Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1953 ggr
Cherie100
4/12/14, 4:22 PM

Parning

Är det ok att para en chinchilla och en collorpoint

Annons:
mallabralla
4/12/14, 9:54 PM
#1

nej, avkommorna blir inte av godkänd färg

Sajtvärd på Perser iFokus

New
4/13/14, 12:43 AM
#2

Färgerna blir ju desamma som efter en chinchilla och en solid. Däremot bör man nog fundera på en mer passande kombination ifall man tänker flera led framåt.

KattaLotta
4/14/14, 10:07 AM
#3

Nej gör inte det ! Försök hitta katter som är med "kompatibla" vad gäller färg, för att para dessa två är i de flesta uppfödares ögon fel, jag skulle själv aldrig köpa en solid jkatt med dessa föräldrar om jag avser att avla på den.

Lotta P // S*Sidentassen perser

www.sidentassen .com


 

jambo
4/14/14, 7:38 PM
#4

Varav denna fråga?

mallabralla
4/15/14, 5:12 PM
#5

Jag tipsar TS om att läsa på om de regler och lagar som rör kattavel INNAN hen ger sig in på att avla perserkatter (finns en del att tänka på)

Välkomnar så klart nya uppfödare i hopp om att de skall göra rätt från början, dvs, läs på om rasen, skaffa stamnamn och se till så ungarna blir registrerade och INTE blir ytterligare en av dessa många Back yard Breeders som avlar fram och spär på de redan överflödiga antalet huskatter i detta land. för vill man avla perser så krävs det att man registrerar ungarna och sköter det på ett snyggt sätt och enligt regelverket, annars avlar man inga perser katter utan just huskatter.

Om TS är intresserad av avel och vill lära sig mer så finns det säkerligen en hel dröse erfarna uppfödare här inne som glatt guidar hen rätt så att hens kommande kullar blir friska sunda och rasrena perserkatter att vara stolt över.

Sajtvärd på Perser iFokus

Upp till toppen
Annons: