Annons:
Etikett09-hälsa-beteenden
Läst 1825 ggr
lindusfia
3/31/15, 6:46 PM

Varför sitter min katt i lådan?

Ibland sitter min stora katt bara i lådan och gör inte något. Varken kissar eller bajsar. Hon bara sitter och ser ut som om hon sitter och funderar.  Hon får gärna göra så om hon vill men jag undrar lite varför. Ibland går jag fram och frågar hur det är fatt. Vill kolla så hon inte mår dåligt. Men det verkar inte vara så. Efter en stund går hon därifrån som inte något har hänt. Kan det vara att hon gillar lukten? Att det luktar väldigt mycket av henne själv och hennes två kattkompisar. Själv känner jag ingen lukt alls.  Någon som vet varför hon gör så eller som också har en katt som gör så?

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

Annons:
heliotropes
4/1/15, 12:15 AM
#1

Det kanske är svalt?

Eva // medarbetare på Perser


OberonsMatte
4/4/15, 11:40 AM
#2

Har du fler lådor?

Eftersom du har flera katter kan det vara så att hon "vaktar" lådan, eftersom kattlådor är en resurs som det lätt  uppstår konkurrens kring.

Sajtvärd Katter iFokus

lindusfia
4/4/15, 11:45 AM
#3

Jag har tre katter och tre lådor. Jag tycker mer det ser ut som om hon efter stund glömt av varför hon sitter där. Jag upplever ingen konkurrens bland mina katter. Varken kring lådorna, maten, godis eller mig (uppmärksamhet, lek och kel). Lite skumt är det.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

OberonsMatte
4/4/15, 12:07 PM
#4

#3 Om det inte har med otrygghet eller konkurrens att göra, och om lådan är ren och fräsch, kan det kanske vara katters förkärlek för lådor, kartonger,  kojor och andra avgränsade områden som din katt ger uttryck för. De trivs med att ha en liten ram omkring sig helt enkelt.

Sajtvärd Katter iFokus

lindusfia
4/6/15, 6:20 PM
#5

Jo, hon älskar lådor. Alla tre gillar lådor. De har fem olika igloos och krypin som de brukar gömma sig i. Och så fort det finns en kartong här hemma skall det krypas ner i den hur liten den än är. Men då brukar man ofta se att de ser lite busiga ut. När hon sitter i toalådan så sitter hon bara och stirrar rakt fram.

****Utan djur skulle världen vara än mindre mänsklig.****

Upp till toppen
Annons: