Annons:
Etikett12-pälsvård
Läst 6349 ggr
19Mikaela93
2013-09-07 14:13

Hur får jag bort missfärgningarna???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min Simba har blivigt missfärgad i ansiktet och under hakan och jag vet inte hur jag ska få bort det…

Har testat:

Espree Facial Cleanser (rengöringsskum)

#1 All Systems Whitening Gel

Även tvättat honom med Anju-Beuté Diamant under hakan för det ska tydligen ta bort missfärgningar och ansiktet har jag haft Barnängens Schampoo som inte svider i ögonen.

Har ju tänkt ställa ut honom nästa år, när han kan ställas i öppen klass och ta CAC…

///Mickan

Annons:
dramaQ
2013-09-07 15:47
#1

Missfärgningen under hakan ser ut att komma av vatten, vanligtvis brukar blaskandet och drickande på "fel" sida i vattenskålen växa bort, annars får man ta till speciella vattenautomater för perser eller i som sista utväg "kaninflaskor".
En del foder har även en tendens att missfärga, ofta innehåller dessa ringblomma (undrar vilka vildkatter som äter det).

Runt ögonen löser det sig säkert med Eye Envy produkterna, som du använder enligt den instruktion som medföljer.

Min uppfattning är också att man skall undvika de blekande starka produkterna som exempelvis #1 All Systems Whitening Gel så långt det bara är möjligt då de tenderar att förstöra strukturen på pälsen och den blir ännu smutsigare efter ett tag.

/D

musicalboxgrrrl
2013-09-07 15:53
#2

Jag har exakt samma problem, min kisse dricker vatten med HAKAN. Det började för ett tag sedan och jag får verkligen inte bort fläckarna på hakan och kragen.

Jag har precis köpt hem "platta" vattenskålar, alltså att han inte behöver stoppa ner hela huvudet i skålen. Får se om detta hjälper annars ska jag köpa en vattenautomat. Har tittat runt lite men vet inte vilken som är bäst? Någon som vet vilken man isåfall ska köpa?

[silkesnosen]
2013-09-08 16:38
#3

Jean-peau ögonvatten fungerar alldeles utmärkt:)

mallabralla
2013-09-08 17:57
#4

Varje gång du badar honom, knugga in outspädd whitening shampoo på missfärgningen och låt sitta där genom hela badet så blir det blekt med tiden. som tidigare sagts, det under hakan är matrester och vatten slafs, svårt att undvika men en skyddande krage kan vara en idé tills du fått bukt med det, därefter bör det hålla sig rent om du fortsätter ha whitening shampoo i under baden i fortsättningen

lycka till med din snygging !

Sajtvärd på Perser iFokus

mallabralla
2013-09-08 18:00
#5

"gråtränderna" kan du ta en tops med alsolsprit var dag och sedan lägga på eye envy pulvret så får du bort svamp och smuts och hindrar även från att ny smuts skall bildas där.

Sajtvärd på Perser iFokus

19Mikaela93
2013-09-08 18:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tack så mycket för era tips!!! Ska ta och köpa Eye Envy 🙂 

#1 #2

Ja han har ju en tendens till att dyka ner i vattenskålen, nästan hela han är blöt efteråt… Ska ta och köpa en specialskål som jag har sett, lägger in en bild som jag har lånat 🙂

///Mickan

Annons:
mallabralla
2013-09-08 18:30
#7

#6

en sådan söt skål!

Sajtvärd på Perser iFokus

heliotropes
2013-09-08 18:34
#8

#6 Det var en väldigt smart skål måste jag säga..👍..lite svår kanske med tanke på rengöring men det går nog…

Eva // medarbetare på Perser


19Mikaela93
2013-09-08 18:38
#9

Hittade bilden på Anki Hägg's facebook, såg värkligen bra ut så jag ska kontakta henne när jag får pengar 🙂

Går nog att komma åt med en tandborste 🙂

///Mickan

heliotropes
2013-09-08 19:12
#10

#9 

En böjd flaskborste fungerar nog bra…🙂

Eva // medarbetare på Perser


Headturners
2013-09-08 21:01
#11

Kan varmt rekommendera dessa små vattentorn, skulle inte vilja vara utan dom 👍

http://stargatejohnny.mamutweb.com/Shop/Product/Vannt%C3%A5rn-Lixit-lite-05l/650

musicalboxgrrrl
2013-09-09 00:09
#12

#11 Tusen tack för tipset! Dom platta skålarna verkar inte fungera alls, han blir lika blöt (och smutsig) om kragen iaf… Ska klicka hem och pröva!

KattaLotta
2013-09-09 09:25
#13

#6 jag köpte såna skålar från USA för ett antal år sedan, dom är kanon både fina och bra.

Lotta P // S*Sidentassen perser

www.sidentassen .com


 

Annons:
musicalboxgrrrl
2013-11-04 15:21
#14

Mikaela, har du fått bukt med missfärgningarna på din Simba? Jag prövade ju en vattenautomat men det fungerar inte så bra så ska köpa denna istället: http://www.haromi.se/nonspilrostfrivattenskal-p-1506.html?osCsid=813a78abc6b827d1f899fc661333b499

Men hur gjorde du isåfall för att få bort missfärgningarna? Först måste man ju lösa problemet innan man försöker få bort missfärgningarna annars är det ju lönlöst, men jag tänker att så fort jag hittat en lösning så måste jag ta tag i missfärgningarna eftersom jag planerar att ställa ut honom… 🤔

19Mikaela93
2013-11-04 20:33
#15

#14

Simba har flyttat tillbaka till sin uppfödare och ska bli avel och utställningskatt. Missfärgningarna tog hans uppfödare bort med Eye Envy tror jag…

///Mickan

Upp till toppen
Annons: