Annons:
Etikett08-omplaceringar
Läst 2497 ggr
sarahbellman
8/13/14, 10:36 AM

6 - årig kastrerad perserhane söker nytt hem

Vi har en fantastiskt gosig och mysig perserkille. Sedan vi fick barn mår han tyvärr inte bra, han verkar inte trivas alls. Detta visar han genom att kissa inne. Vi har testat allt, byta kattlådor, fler kattlådor, nya leksaker, feromoner, klätterställning, kattluckor för fri utevistelse, inget hjälper. Svansen hänger allt som oftast ned, det finns tyvärr inte tid till den mängden gos som han behöver och som han tidigare fick. Imorgon tar vi honom till veterinären för en rejäl undersökning, om de inte hittar ngt fel på honom är jag rädd för att han behöver få ett nytt hem. (Vi väntar ett till barn så det känns ohållbart). Han har en kattkompis som han gillar, så han går ihop med andra katter. Är världens gosigaste och trivs bäst när han får ligga vid halsen och tutta, väldigt kärvänlig. Om han ska få ett nytt hem måste det vara ett hem där det finns mycket tid för kel och gos, inga barn, tid måste finnas till pälsvård (vi rakar honom nu, han gillar inte att vara långhårig då han inte når att tvätta sig så), kloklippning, ögonskötsel (torka två ggr/dag), bra foder (äter svenskt kvalitetsfoder, äter bara torrfoder, samt godis från mataffären). Han har en form av astma och vid behov kan han få prednisolon, han nyser och har svårt att andas ibland och då kan man ge. Han gillar att gosa, busa med leksaksmöss, äta godis, vara ute (håller sig nära hemmet), sova nära matte, busa med sin kattkompis och sova. Han är född 2008 och stamtavla finns. Vill att han kommer till ett bra hem, att han fortsätter vara försäkrad, att han får veterinärvård när han behöver, att han blir bortskämd med mängder av kel och gos och uppmärksamhet, samt att vi kanske kan hålla kontakt så att vi får veta hur han har det. Skulle det inte funka i ett nytt hem så får han självklart flytta hem igen . Vi säker ett livslångt hem till honom, tänk efter noga att du verkligen har tid med honom och kan tillgodose hans behov. Ett bra hem där han kan få må bra resten av livet är det viktiga. Medföljer gör hans leksaker, klätterställning, kattlådor och lite mat och godis. Han är försäkrad i agria. Pengar är inte det viktiga, det är det nya hemmet, men sätter ett pris på 1 000 kr. Om du känner att du kan erbjuda vår älskade Cesar allt detta, hör av dig! Bilder kan självklart fås.

Annons:
sarahbellman
8/15/14, 8:42 AM
#1

Igår var vi hos veterinären för undersökning. Han mådde finfint förutom en lättare blåskatarr. Fick medicin för detta. Veterinären trodde att beteendet berodde på stress. Vi rekommenderades även att testa ett annat foder, som skulle innehålla antistressämnen, så det köpte vi med oss. Tänkte även testa att köpa en större kattlåda idag, och ha i en annan sorts sand i denna. Vi fortsätter försöka och hoppas att vi når resultat och att Cesar återigen ska trivas hos oss. Vi vill ju inte omplacera honom egentligen, så håll tummarna för oss att vi lyckas få honom at två bra hos oss!

sarahbellman
8/15/14, 8:42 AM
#2

Att må bra ska det stå :-)

sarahbellman
8/15/14, 9:45 AM
#3

Ringde veterinären igen då de skulle fortsätta odla urinprovet över natten. Det visade sig att han även hade en bakteriell urinvägsinfektion, så nu ska han få antibiotika också. Stackaren, nu oroar jag mig för att han har gått med det här länge och att njurarna är påverkade. Usch, dålig man känner dig.

heliotropes
8/15/14, 1:04 PM
#4

Hoppas att han krya på sig och finner sig tillrätta. 🌺 Man skulle önska att de kunde tala ibland. Men de gör ju så gott de kan och vi får försöka tolka dem så gott det går. Tyvärr har många katter avlivas då ägaren har trott att de "bara jävlas" med att göra nr.1 och 2 där de inte ska. Men det är ju bara för dom ett sätt att få uppmärksamhet att något är fel.

Eva // medarbetare på Perser


SaraGutis
8/16/14, 7:44 PM
#5

Det är inte alltid så lätt som #4 säger att veta vad som är fel eftersom de inte kan prata… Önskar er all lycka till, att han kryar på sig snabbt och kommer tillrätta hemma hos er igen! ❤️ Vad är det för foder ni blivit rekommenderade? Är lite nyfiken då en av mina grabbar har lättare att stressa upp sig en våra andra trubbnosar.

sarahbellman
8/19/14, 12:05 PM
#6

#5 jag ska kolla vad fodret heter när jag kommer hem, men det köps hos veterinär iaf :-) tack för svaren!!

Annons:
sarahbellman
8/21/14, 8:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

fodret

SaraGutis
8/21/14, 8:54 PM
#8

#7 Tack! :-)

SaraGutis
8/27/14, 1:04 PM
#9

#7 Tala gärna om hur det går! 😊

Upp till toppen
Annons: