Annons:
Etikett10-foder
Läst 1104 ggr
sötsigne
2/13/13, 11:09 AM

Mat till katt som behöver lägga på sig

Nån som kan ge tips på mat till en ytterst kräsen misse som behöver lägga på sig ett kilo eller så.

Har testat både blötmat som tex Mjau, Gourmet mm och andra "delikatesser" som skinka, kyckling, pastej, hjärta osv men han är inte speciellt förtjust i nåt. Han skulle verkligen behöva få lite tyngd.

Finns det nån speciell blötmat för kräsna katter, och som kanske innehåller mer protein? Kan rehab-foder vara ett alternativ?

Nån som har/haft samma problem?

Annons:
Headturners
2/13/13, 11:53 AM
#1

Du kan prova att ge han kattungemat.

Är han fertil?

vad väger han?

sötsigne
2/13/13, 11:59 AM
#2

Han är kastrerad och borde vara ett matmonster! Men är jättepetig med maten. Har ingen våg men han väger mindre än min 6 månaders kille.

Headturners
2/13/13, 12:49 PM
#3

Hmmm ja en del katter går bara inte upp i vikt utan stannar upp.

Men prova typ Bozita kattungemat och avmaska honom om det inte är gjort. En hälsokontroll hos vetrinären skadar inte heller om han är väldigt tunn.

19Mikaela93
2/13/13, 1:08 PM
#4

Hej jag har en tjej som var mager när hon kom till mig och maten jag hade till mina andra katter funkade inte för henne och hon var dålig i magen så tog jag och provade Taste Of The Wild Rocky Mountain Feline Formula och hon har inte varit dålig i magen en ändaste gång och hon har gått från att väga strax under 2kg till 3kg på 4 månader…och nu har hon ätit maten i 6 månader och hon har stannat vid 3kg och är i utställnings kondition. Här i Falun så finns fodret både på Arken Zoo och Djurmagazinet :) Fodret är också jättebra till kräsna katter, bara dom smakar så äter dom bra sen och pälsen ska inte prata om den växer och blir så otroligt fin.

Lycka till!!!

///Mickan

Snobbehills
2/13/13, 5:53 PM
#5

Hill´s a/d gav jag till en katt som tappat aptiten och rasat i vikt, för att "kicka igång systemet". Det gav väldigt bra resultat. :) Men man bör ju rådgöra med en veterinär först.

http://animail.se/hill-s-prescription-diet-a-d-burkmat-156g.html

[sakring2]
2/15/13, 10:44 PM
#6

Har du kollat i munnen så att det inte är något där som gör ont?

Annons:
Upp till toppen
Annons: