Annons:
Etikett02-allmänt-kattprat
Läst 1056 ggr
[Taffy]
2014-06-22 18:09

Att tänka på vid köp av perser?

Hej, nu är det så att jag förmodligen ska bli med perser om ungefär tre veckor. Har tittat på kattungar hos en uppfödare och känner att jag har hittat rätt.
Jag har aldrig haft perser förr, utan endast vanliga bondkatter, så jag vill gärna ha lite allmänna tips angående att skaffa just en perser. Har självklart vänt mig till uppfödaren med en hel del frågor, men tänkte att det kan vara bra att höra vad andra perservana människor har att säga.

Tänkte nu alltså allmänt om perserns beteende, om pälsvården och allt annat som kan tänkas vara viktigt.

Annons:
Bellbooh
2014-06-22 21:18
#1

Ja, du kan ju fråga om vad hon använder för kammar och hur hon brukar göra kamma sina perser, hon kanske har några speciella tips kring det. Sen kan du ju fråga om badandet också, troligtvis har uppfödaren redan badat ungarna två gånger(inte tätt inpå dock) och där kan hon även berätta hur hon gör vad hon använder för schampoo, om hur hon håller fast katten när hon sköljer av den så att den inte smiter eller får vatten i ögonen, och om hon inte hinner med det finns det ju såklart videos på internet som visar hur man kan göra. Sen kan det ju inte skada att fråga om hon testat föräldrarna mot PKD och HCM t ex.

Upp till toppen
Annons: