

Vilken toss!!! 😃 Visst kan de sova sådär, tryggt och skönt. 

Men jag såg ett inslag på datorn i år, minns inte vart. Att ägare skulle vara uppmärksammade på när hundar och katter la pannan emot, de kunde tydligen göra så när de hade huvudvärk. Något som var nytt för mig. Det skulle vara intressant och höra om någon hade erfarenhet av det.😮

Eva // medarbetare på Perser


mallabralla
2015-11-10 18:59
#4

#3 hm det var något nytt, undrar jag, men visst de måste ju ckså kunna få huvudvärk

Sajtvärd på Perser iFokus

lindusfia
2015-11-13 16:42
#5

Min lilla katt som  är en silver röd tabby brukar ligga och sova precis så där. Men jag gillar det inte så ibland flyttar jag lite på henne. Då brukar hon bli sur. Jag tycker det ser ut som om skall kvävas. Ibland ligger hon med ena framtassen också helt konstigt och böjt. Då brukar jag också rätta till. Det ser ut som om hon skall få ont om hon ligger på den så. Min stora katt brukar ligga med ansiktet helt neråt. Hon har ett hjärtfel så jag gillar inte att hon ligger så. Jag brukar flytta på henne också. Jag lider själv av migrän. Jag medicinerar mot det. När jag har ett anfall är det väldigt skönt att lägga något som har lite tyngd på ansiktet över ögat på den sidan som anfallet är på. Det skall gärna vara lite varmt också. Så det låter vettigt att en hund eller katt trycker pannan mot något om de har ont. Min amazonpapegoja väger ca 580 gram och han är varm. Ibland om han är medgörlig lägger jag honom på ansiktet på mig när jag har ett anfall. Låter konstigt men det är väldigt skönt. Det liksom lindrar lite.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

Upp till toppen
Annons: