Annons:
Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 952 ggr
[exo]
6/24/14, 10:58 AM

Flera katter

Jag har en 5 årig kastrerad perser hane, världens goaste men inte van vid andra katter. Har nu funderingar på att köpa en sterileserad perserhona på 3 år.
Skulle han uppskatta det? Är det vanligt att dom kanske rent av inte skulle tycka om varandra? Är inte intresserad av att köpa en till om han inte skulle må bra av det. Skall dom ha olika matskålar och på olika ställen eller brevid varandra?
Han har 2 st kattlådor, behöver man ha en 3dje låda?
Berätta alla era erfarenheter.

Annons:
Sidentassen
6/25/14, 12:41 PM
#1

Det är alltid svårigheter när och om man ska presentera vuxna katter för varandra. Även om den ena eller båda katterna är vana vid andra så är dom ju inte vana vid just DEN nya kompisen. Jag tror inte riktigt på det där med att skaffa ny kompis till en katt som kommit upp i åren….oftast är dom så vana och nöjda med sin situation att en ny individ bara betyder trubbel - inte sagt att inte just din katt är sådan nu men jag ser på det över lag.

Ska man skaffa en ny katt brukar jag rekommendera att man i så fall skaffar en kattunge…..min erfarenhet är att det går bättre, men nu är jag där igen, det betyder ju inte att din katt tycker så…

Jag har åtta katter hemma hos mig, killarna bor för sig i ett stort rum med nätdörr ut till tjejerna, och tjejerna bor i hela huset. jag har en stor skål som det alltid finns mat i men däremot har jag flera vattenskålar och toalådor. Grabbarna har två lådor men samma mat och vattenskål.

Hälsar Lotta P

Upp till toppen
Annons: