Annons:
Etikett05-kattungar
Läst 1378 ggr
maal86
2/4/15, 9:34 PM

Söker perser

Hej allihopa! Jag är ny här och detta är min första inlägg. Jag har länge sökt efter rasen perser, gärna en röd möjligen chinchilla. Bifogar en bild (inte min, hittat random på nätet, credit till ägaren :)). En sådan vore underbar!! Men många av de katterna jag hittar kan ibland se alldeles för ledsna och ögonen verkar hänga ut. Men den på bilden ser pigg och '' normal ''. Jag hoppas att jag har förklarat vad jag menar utan att låta elak eller konstig här. Vore tacksam för tips!

Annons:
Honestyisdead
2/4/15, 10:12 PM
#1

Har du fått tillstånd att använda bilden? Tillstånd av bildägaren.

maal86
2/5/15, 5:49 AM
#2

Nej. Jag noterade ju att jag bara hitta en random bild och ger Credit till ägaren. Jag tar bort den på en gång. Tråkigt att detta var det enda du kunde kommentera.

Honestyisdead
2/5/15, 10:56 AM
#3

#2 Då är det inte tillåtet att lägga ut bilden eftersom alla bilder är copyrightskyddade om inget annat står. Jag kommenterar det eftersom det kan bli jäkligt dyrt för dig om bildägaren kräver betalning för det här.

maal86
2/5/15, 1:35 PM
#4

Jag förstår. Jag har bett sidan ta bort den men får inget svar. Jag ville bara gärna visa ett bra exempel. Det var inget illa menat från min sida till dig, tacksam att du uppmärksammade mig överhuvudtaget.

Honestyisdead
2/5/15, 1:40 PM
#5

Okey. Men du kan länka till bilden sen :)

maal86
2/5/15, 1:48 PM
#6

Så? http://www.catlife.se/2009/01/03/chinchilla-silver-golden-perser/comment-page-1/#comment-12414 Ovan står läken från hemsidan där bilden hittades! Tack Hera, ursäkta om jag lät otrevlig i början, var inte min mening :)

Annons:
Honestyisdead
2/5/15, 1:49 PM
#7

#6 precis. Och ingen fara :)

Lol V Stein
2/5/15, 4:56 PM
#8

Ett tips kan vara att titta på Spexus hemsida (svenska perser-och exotic ringen), se om du hittar någon som föder upp katter med den färg du är intresserad av och höra med den personen om det finns några planerade kullar. Många har ju hemsidor där du kan se deras katter så du får väl låta bli dom som har katter med "ögon som hänger ut" Ler. Länk: http://www.spexus.se/uppfodare.html 

Annars kan du kolla SVERAKS kalendarium och se om det anordnas en kattutställning framöver i din närhet, så kan du titta på olika katter irl och kanske få kontakt med någon som föder upp katter du gillar. Lycka till!

maal86
2/5/15, 6:32 PM
#9

Tack för tipsen :)

Upp till toppen
Annons: