Annons:
Etikett11-utställning
Läst 2192 ggr
[EmmiieErixon]
9/1/14, 10:45 PM

Nybörjare vill testa utställning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allihopa!

Jag skulle bli jätteglad om jag kunde få lite hjälp i from av tips och fakta hur jag ska gå till väga vid utställning av min lilla kisse. Detta är något jag vill göra bara för en kul grej då jag är väldigt nyfiken på detta, men jag förstår ju att det självklart så mycket mer än bara en prydlig och välvårdad katt. 

Jag har googlat lite men det kan bli mycket att ta in och svårt för mig när det inte är i punktform så jag tänker att jag tar råd från er då det säkert är vardagsmat för vissa. 🙂

Bjuder en bild med 😛

Annons:
WildWest
9/2/14, 10:07 AM
#1

För att ställa ut inom Sverak måste man vara medlem i en kattklubb. Sök på Sveraks hemsida efter en klubb som ligger i ditt närområde. När du har blivit medlem kan klubben säkert hjälpa dig och besvara dina frågor. Många klubbar har kurser för nybörjare inom utställningsvärlden.

Där kanske du också hittar andra ägare till din ras och kan få tips av dem.  Om du har bra kontakt med din katts uppfödare  så hjälper, förhoppningsvis, även hen till.

Hälsningar Kerstin i Umeå som är utställningssekreterare i Björkstakatten😉

mallabralla
9/2/14, 1:45 PM
#2

Har du hört med uppfödaren om denne kan hjälpa dig?

visa bad och trimning etc?

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
9/2/14, 1:46 PM
#3

roligt förresten att du vill prova på show! din klatt ser jätte fin ut så tycker absolut du skall pröva. men kan vara bra att ha någon som kan visa bad och trim samt kankse lotsa genom första utställningsdagen, det kan bli rätt mycket att ta in för en ny.

Sajtvärd på Perser iFokus

[EmmiieErixon]
9/2/14, 4:06 PM
#4

Nej jag har tyvärr ingen kontakt med uppfödaren då jag köpte henne av ett par som hade fått allergi i familjen. Men jag har funderingar på om det kan va en idé att skicka iväg en liten uppdatering om att hon nu är hos oss nu. 

Tyvärr bor uppfödaren långt ifrån mig så det är inte så smidigt. Har kollat på sådana tutorials de få jag har hittat i hur man badar och fixar kissarna och jag känner inte att det är det svåra utan det är det bara hur jag ska gå till väga. 

Men klubb är en bra början då. Ska se om jag kan hitta någon schysst nära mig.  🙂

mallabralla
9/2/14, 5:50 PM
#5

när du hittat en klubb brukar de vara behjälpliga med det administrativa och finns säkert folk på plats som hjälper till.

vart bor du?

Sajtvärd på Perser iFokus

[EmmiieErixon]
9/2/14, 6:03 PM
#6

Tack för alla tips. Nässjö håller jag till. :)

Annons:
New
9/2/14, 11:10 PM
#7

Här finns lite artiklar även om de inte är helt uppdaterade. www.katter.nu/utstallningsguide/ 

Nu vet jag inte vem uppfödaren är, men de flesta vill mer än gärna få information om katterna även om avstånden är långa.

[EmmiieErixon]
9/2/14, 11:12 PM
#8

din länk funkade inte eller så finns den inte längre? 

Jag ska helt klart skicka iväg lite bilder och info till denne, kan ju inte skada!

New
9/2/14, 11:17 PM
#9

Nej, jag märkte att den inte fungerar härifrån, men om du själv skriver in adressen i webbläsaren tror jag det går bra.

[EmmiieErixon]
9/2/14, 11:20 PM
#10

aa jag testade och märkte det hann inte uppdatera :D

[EmmiieErixon]
9/2/14, 11:47 PM
#11

Jag läste lite och hur funkar det med dessa burar just dem som katten är i under utställningen, man köper dem själv vah? Vart hittar man dem?

mallabralla
9/2/14, 11:52 PM
#12

Nässjö, ok Östkatten är en bra klubb med många hjälpsamma medlemmar! de anordnar utställningar i nyköping och norrköping.

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
9/2/14, 11:55 PM
#13

de håller utställning nu i oktober

länk till inbjudan:

http://www.ostkatten.com/worddoc/141011-12_%D6STK.pdf

Sajtvärd på Perser iFokus

Annons:
WildWest
9/3/14, 9:25 AM
#14

Burar finns uppställda när man kommer till utställningshallen. De ingår i en burpool som Sverak har. Men man måste ha burskynken som täcker 3 sidor, burtak som läggs ovanpå buren och ett underlag för katten att ligga på. Dessutom en liten toalåda och skålar för mat och vatten.

[EmmiieErixon]
9/3/14, 2:18 PM
#15

#14 Oki tack va bra!

Någon som vet vart man kan få tag i begagnade sådana burskynken och tak? Eller som vet hur man kan sy själv? Gissar på att de inte är helt gratis. 🙂

mallabralla
9/3/14, 2:47 PM
#16

var en annons här nyligen inlagd, ska kolla länken.

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
9/3/14, 2:49 PM
#18

finns alltid att köpa på show men kostar en slant. kostar dock att sy själv med, material kostnaden.

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
9/3/14, 2:50 PM
#19

http://www.sydkatten.nu/attachment/files/3230/Sy-burskynke.pdf

här finner du beskrivning hur du syr ett själv

Sajtvärd på Perser iFokus

[EmmiieErixon]
9/3/14, 3:28 PM
#20

Åh tack så mycket! :D

Annons:
MissLindiz
9/3/14, 4:43 PM
#21

Finns även en sida på facebook med utställningsprylar till katt :)

[EmmiieErixon]
9/6/14, 3:37 PM
#22

Vad heter FB sidan ? :)

Gussilago
9/6/14, 6:52 PM
#23

Vi som bor i Småland har en förening som heter Dackekatten, du kan googla så hittar du deras sida de finns även på FB, du bor ju i Nässjö , och de ha medlemmar😃 från Jönköping, Nässjö, Växjö mm.

MissLindiz
9/7/14, 5:25 PM
#24

"kattutställnings prylar"

[EmmiieErixon]
9/7/14, 10:46 PM
#25

Tack så mycket båda två ska titta närmre på detta :D

Upp till toppen
Annons: